تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821086860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و سازها در شهر رشت 50 درصد کاهش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت و سازها در شهر رشت 50 درصد کاهش یافته است رشت - ایرنا - معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت گفت: ساخت و سازها در این کلانشهر بطور متوسط 50 درصد کاهش یافته است.


ˈمجید نوروزیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، علت رکود در ساخت و سازهای شهر رشت را به طرح ساخت16هزار واحد مسکن مهر در رشت ، کاهش نرخ رشد جمعیت و تقاضا، رشد فزاینده هزینه های تمام شده قیمت مسکن و ساختمان و عدم تناسب تسهیلات و وام های پرداختی سیتم بانکی دانست .
وی اظهار داشت: علاوه بر این عوامل ، افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید، افزایش پرداخت بیمه تامین اجتماعی ، قدیمی بودن طرح تفضیلی شهر رشت و بروکراسی صدور پروانه از صفر تا 100متر مربع از دیگر علت های رکود ساخت و سازها در شهر رشت می باشد.
وی افزود: درگذشته 60تا 80درصد وام های ساخت مسکن توسط بانک ها پرداخت می شد درحالی که هم اکنون با پرداخت 200میلیون ریال تسهیلات، سهم واقعی بانک ها از طریق پرداخت تسهیلات 30درصد مبلغ تمام شده است .
معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت نحوه پرداخت تسهیلات سیستم بانکی را عمده ترین مشکل در ایجاد رکود ساخت و سازها دانست و گفت: برای وصول بهتر، بانک ها بیشتر به مهندسان و پزشکان تسهیلات پرداخت می کنند و در این روند به مردم عادی کمتر توجه شده است.
وی اظهار داشت: سازندگان بابت هر مترمربع بیش از 200هزار ریال مالیات به بیمه تامین اجتماعی می بپردازند درحالی که درسال 90این مبلغ بابت هر متر مربع دوهزار ریال بود.
نوروزی در مقایسه با این پرداختی ها به دریافتی های شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: کل خدمات مهندسی که بابت هشت رشته نظارتی و طراحی برای یک ساختمان توسط شهرداری در رشت دریافت می شود، 130هزار ریال و کل عوارض دریافتی شهرداری برای یک ساختمان تا یکصد متری در شهر رشت 380هزار ریال است.
وی اظهار داشت: هدف شهرداری رشت، جهت دهی ساخت و سازها به سمت انبوه سازی است تا شرکت های متخصص و انبوه ساز بیشتری در ساخت و سازها مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تخلفات ساخت و سازها در شهر رشت بیشتر به تک ساز ها بر می گردد، افزود : افرادی که بصورت تک واحد و انفرادی اقدام به ساخت و ساز می کنند، آسیب های بیشتری به شهر می زنند تا انبوه ساز که دارای کارگاه بوده و کنترل کیفیت انجام می دهد .
وی درباره نقش شرکت های سرمایه گذاری در بخش مسکن در شهر رشت اضافه کرد: در شهر رشت شرکت های سرمایه گذار به خوبی دیگر کلان شهرهای کشور شکل نگرفته و در این شهر سرمایه گذاری نکرده اند.
معاون معماری و شهرسازی رشت یادآور شد: مدیریت سرمایه گذاری در شهر رشت مانند دیگر شهرهای کلان فعال نبوده و اساسنامه آن در یک ماه قبل تدوین و تهیه شده و این خلاء تاکنون موجب سردرگمی سرمایه گذاران در این شهر شده بود.
نوروزی افزود: بیش از 50درصد هزینه های جاری و عمرانی رشت به ساختمان و صدور پروانه ساخت و ساز و فروش تراکم تکیه دارد که این روش باید در شهر رشت تغییر کند تا بخش ساخت و ساز رونق بیشتری بگیرد.
وی ادامه داد: محدوده قانونی شهر رشت که یکصد و دو کیلومتر مربع است، بدون در نظر گرفتن اراضی کشاورزی فضای لازم و مناسب برای ساخت و ساز دارد و فضای لازم توسعه برای 20سال آینده در آن وجود دارد.
وی به بخش دیگری از فعالیت های عمرانی که توسط شهرداری انجام می گیرد، اشاره کرد و گفت: ساخت سازهای عمرانی که شامل توسعه کلان و زیرساخت های شهر می شود، توسط شهرداری صورت می گیرد.ک/3
619/695
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن