تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815564905
وحید جلیلی:به من میگویند تو مخملباف هستی!
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
وحید جلیلی:به من میگویند تو مخملباف هستی!
وحید جلیلی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار از واکنش منتقدانش صحبت کرد که وی را مخملباف میخوانند و تاکید کرد در حوزه سینمای دینی و انقلابی امروز بیش از نظریهپردازی به عملگرایی و تولید فیلم نیاز داریم.
به گزارش جام نیوز به نقل از مهر، سینمای انقلاب و سینمای متناسب با سینمای انقلاب اسلامی عنوان میزگردی بود که با حضور وحید جلیلی و ناصر هاشم زاده در شامگاه ۴ اسفندماه در مراسم اختتامیه سومین هم اندیشی سینماگران و متفکران انقلاب اسلامی برگزار شد. ناصر هاشم زاده منتقد و فیلمنامه نویس در این نشست با بیان اینکه در تحقق سینمای انقلاب اسلامی باید تامل کرد، گفت: باید در این موارد تامل کرد که آیا تفکر انقلاب ما محقق شده است؟ آیا سینمای ما همان سینمای انقلابی است ؟ پس اگر بر این باور باشیم که این دو مورد هنوز به صورت کامل محقق نشده پس باید از این دو مقوله به عنوان یک آرزو یاد کنیم. از سویی دیگر اگر این دیدگاه را داشته باشیم که تفکر دینی محقق شده است پس باید این سوال را هم طرح کنیم که چرا با این فضا ما سینمای دینی نداریم؟ البته جرقه هایی در سینمای ما بوده که کار را برای ما مطمئن کرده که تفکر دینی در حال تحقق است اما آیا آنچه تاکنون محقق شده مطلوب ما بوده است؟ لازمه تحقق سینمای انقلاب آزادی اندیشه است وی ادامه داد: ان شاءالله که امیدها و آرزوها با شعارزدگی پیش نرود. ما وقتی از آزادی اندیشه در چنین محافلی سخن می گوییم باید آگاه باشیم که تفکر دینی ذیل نام آزادی اندیشه است که محقق می شود. این آزادی اندیشه می تواند برای محقق شدن سینمای دینی هم نقش داشته باشد. ما نمی توانیم با دستور زبانی مشخص و امر کردن به تحقق هنر به ویژه سینمای دینی یا انقلابی امیدوار باشیم چرا که همیشه دستور زبان متاخر از خود زبان است و این یک امر کلی است. هاشم زاده تاکید کرد: ما هنوز در بسیاری از موارد مواضع خودمان را به تراز انقلاب نرسانده ایم و آن افکار و مبانی لازم برای تحقق سینمای انقلاب را نداریم .بنابراین خلاهایی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهیم. البته که در تاریخ هنر اتفاقات مبارکی افتاده است اما لازم است برای سینمای متناسب با انقلاب اصول کلی روشن شود که می توان بیشتر از اینها درباره آن صحبت کرد. فعالیت هایمان را به عرصه میدانی نزدیک کنیم وحید جلیلی رییس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم عمار هم بعد از صحبتهای هاشم زاده گفت: وقتی درباره سینمای انقلاب اسلامی بحث هایی مطر ح می شود به طور طبیعی بسیاری از ذهن ها به سمت فیلم های تولید شده در دهه ۵۰ برمی گردد اما امسال سال ۹۲ است و بیش از ۳۵ سال از سابقه سینمای انقلاب اسلامی می گذرد و همین موضوع می تواند به عنوان یک گنجینه بزرگ و مطلوب که می توانیم به وسیله آن چراغ راه را مشخص کنیم؛ البته این به معنای ارائه آثار درخشان در آینده نیست. این منتقد سینما در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه باید بحث زمان را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: ما باید با جدی گرفتن زمان، یک مقدار جنس فعالیت هایمان را به عرصه میدانی نزدیک کنیم. سینمای انقلاب آن چیزی است که محقق شده و امروز شما میتوانید از ۱۰ فیلم یاد کنید که کم و بیش نشانه هایی از سینمای انقلاب دارند اما بهتر است برای بیشتر شدن این جریان جنس فعالیتهایمان را به عرصه میدانی نزدیک تر کنیم. اثبات سینمای دینی و انقلابی مساله اصلی ما نیست وی افزود: امروز مشکل سینمای ایران نه فنی و محتوایی و نه مبانی نظری و انتزاعی است. امروز مشکل سینمای انقلاب یک مساله اصلی است و آن سازماندهی مقوله تولید و تماشاست و ما می بینیم اتفاقا دوستانی که باید این ماجرا را سازماندهی کنند از مباحث نظری استقبال می کنند که فرصت های بیشتری ضایع شود. در حالیکه ما در اوج حمله شدید دشمنان در جنگ نرم هستیم مساله ما نباید این باشد که ما آیا سینمای دینی داریم یا نداریم؟ ما باید در این زمینه نگاه عدالت خواهانه داشته باشیم و بدانیم که مشکل اصلی ما سازمان تولید است که باید حل شود و مطمئن باشید اگر این موضوع حل شود بحث تکنیک و محتوا نیز پیشرفت می کند. شاید صحبتهای من عده ای را برآشفته کند اما در حال حاضر اثبات سینمای دینی و انقلابی مساله اصلی ما نیست. هدایت سینمای دین گرایانه به سینمای ملی گرایانه هاشم زاده هم درادامه صحبتهای جلیلی گفت: من هم صحبتهای آقای جلیلی را تایید می کنم چرا که خود نافی مباحث نظری در حوزه سینمای انقلاب اسلامی هستم. من معتقدم وقت آن رسیده که دیگر اثر تولید شود و قتی هم اثر تولید شود این به خودی خودی اثبات نظر خواهد بود. درست است که بحث نظری، عمیق و بنیان ساز است اما من هم اکنون تولید را مقدم بر این مباحث می دانم. اما چگونه باید وارد این مبحث شد؟ و یا اصولا ما چقدر در این زمینه جریان درست کردیم ؟ این جریان در چند سال گذشته کجا بود؟ امروز این سینمای انقلابی که ما از آن آثاری را دیده ایم چقدر توانسته در جهت خواسته های ما و اندیشه های ما حرکت کند؟ چرا این سینما به غیر از دفعاتی بسیار معدود از سینمای دین گرایانه به سینمای ملی گرایانه کشیده شده است. وی ادامه داد: ادعای ما این است که تمدن اسلامی محقق می شود اما آیا مگر می توان تمدن اسلامی را با کاریکاتور بکشیم؟ ما در سینما جرقههایی داشتیم و همزمان هم کارگردانان با غیرتی داشتیم اما چقدر توانستیم جریان بسازیم؟ به نظر من با دو فیلم نمی توان جریان سینمای ایران را تغییر داد و اصولا این جریان به کجا کشیده شده که باید درباره آن این چنین بحث کنیم؟ امروز اگر همه چیز اسلامی است پس چرا سینمای انقلاب اسلامی کم است؟ این ها سوالات مهمی است که باید نشست و برای همه آنها جوابی ارائه داد. هاشم زاده تصریح کرد: ما باید ببینیم که منشور این سینما چیست؟ متاسفانه اگر امروز کسی به سینمای انقلاب توجه کند او را با تحلیل های روشنفکرانه به سمت و سویی دیگر می برند و از کارگردان و صاحبان آثاری که تمایلی به ساخت فیلم های انقلابی دارند، می خواهند که کارهای بی دردسر بسازند و این موضوعی است که باید به چرایی آن پاسخ داد. به نظرم در حال حاضر تولید، مقدمه همه کارهاست و من به دوستانی که در حوزه اندیشه دینی فعال هستند توصیه می کنم که در وادی عمل هم دست به کار شوند. متاسفانه در این سالها به کسانی که دغدغه انقلاب را دارند می گویند چرا دغدغه انقلاب داری؟ چیزی بساز که دردسری نداشته باشد. اگر از مدیران منفعل سوال نپرسیم بی تقوا هستیم وحید جلیلی هم در ادامه صحبت های هاشم زاده به مبانی نظری در سینمای انقلاب پرداخت و گفت: ما مبانی نظری بسیار فراوان و البته ارزشمندی در حوزه سینمای انقلاب اسلامی داریم اما این مبانی نظری به عمل نمی رسد و این سوال خوبی است که چرا در جایی که خلاء نظری نداریم در عمل دچار مشکل هستیم ؟ به نظر من امروز روز تبلیغ است. تبلیغ یک کلمه ملکوتی است و امروز همه ما باید افتخار کنیم که تبلیغ گر هستیم. امروزه میلیاردها تومان از بودجه بیت المال در موسسات و نهادهای دولتی ما صرف می شود که مدیران منفعل آنها باید پاسخگو باشند. امروز باید افتخار کنیم تبلیغگر هستیم چون تبلیغ مقام انبیا است، بگذاریم هر چه میخواهند بگویند. مقام تبلیغ به کسی میرسد که از خدا میترسد و از غیر خدا نمیهراسد که معنای تقوا در دین این است. وی ادامه داد: اگر امروز من سئوال نکنم که در حوزه هنری طی چهار سال گذشته چه گذشته است به طور حتم بی تقوا هستم. اکر نپرسم در موسسه روایت فتح طی سالهای اخیر چه گذشته من تقوایی ندارم. همه ما باید مدیران فرهنگی کشور را به تقوا پیشه کردن و باج ندادن ترغیب کنیم. متاسفانه ۴۰ سال است که مردم این کشور در وحشیانه ترین و بی رحمانه ترین حمله نظام سلطه و استکباری هستند اما سازمان تبلیغات اسلامی به جای مقابله با این جریان فیلم «طبقه حساس» را با عنوان یک طنز فاخر تولید می کند که به هیچ عنوان دغدغه مهم امروز ما نیست. خیلی ها به من می گویند محسن مخملباف وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره روند حمایتی از فیلم های دولتی گفت: وقتی آقایان می آیند و ۱۰ فیلم را با بودجه دولتی می سازند و اکثریت این فیلم ها هم کوچکترین اولویتی برای جامعه امروز ما ندارد و آن سوی میدان در هالیوود هر روز مشغول تولید فیلم های با موضوع حمایت از فتنه هستند و دستگاههای فرهنگی ما هم کاملا به آن بی اعتنا هستند باید به این موضوع توجه کرد. متاسفانه بعضی از مسوولان هیچ کاری نمی کنند. وقتی «خانه پدری» با بودجه نیروی انتظامی ساخته می شود من باید این جریان را نقد کنم و اگر نقدی صورت نگیرد بی تقوا هستم. وقتی می آیند فیلم خانه پدری را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب می کنند و من در مقابل آن موضع می گیرم می آیند و به من می گویند باید مودب باشم و چیزی نگویم که اگر بگویم می گویند تو محسن مخملباف هستی. سوال من این است که چگونه می توان در اوج جنگ نرم به سمت فیلم هایی مانند «میهمان داریم» و «پنجاه قدم آخر» رفت؟ به نظر من اینها اولویت نیست و من نمی دانم چرا اولویت ها را رها کردیم. برای جشنواره ای که شخصیت فیلم هایش مفلوک بودند جلیلی با اشاره به فیلم های به نمایش در آمده در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: بیش از ۵۰ فیلم در این دوره از جشنواره به نمایش در امد که اگر نمایش همان چند فیلم دفاع مقدسی نبود واقعا نمی دانستم با همه شخصیت ها مفلوک فیلم ها چه کنم . این جشنواره جشنواره ای بود که شخصیت های آن از روحانی گرفته تا میلیاردر همگی شخصیت هایی مفلوک بودند. آیا کسی آمده سوال کند که شیار ۱۴۳ که اشک تولید کنندگانش تا لحظه آخر در آمد تا بتواند در جشنواره حضور داشته باشد با چه هزینه ای ساخته شده است؟ آقایان مسول روایت فتح با شما هم هستم. شما هم باید پاسخ دهید که چه دلایلی باعث ساخت فیلم «خانه ای کنار ابرها» شد. آقای فیلمسازی که ادعا می کنی دغدغه جامعه داری آیا دغدغه ات این بود که بروی در جشنواره برلین و با گروه بازیگرانت دغدغه ست کردن لباس هایتان را داشته باشی؟ این پژوهشگر سینمای انقلاب با بیان اینکه طرح مساله یکی از عناصر رسیدن به سینمای انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: سینمای انقلاب یعنی طرح مساله و سینمای روشنفکری یعنی القای بن بست. یعنی فیلمی مانند جدایی نادر از سیمین که دائم به مخاطب القا می کند این مملکت جایی برای زندگی نیست و باید از آن فرار کرد و به غرب پناه برد. این در حالی است که ما باید داشته ها و نداشته های خود را با هم ببینیم. دیدگاهی که به نظر من در سریال وضعیت سفید دیدیم وضعیتی که هم در آن تلخی بود و هم در کنارش از فضای آرمانی انقلاب و نماز مادرانش گفت. سینمایی که از کرخه تا راین تا بوتیک هم می تواند دربرگیرنده یک سینمای انقلابی باشد. سینما یعنی این. امید موضوعی بین یاس و تخدیر است و ما باید در این سینما برای این موضوع طرح مساله کنیم. ما به سینمای «همه چی آرومه من چقدر خوشحالم» نیازی نداریم رییس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در بخش پایانی صحبتهای خود تاکیرد کرد : می دانید بدترین حالت در جنگ نرم وحشیانه دشمن کدام است؟ به عقیده من زمانی است که به ما بگویند حرف خود در لایه چندم فیلم خود پنهان کنید و بگویید. در حالیکه من معتقدم ما به یک سینمای صریح و دغدغه مند نیاز داریم . ما به سینمای « همه چی آرومه من چقدر خوشحالم » نیازی نداریم مطمئن باشید هرچه انقلابی تر باشیم هم در سینمای هنری رشد می کنیم و هم در سینمای انقلاب. شما تحقق این مساله را در فیلم های پرفروش این سالهای سینمای ایران از فیلم ازکرخه تا راین تا اخراجی ها را مشاهده کنید. ناصر هاشم زاده هم در بخش پایانی صحبتهای خود به ساحت تفکر دینی در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سینما امر پیچیده ای است و به زبان پیچیده ای هم نیاز دارد. البته ما در ساحت تفکر دینی آدم هایی را می شناسیم که اصولا بر حضور سینما در این عرصه اعتقادی ندارند و این موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. ضمن این که باید به این سوال هم پاسخ داد که چرا در سینمای ما به فیلمهایی که آقای جلیلی آنها را نقد کرد جشن میگیرند و آنها را مخالف حس نمیکنند ؟ وی در پایان خاطر نشان کرد : باید به آنهایی که دوست دارند در سینمای دینی حضور داشته باشند مدارا کرد البته نباید کار را به جایی برسانیم که تفکر دینی و تفکر غیر دینی در مواجهه و مبارزه با یکدیگر قرار گیرند. ما باید کاری کنیم که گفتمان ما در این چالش در حیطه تفکر انقلابی خودمان قرار گیرد که به امید پرورگار سینمای انقلابی و دینی شایسته ای در آینده داشته باشیم.
۱۳۹۲/۱۲/۵ - ۱۷:۳۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]
صفحات پیشنهادی
جلیلی: به من میگویند تو مخملباف هستی/ به سینمای «همه چی آرومه من چقدر خوشحالم» نیازی نداریم
جلیلی به من میگویند تو مخملباف هستی به سینمای همه چی آرومه من چقدر خوشحالم نیازی نداریم وحید جلیلی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار از واکنش منتقدانش صحبت کرد که وی را مخملباف میخوانند و تاکید کرد در حوزه سینمای دینی و انقلابی امروز بیش از نظریهپردازی به عملگرایی و تجلیلی: به من میگویند تو مخملباف هستی
جلیلی به من میگویند تو مخملباف هستی وحید جلیلی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار از واکنش منتقدانش صحبت کرد که وی را مخملباف میخوانند و تاکید کرد در حوزه سینمای دینی و انقلابی امروز بیش از نظریهپردازی به عملگرایی و تولید فیلم نیاز داریم خبرگزاری مهر وحید جلیلی ربه من میگویند تو مخملباف هستی/ سینمای انقلاب بیش از نظریهپردازی به عمل نیاز دارد
فرهنگ و هنر سینمای ایران جلیلی مطرح کرد به من میگویند تو مخملباف هستی سینمای انقلاب بیش از نظریهپردازی به عمل نیاز دارد وحید جلیلی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار از واکنش منتقدانش صحبت کرد که وی را مخملباف میخوانند و تاکید کرد در حوزه سینمای دینی و انقلابی امروز بوحید جلیلی در هفتمین شب محفل سینمای انقلاب: فیلمسازان با پول دولت علیه نظام فیلم میسازند/مدیران فرهنگی پاسخگ
وحید جلیلی در هفتمین شب محفل سینمای انقلاب فیلمسازان با پول دولت علیه نظام فیلم میسازند مدیران فرهنگی پاسخگو نیستندوحید جلیلی در هفتمین شب محفل سینمای انقلاب گفت تا زمانی که مدیران فرهنگی کشور پاسخگو نباشند و سلایق شخصی را به حساسیتهای انقلاب ترجیح دهند جشنواره سیوسوم به مراوحید جلیلی - حاشیهای بر روایت سینمای روشنفکری از فتنه ۸۸ دروغ به دروغ شستن محال آمد محال/ کرشمه جشنوارههای ب
وحید جلیلی - حاشیهای بر روایت سینمای روشنفکری از فتنه ۸۸ دروغ به دروغ شستن محال آمد محال کرشمه جشنوارههای بلوند برای فیلمهای سیاهکارگردان قصهها را فقط یک بار از نزدیک دیدهام روز قدس سال فتنه کارگردان محترمه و اعضای خانوادهاش به دعوت دلسوزان انگلیسی و آمریکایی طوبی وحضور وحید هاشمیان در کانون اصلاح و تربیت تهران
حضور وحید هاشمیان در کانون اصلاح و تربیت تهران وحید هاشمیان از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام ص و همچنین امام صادق ع و با هماهنگی استانداری تهران و مشاور فرهنگی استاندار جشن گلادعای یک نماینده درباره پیشنهاد غربیها به سعید جلیلی
ادعای یک نماینده درباره پیشنهاد غربیها به سعید جلیلی در داخل ایران نه تنها از تحریم ها کاسبی صورت نمی گیرد بلکه این خارجی ها هستند که از این تحریم ها سوء استفاده می کنند به گزارش نامه نیوز احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگنبیه بری:سنطالب فی طهران بمبادرة لتوحید الجهود لمجابهة الإرهاب علی مساحة المنطقة
نبیه بری سنطالب فی طهران بمبادرة لتوحید الجهود لمجابهة الإرهاب علی مساحة المنطقة بیروت 16 شباط فبرایر إرنا – أعلن رئیس مجلس النواب اللبنانی نبیه بری أنه سیطلب من مؤتمر رؤساء اتحاد مجالس منظمة التعاون الإسلامی الذی سیشارک فیه فی طهران بـ مبادرة لتوحید الجهود لمجابهة الإرهاب علتوحید و خداپرستی، محور مشترک میان تمام ادیان است
آیت الله محقق داماد توحید و خداپرستی محور مشترک میان تمام ادیان است تهران -ایرنا- رییس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم گفت براساس تعالیم قرآن مسئله توحید و خداپرستی مسئله مشترک میان تمام ادیان است و پیروی از ادیان باعث بلند شدن این ندا از سوی جمهوری اسلامی ایران شده است بهکیانوش «آوای باران»: مردم میگویند «باران» حق توست!
کیانوش آوای باران مردم میگویند باران حق توست بازیگر نقش کیانوش در آوای باران که به گفتهی خودش در خیابان کم تردد میکند دربارهی بازتاب این نقش در بین مردم میگوید یکسری از مخاطبان کار را آنقدر جدی دنبال میکنند که میگویند باران حق توست به خاطر اینکه در این سالها تو هواییادداشت/محمدرضا وحیدزاده دربارۀ آرای مردمی جشنواره فیلم فجر/ بیتوجهی به فیلمهای شبهسیاسی-اجتماعی
یادداشت محمدرضا وحیدزادهدربارۀ آرای مردمی جشنواره فیلم فجر بیتوجهی به فیلمهای شبهسیاسی-اجتماعیطیفی که حتی در نظرسنجی محدود مخاطبان جشنوارهای نیز نمیتوانند با همۀ جار و جنجالهای رسانهای توفیقی را نصیب خویش سازند و چه بسا اگر بیشتر از این در تنگنا گرفتار میآمدند چاره راشیرین قناری بود توحید پرست را به اعتصاب غذا کشاند
شیرین قناری بود توحید پرست را به اعتصاب غذا کشاند مشکلات اکران فیلم سینمایی شیرین قناری بود توحید پرست را به اعتصاب کشاند داود توحید پرست کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص اعتصاب خود در بنیاد فارابی گفت به دلیل اکران نشدن شیرین قنجنگ گارد راس تیم ملی با مهرام بالا گرفت/کامرانی: میگویند اخراجیام ولی آرزوی عکس گرفتن بامن را داشتند
جنگ گارد راس تیم ملی با مهرام بالا گرفت کامرانی میگویند اخراجیام ولی آرزوی عکس گرفتن بامن را داشتند ورزش > بسکتبال - هنوز اختلاف مهدی کامرانی با مهرامیها حل نشده است پریسا غفاری کامرانی هنوز از نایبقهرمان فصل قبل طلبکار است در حالی که طبق اولتیماتوم اولعلی سامره: خداحافظی غریبانه دیگر برای بازیکنان عادی شده/ هنوز هم به من میگویند «علی 30 ثانیه»
علی سامره خداحافظی غریبانه دیگر برای بازیکنان عادی شده هنوز هم به من میگویند علی 30 ثانیه ورزش > لیگ برتر - مهاجم سابق استقلال می گوید از اینکه غریبانه و بی سر و صدا از فوتبال خداحافظی کرده گلایه ای ندارد سروش امینی توماجی علی سامره چند روزی است که از دنیای فتوحید، محمد، صادق، صادق وند
توحید محمد صادق صادق وند تهران - ایرنا - عراقی ها روز اول اسارت اسم و فامیلمان را ثبت کردند طریقه ثبت نام آنها به این شکل بود که نام اسیر پدر پدر بزرگ و فامیلی ما را می نوشتند و به همان ترتیب هم صدا می کردند چگونه می توان با قلم های شکسته و بیان های نارسا در وصف شهدا جانبچرا به امامصادق(ع)"شیخالائمه"میگویند؟
چرا به امامصادق ع "شیخالائمه"میگویند ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفر صادق ع رئیس مذهب جعفری در روز 17 ربیعالاول سال 83 هجری در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند پدر آن بزرگوار حضرت امام باقر ع و مادر آن بزرگوار امّ فروه دختر قاسم بن محمد بن أبی بکر بود بفرزندان شیطان از آزار دختران هالیوود میگویند
فرزندان شیطان از آزار دختران هالیوود میگویند 5 پسری که دختران دبیرستانی هالیوود را با ترفند به خانهای خالی از سکنه کشانده و پس از حبس آنان تا جایی مورد تجاوز جنسی قرار میدادند تا از التماسهای مکرر بیهوش شوند در دادگاه محکامه شدند به گزاش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگار-
گوناگون
پربازدیدترینها