تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819754424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم جنوب استان اردبیل از حق آبه قزل اوزن باید جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده خلخال و کوثر: سهم جنوب استان اردبیل از حق آبه قزل اوزن باید جدی گرفته شود خلخال ، اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم منطقه جنوب استان از حق آبه رودخانه قزل اوزن در طرح پیشنهادی شرکت آب منطقه ای استان باید جدی گرفته شود.


به گزارش ایرنا ، جلیل جعفری بنه روز یکشنبه در نشستی با مسوولان شرکت آب منطقه ای اردبیل از نحوه برخورد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با مساله حق آبه استان از رودخانه بزرگ قزل اوزن انتقاد کرد.
وی افزود: در طرح پیشنهادی این شرکت به وزارت نیرو حق آبه مردم شهرستان های خلخال و کوثر به عنوان اولویت اول برداشت آب از این رودخانه باید لحاظ می شد.
وی گفت: مصاحبه اخیر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در زمینه تخصیص 260 میلیون متر مکعب از آب رودخانه قزل اوزن برای مصارف شرب و صنعتی شهر اردبیل صحیح است.
وی افزود: در ملاقاتی که هفته گذشته با وزیر نیرو داشتم این ادعا از سوی وزیر نیرو بی اساس اعلام شد.
وی گفت: بیش از یکصد میلیون متر مکعب از آب این رودخانه که به طول بیش از یکصد کیلومتر در حوزه آبریز شهرستان های خلخال و کوثر جریان دارد مورد نیاز کشاورزان و باغداران این دو شهرستان بوده و اگر چنانچه قرار است حق آبه ای از سوی وزارت نیرو برای استان اردبیل در نظر گرفته شود مردم منطقه جنوب استان در اولویت اول برداشت آب از این رودخانه قرار دارند.
وی اظهار کرد: اگر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و یا هر فرد حقیقی و حقوقی دیگری خواهان انتقال آب رودخانه قزل اوزن برای استفاده در بخش صنعت شهر اردبیل هستند به جای صرف هزینه های کلان برای بردن آب به محل مصرف صنعتی اردبیل چرا صنایع نیازمند آب را به حاشیه این رودخانه که محلی مناسب برای راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ است منتقل نمی کنند.
وی بیان کرد: در سایر موارد نیز کار شرکت آب منطقه ای استان از این بهتر نبوده و در حالی که مدیر عامل این شرکت سال گذشته در جمع مردم بخش خورش رستم خلخال از پایان کار مطالعات فاز دوم پروژه سد شهید عمران پستی خبر داد هنوز مطالعات فاز اول این طرح نیز پایان نیافته است.
وی افزود: به دلیل نیمه کاره بودن مطالعات این طرح وزارت نیرو هم هیچ گونه اعتباری برای احداث و یا آغاز عملیات اجرایی این سد در سال جاری اختصاص نداده است.
جعفری با بیان این که سد بفراجرد خلخال یکی از پروژه های حیاتی خلخال در تامین آب شرب اهالی شهر خلخال بخشی از آب کشاورزی منطقه و نیز تامین آب صنعتی نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان است، گفت: علت توقف عملیات اجرایی این پروژه که از سوی شرکت آب منطقه ای استان مشکل تامین مصالح رودخانه ای و سنگی اعلام شده به نظر من پیش بینی نشدن مصالح مورد نیاز سد در زمان مطالعه این پروژه بزرگ از سوی شرکت آب
منطقه ای استان است.
وی افزود: در هر صورت انتظار می رود مسوولان درگیر در این موضوع از جمله جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست استان با در نظر داشتن منافع ملی موضوع را بصورت مسالمت آمیز و بدون استفاده از اهرم قضایی بین خود حل و فصل و زمینه فعال شدن دوباره و ادامه عملیات اجرایی این پروژه تعطیل شده شهرستان را فراهم کنند.
7119/594/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن