تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرشتگانی که نیاز به بال و پر ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در گرامیداشت روز پرستار فرشتگانی که نیاز به بال و پر ندارند انزلی - ایرنا - چه میکنی اگر کودکت تب دار و مریض باشد و تو موظف به جدا شدن از او برای پرستاری از بیمارانی دیگر باشی.


چه رنجی می بری اگر خودت افسرده و گرفتار باشی و تیمارداری بیماران روحی روانی را به تو سپرده باشند.
چه خواهی کرد اگر پرستار بخش جراحی باشی و برای رسیدن به موقع سر عمل مجبور به طی کیلومترها جاده برف گرفته با پای پیاده شوی .
پرستاری به حق کاری بس صعب است. قرار گرفتن در معرض بسیاری ازبیماری های مسری ، مراقبت از بیماران دردمند و بدحال ، مواجهه با مصدومیتها و جراحات سخت.
ناراحتی و گاه برخورد نامناسب برخی اطرافیان بیمار ، شب بیداری و کار در ایامی که همه در تعطیلات بسر می برند و سخت تر از همه دیدن مرگ بیمار و رنج خویشاوندان او.
و این ها همه در شرایطی است که تعداد کافی پرستار، محل کاری استاندارد و تجهیزات مناسب و حقوق و مزایایی متناسب با این بار گران مسئولیت نداشته باشی .
پیامبر اسلام (ص) در آخرین روزهای عمر با برکتشان در مسجد مدینه فرمودند: کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور می کند، پس هم چون درخشش برقی از صراط عبور می کند و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش کند و نیاز او را برآورد، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهانش پاک می گردد.
پس چه روزی نیکوتر از روز میلاد بزرگ بانوی اسلام زینب کبری پرستار زخم خوردگان و بیماران خاندان پیامبر برای روز گرامیداشت پرستار .
آیین روز پرستار در سالروز میلاد حضرت زینب (س) در بیمارستان شهید بهشتی انزلی نیز مانند بسیاری از سایر بیمارستانهای کشور گرامی داشته شد. بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی با 100 تخت فعال دارای 53 تا 65 درصد میانگین اشغال تخت دارای 216 پرستار است.
رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی در این آیین از پرستاران انزلی که در تمام طول سال به ویژه بحران برف بهمن ماه برای خدماترسانی مناسب به بیماران و مصدومان متحمل سختی های بسیار شدند ، قدردانی کرد.
دکتر ˈ کامبیز تنهایی ˈ اظهار کرد : برخی از پرستاران خانواده خود را در این شرایط تنها گذاشته و کیلومترها راه را در میان برف و بوران پیمودند تا خود را به محل انجام وظیفه شان برسانند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی داشتیم که با همت و تلاش پرستاران و کادر بیمارستان تا حد زیادی حل شده به نحوی که با جلب رضایت 50 درصدی مراجعان بین پنج بیمارستان برتر استان به لحاظ عملکرد کارکنان قرار داریم .
امام جمعه بندرانزلی نیز در این مراسم گفت: پرستاران ایثارگرانی هستند که با گذشت و فداکاری سلامت را به جامعه هدیه می دهند.
حجت الاسلام ˈ سید داوود موسوی ˈ با تقدیر از زحمات پرستاران به ویژه در بحران برف امسال اظهار کرد: پرستاران سپید جامگانی با قلب هایی تابان از نور الهی هستند.
در ادامه این مراسم به دو پرستار بازنشسته و چهار پرستار نمونه و دو راننده آمبولانس که در جریان بحران برف از خود گذشتگی نشان داده بودند لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد.
به یاد داشته باشیم همه اینها مسئولیت پرستاران را در انجام صحیح وظایف نیز سنگین تر می کند .
پرستاری یک شغل عادی و یک مهارت و تخصص صرف نیست که هرکس بدون عشق و احساس وظیفه بتواند بدان روی آورد .
حرفه پرستاری، ترکیبی است از عطوفت ، صبر، مراقبت و دانش ، تجربه و مهارت.
این کار از عهده افرادی با خصایل اخلاقی و انسانی برجسته بر می آید . پس به قول شاعر : ˈ جگر شیر نداری سفر عشق مرو / که در این راه بسی خون جگر باید خوردˈ.ک/3
620/ 603
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن