تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراقب باشید کودکان مواد شوینده و سفیدکننده را نخورند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراقب باشید کودکان مواد شوینده و سفیدکننده را نخورند تهران - ایرنا - هرساله تعدادی از کودکان براثر خوردن مواد شوینده و سفیدکننده دچار سوختگی دستگاه گوارش و مسمومیت می شوند، از این رو در آستانه نوروز که استفاده از این مواد افزایش قابل ملاحظه ای می یابد، وظیفه والدین در مراقبت کودکان خود در برابر این مواد دوچندان می شود.


خاصیت مواد شوینده و سفیدکننده بگونه ای است که اگر کودکان آن را بخورند، مایع را برنمی گردانند، بنابراین حجم زیادی از مایع خورده می شود و به سرعت به بافت های دستگاه گوارش، آسیب می رساند.
کودکان به علت کنجکاوی ممکن است در تماس با این مواد قرار گیرند؛ بی دقتی و سهل انگاری در استفاده، نگهداری یا جابجا کردن مواد پاک کننده و سفیدکننده کودکان را در معرض خطر قرار می دهد.
مصرف اتفاقی این مواد منجر به التهاب و سوختگی دستگاه گوارش می شود و عمل بلع را با مشکل مواجه می کند.
کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به والدین توصیه می کنند که محصولات شیمیایی و شوینده ها را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کنند تا شناسایی آن به راحتی امکان پذیر باشد.
این کارشناسان به والدین هشدار می دهند که هیچگاه این مواد را در ظروف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) نگهداری نکنند زیرا ممکن است کودکان آن را با مواد خوراکی اشتباه گرفته و بخورند.

* اقدام های ضروری هنگام مسمومیت کودکان با مواد شوینده
متخصصان به والدین توصیه می کنند که در صورت مسمومیت خوراکی کودکان با مواد شوینده، آنان را وادار به استفراغ نکنند زیرا این کار موجب آسیب دیدگی و سوختگی بیشتر دستگاه گوارش می شود.
همچنین هنگام مسمومیت کودکان باید بلافاصله دهان کودک را شستشو داد اما کودک آب نخورد چون وقتی ماده شوینده با آب ترکیب می شود، جذب آن سریع تر و وضعیت بدتر می شود.
بهتر است تا رساندن مصدوم به بیمارستان یا مراکز درمانی با خوراندن شیر، عمل رقیق سازی انجام شود.
اجتمام(5) ** 9185 ** 1071
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن