تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801776078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایروبی کانال ها و آبراه های کشاورزی گنبد از ضروریات است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان نورا:
لایروبی کانال ها و آبراه های کشاورزی گنبد از ضروریات است
گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: یکی ازمشکلات کشاورزی شهرستان گنبد در مزارع آبی آب گرفتگی مزارع از سیلاب های ناگهانی است که موجب خساراتی در اراضی کشاورزی می شود.



"غلامعلی نورا" در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از اتفاقاتی که در مزارع آبی ما می افتد آب گرفتگی مزارع از سیلاب های ناگهانی و سیلاب هایی است که از آزادشهر به سمت گنبد سرازیر می شود و نیاز است کانال ها و آبراه های کشاورزی در این منطقه لایروبی شود تا کمتر شاهد این حوادث باشیم. وی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان گنبد، 22 هزار و 389 بهره بردار کشاورز فعالیت می کنند که در 182 هزار هکتار از اراضی استان کار کشت و زراعت خود را انجام می دهند. رییس اداره جهاد کشاورزی گنبد با بیان این که عمده اراضی استان زیر کشت دیم است، گفت: در 111  هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت دیم و در 49 هزار هکتار کشت آبی انجام می شود و 22 هزار هکتار نیز در شهرستان کشت دوم انجام می شود. وسیع ترین باغات زیتون کشور در گنبد قرار دارد نورا با اشاره به این که سه هزار و 512 هکتار از اراضی استان نیز اراضی باغی است تصریح کرد: زیتون بالاترین سطح باغ های شهرستان  را به خود اختصاص داده و وسیع ترین باغات زیتون کشور از لحاظ بزرگی قطعات در شهرستان قراردارد. باغ های 700 و 500 هکتاری زیتون از جمله بزرگ ترین باغات زیتون شهرستان و کشور است. وی ادامه داد: عمده ترین کشت های شهرستان گنبد شامل کشت گندم، جو، کلزا، پنبه، هندوانه، شالی ، ذرت و سویا و دیگر کشت هاست که بیشترین کشت هم به گندم با 130 هزار هکتار سالیانه در شهرستان تعلق دارد. وی با اشاره به وضعیت آبیاری تحت فشار در شهرستان گفت: 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان با آبیاری تحت فشار آبیاری می شود و از این حیث گنبد رتبه اول استان را داراست. رییس جهاد کشاورزی شهرستان گنبد در ادامه تولیدات زراعی و باغی شهرستان را 599هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: 116 هزار تن نیز تولیدات دامی و آبزی شهرستان گنبد در طول سال است. ماشین آلات کشاورزی گنبد فرسوده است نورا با اشاره به این که زیر ساخت وپتانسل های خوبی در بخش کشاورزی گنبد ایجاد شده است ، بیان کرد: 85 درصد از کشاورزی گنبد به صورت مکانیزه انجام می شود، اما امکانات و تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی شهرستان فرسوده هستند که باید به روز رسانی شود تا بتوانیم بهره وری بیشتری در زمینه تولید محصولات داشته باشیم. این مسئول کشاورزی شهرستان گنبد در ادامه مشکل خشکسالی در شمال گنبد را یک مشکل همیشگی دانشت و تصریح کرد: منطقه شمال شهرستان گنبد به دلیل این که بارندگی زیر 250 میلی متر دارد، بیشتر برای اراضی دیم استفاده می شود و حتی توصیه ما این است که به دلیل کاهش محسوس منابع آبی در این منطقه زراعت در این منطقه انجام نشود. وی با بیان این که خشکسالی یکی از مسائلی است که تولیدات مناطق شمالی شهرستان  را تحت الشعاع قرار داده است ، گفت:  باید در این منطقه برای جلوگیری از خسارت های کشاورزان مدیریت بیمه محصولات را دنبال کنیم و کشاورز این ریسک را بپذیرد که در این منطقه سرمایه گذاری انجام دهد. رییس جهاد کشاورزی شهرستان گنبد با بیان این که جاده های بین مزارع این شهرستان نیز باید مرمت و بازسازی شود تا کشاورزان دسترسی بهتر و راحت تری به مزارع خود داشته باشند گفت: سایت الگوی کشت شهرستان گنبد،  تنها سایت الگوی کشت استان است که امسال اولین سال اجرایی خود را گذراند . وی تصریح کرد: در سطح 12 هزار هکتار از این سایت محصولاتی چون گندم، کلزا، سویا و هندوانه، با هدف تنوع زراعی و پایداری تولید و استفاده مناسب از منابع آب و خاک و کود کشت شد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۲ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن