تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796784072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام مشاوره در آموزش و پرورش مطلوب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش: نظام مشاوره در آموزش و پرورش مطلوب نیست شهرری-ایرنا- مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت مشاوره نه تنها در سطح استان ها مطلوب نیست بلکه در سطح کشور هم پایین تر از حد انتظار است.


به گزارش ایرنا، ˈابوالقاسم عیسی مرادˈ روز سه شنبه در همایش ˈمشاوره اسلامی، ایرانی در هزاره سومˈ در محل کانون ˈسمیهˈ شهر ری با تاکید بر اینکه تمامی مدارس بایستی حداقل از یک مشاور آگاه و متخصص در این امر برخوردار باشند، اظهار داشت: ارایه خدمات راهنمایی و مشاوره تا وصول به نتایج مطلوب و رضایت بخش نیست.
وی افزود: ضعف در باورمندی به خدمات راهنمایی و مشاوره، مشکلات ساختار تشکیلاتی سطح استان یا منطقه، ضعف محتوی آموزش غیر منسجم را از جمله مشکلات مربوط به محتوا و مفهوم در امر مشاوره است.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی مشاور متخصص از سویی و وجود نیروی انسانی غیر متخصص در امر مشاوره در آموزش وپرورش بر مشکلات امر مشاوره افزوده است.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: بهره گیری مفاهیم غیر تخصصی مشاوره در آموزش وپرورش، عدم انسجام کامل در ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی از دیگر مسایل موجود در امر مشاوره است.
به گفته عیسی مراد، یک مشاور خوب بایستی تمامی فرصت های پیش رو را غنیمت شمرده و با مطالعه باورهای غلط خود را اصلاح و همواره به سمت تخصصی شدن مشاوره گام بردارد.
این مقام مسوول همچنین نامناسب بودن فضای فیزیکی مراکز و هسته های مشاوره، محدودیت امکانات تخصصی مورد نیاز مشاوران از دیگر مشکلات موجود در این زمینه عنوان کرد.
وی افزود: باورمندی و باورسازی، مساله شناسی مشاوره، آسیب شناسی محتوایی در مشاوره با دانش آموزان و توانمند سازی حرفه ای از نظر محتوا بایستی در امر مشاوره مدنظر قرار گیرد.
وی همچنین تدوین برنامه پنج ساله، نظام رتبه بندی علمی، تخصصی، آموزشی و تجربی و نیروی انسانی، نرم افزار بانک اطلاعات مشاوران و تدوین نظام جامع راهنمایی و مشاوره و جلب مشارمت اساتید و هیات علمی، استاندارد سازی و تدوین شاخص های کیفی برای ارزیابی را از جمله اقدامات در حال اجرا برای بهبود امر مشاوره ذکر کرد.
او اظهار داشت: تلاش می کنیم فضایی ایجاد شود که کارهای علمی بیشتری از سوی مشاوران ارایه و زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته فراهم شود و به همین منظور پشتوانه های مادی هم در این رابطه مدنظر قرار داده ایم.
عیسی مراد خاطر نشان کرد: مشاوران همواره بایستی مخاطب شناسی را محور قرار داده تا به دانش آموز شناسی برسند و همچنین عملکرد پیشگیرانه و نگاه تلفیقی داشته و به جای پرداختن به خود به مراجع بپردازند و مسوولیت پذیر باشند.
وی افزود: مشاوران بایستی همواره بر اساس مدل ایرانی، اسلامی خود حرکت کرده، البته این به این معنا نیست که از علم روز دنیا هم بی خبر باشند.
وی تاکید کرد: ارتقای مدرک تحصیلی مشاوران و مرتبط بودن آن به روانشناسی و مشاوره، لینک شدن آنان با دانشگاه و مراکز علمی و به روز شدن در امر مشاوره، حضور در کتب درسی و توجه جدی به پژوهش محوری در مشاوره بایستی همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.
عیسی مراد تصریح کرد: بایستی مشاوران نظریات دیگر نظریه پردازان را هم مورد بررسی و مطالعه قرار دهند تا با آنچه که از مذهب ودین وهویت ایرانی بودن خود کسب کرده اند مورد مقایسه قرار داده و به ماهیت واقعی آنچه که در احادیث و آیات وروایت آمده پی برده و با تاسی از آن به سوی چشم انداز اسلامی مورد نظر خود گام بردارند.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره ای وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مشاور بایستی یک نگاه تعدیلی و متعادل داشته باشد، اظهار داشت: نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی بر اساس نظام تحول بنیادین در حال اجرا است.
عیسی مراد نگاههای، منظومه ای، جامع و سیستماتیک، حلقوی و ابعادی به مشاوره را از جمله دیدگاههای نظام مشاوره ذکر کرد و گفت: برخورداری از نگرش مثبت و خوش بینانه نزدیک با واقعیت، نگاه دقیق به تحول بنیادین به عنوان نقشه راه مشاوره، نگرش تلفیقی و دانش آموز محوری از جمله اولویت های جامع در امر مشاوره است.
وی همچنین نگاه بر اساس مدل های جدید مشاوره ای و پیشگیرانه و کسب آموزش های مختلف از جمله آسیب شناسی و رصد آمار واقعی و نگاه تخصصی علمی و پژوهشی به مشاوره، نگاه خلاقانه به مشاوره و تکنولوژیکی را از دیگر اولویت ها در امر مشاوره بیان کرد.
1194/1724
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن