تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس بررسی می‌کند سهم اسدآباد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس بررسی می‌کند
سهم اسدآباد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی
اسدآباد با 43 درصد جمعیت شاغل، قطب اصلی کشاورزی محسوب می‌شود و این در حالی است که تنها 7,6 درصد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به این شهرستان اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس: سهم اسدآباد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی


به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، در زمان‌های دور، شخم‌زنی مزارع با وسیله‌ای به نام گاوآهن صورت می‌گرفت و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات نیز به صورت سنتی انجام می‌شد. پیشرفت علم و صنعت در جوامع بشری موجب جایگزینی ماشین‌آلات صنعتی به جای وسایل سنتی شد و این امر در شکوفایی کشاورزی، آسایش و راحتی کشاورزان و همچنین پایین آمدن هزینه تولید مثمرثمر بوده است. امروزه رشد و شکوفایی مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و وجود ماشین‌آلات مختلفی چون کمباین، تراکتور سنگین و نیمه‌سنگین موجب به صرفه بودن اقتصاد جامعه و کارایی لازم برای افزایش تولیدات در این بخش شده است. با ساخت ماشین‌آلات مختلف در بخش کشاورزی، کشاورزان اقدام به تغییر روش برداشت محصولات خود کردند و هر روز نسبت به  گذشته نیاز اساسی به وجود مکانیزاسیون مدرن و پیشرفته برای این امر دارند، چراکه کشاورزی امروز ما بر پایه علم و دانش استوار است. با وجود مکانیزاسیون مدرن و پیشرفته در اجرای مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌توان هزینه‌های تولید را کاهش و میزان عملکرد تولیدات را افزایش داد و این امر تأثیر بسزایی در بخش اقتصاد خواهد داشت. در راستای همین امر دولت با اجرای سیاستی در بخش کشاورزی مبنی بر ارائه تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در گذشته کمک شایانی به کشاورزان داشته که این سیاست به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات در حدود سه سالی بود که اجرا نمی‌شد.

سهم 7.6 درصدی سدآباد از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اخیراً خط اعتباری جدید مکانیزاسیون کشاورزی به صورت تسهیلات به مبلغ 750 میلیارد تومانی در تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین بانک کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های مکانیزاسیون منعقد شده و شهرستان‌ها باید تا پایان امسال این میزان تسهیلات را جذب می‌کردند. اقتصاد اسدآباد بر پایه کشاورزی استوار است و امروز بیش از 43 درصد جمعیت شاغل شهرستان در این بخش فعالیت دارند که می‌طلبد برای افزایش میزان عملکرد تولید و هزینه‌های کمتر از مکانیزاسیون پیشرفته در شهرستان استفاده شود. سهم اسدآباد از میزان پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تنها 7.6 درصد است در حالی که ماشین‌آلات کشاورزی این شهرستان از لحاظ فرسودگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. این شهرستان قطب اصلی کشاورزی محسوب می‌شود و 43 درصد جمعیت شاغلین در این بخش فعالیت دارند، پس باید برای کاشت به موقع، کاهش هزینه تولید و افزایش میزان عملکرد بالا در تولید محصولات ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به روز و جدید شوند. مشکل دیگری که در بخش کشاورزی شهرستان اسدآباد وجود دارد از لحاظ مهلت کم برای جذب تسهیلات مکانیزاسیون است که تا پایان امسال مقرر شده است. به همین منظور گفت‌وگویی با رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی همدان داشتیم.

سهم 8.4 درصدی همدان از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اکبر راستار با اشاره به اینکه 750 میلیارد تومان اعتبارات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی به صورت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته، اظهار داشت: این تسهیلات به منظور ارتقا و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با سود 15 درصد اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه از میزان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، سهم استان همدان 36 میلیارد تومان است، افزود: این میزان سهمیه 8.4 درصد از کل اعتبارات کشور است که به استان ما تخصیص یافته است. رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: سهم شهرستان اسدآباد نیز از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی 7.6 درصد است که به میزان 2 میلیارد و 560  میلیون تومان است. وی از جذب 48.5 درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان خبر داد و گفت: تاکنون 17 میلیارد و 467 میلیون تومان از تسهیلات اختصاص یافته به استان جذب شده که طبق مصوبات باید تا پایان سال‌ 70 درصد اعتبارات جذب شود، در غیر این صورت اعتبارات به استان‌های دیگر داده خواهد شد. راستار با بیان اینکه در سطح شهرستان هم 36 درصد از اعتبارات جذب شده، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان شهرستان اسدآباد داشتیم، مقرر شد در صورت جذب 50 درصد اعتبارات در مکانیزاسیون در شهرستان پرداخت تسهیلات را تا میزان 9 درصد ارتقا دهیم. وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 تراکتور نیمه‌سنگین، 7 هزار و 500 دستگاه تراکتور سنگین و 500 دستگاه کمباین در سطح کشور در قالب این طرح تصویب شده، افزود: سهم استان ما در این طرح 130 دستگاه تراکتور نیمه‌سنگین، 389 دستگاه تراکتور سنگین و 27 دستگاه کمباین است. رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه از تعداد سهمیه استان نیز 10 دستگاه تراکتور برای شهرستان اختصاص داده بودیم، افزود: در صورتی که مسئولان بتوانند این اعتبارات را جذب کنند، پنج دستگاه دیگر به شهرستان اختصاص داده می‌شود. وی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد یکی از قطب‌های کشور در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان در زمینه تولید محصولاتی مانند چغندر قند فعال است و وجود ماشین‌آلات در میزان تولید تأثیرگذار است، به دنبال افزایش این دستگاه‌ها هستیم.

بخش کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی نیازمند دریافت یارانه راستار خاطرنشان کرد: 10 دستگاه کمباین، 288 تراکتور سنگین و نیمه سنگین در استان جذب شده که از این تعداد 18 دستگاه مربوط به شهرستان اسدآباد است. وی با بیان اینکه کشاورزی ما هنوز نیازمند دریافت یارانه‌ها است و ما نیاز اساسی به تزریق این‌گونه اعتبارات داریم، ادامه داد: البته دنبال راهکارهایی هستیم که با حمایت دولت تسهیلات یارانه‌دار را در اختیار کشاورزان قرار دهیم. رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه همدان با بیان اینکه از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتباراتی برای برخی نهاده‌های کشاورزی مانند کود شیمیایی، بذر و یا اجرای فعالیت‌های خاص زراعی مانند عملیات خاک‌برداری حفاظتی تأمین شده، افزود: احتمال اینکه بتوانیم سال آینده موضوع مکانیزاسیون را در برنامه یارانه‌دار قلمداد کنیم، وجود دارد. در ادامه در گفت‌وگویی با مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد سهم شهرستان را از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی جویا شدیم.

فعالیت 11 هزار و 500 بهره‌بردار در بخش کشاورزی اسدآباد ناصر فتاحی با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد 11 هزار و 500 کشاورز و بهره‌بردار وجود دارد، اظهار داشت: این تعداد کشاورز و بهره‌بردار در زمینه تولید کشاورزی و دامی فعالیت دارند. وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح شهرستان 2 هزار و 19 دستگاه تراکتور برای کشاورزی وجود دارد، افزود: از این تعداد 50 درصد دستگاه‌های کشاورزی فرسوده هستند. مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد اضافه کرد: در سطح شهرستان 15 دستگاه کمباین به صورت ثابت وجود دارد که در زمان عملیات برداشت محصولات کشاورزی 90 دستگاه کمباین دیگر به صورت مهاجر از استان‌های دیگر وارد شهرستان می‌شوند. وی از پرداخت یارانه 30 تا 60 درصد به دستگاه‌های جدید خاک‌برداری حفاظتی خبر داد و گفت: متقاضیانی که بخواهند دستگاه جدید از مکانیزاسیون کشاورزی وارد شهرستان کنند، دولت با پرداخت 30 تا 60 درصد به میزان 300 میلیون تومان یارانه آنان را کمک می‌کند. فتاحی با بیان اینکه وجود مکانیزاسیون پیشرفته در تولید محصولات کشاورزی و عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات تأثیرگذار است، افزود: باید ناوگان مکانیزاسیون هر ساله به‌روز کنیم. وی با بیان اینکه هم اکنون نیاز به 2 هزار و 700 تراکتور سنگین و نیمه‌سنگین و 90 دستگاه کمباین داریم، افزود: برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی هر ساله از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر این دستگاه‌ها را وارد می‌کنیم. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد ادامه داد: در صورت وجود این دستگاه‌ها در شهرستان هم اشتغالزایی داریم و هم در انجام کار سرعت عمل خواهیم داشت.

تسهیلات مکانیزاسیون با سود بالا در مهلت کم پاسخگو نیست وی با اشاره به اینکه حدود سه سال است که دولت یک ریال برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت نکرده، افزود: پس از سه سال پرداخت تسهیلاتی به میزان 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام شده که زمان جذب این تسهیلات کم و سود بالا به آن تعلق گرفته است! فتاحی از جذب 48 درصد اعتبارات تسهیلات مکانیزاسیون خبر داد و گفت: از سهمیه شهرستان تاکنون 2 میلیارد و 560 میلیون تومان میلیون تومان تا پایان بهمن ماه جذب شده است. وی با بیان اینکه هم اکنون متقاضی در نوبت اخذ تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی است، تصریح کرد: می‌توانیم تا 10 میلیارد تومان تسهیلات را جذب کنیم که تحقق این امر نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد. --------------------------------- گزارش از: لیلا نظری فرهودی --------------------------------- انتهای پیام/89008/ب۴۰

92/12/04 - 11:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن