تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819124905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب ماندگی آموزش و پرورش بخاطر بی توجهی به هنرهای نمایشی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصطفی رحماندوست: عقب ماندگی آموزش و پرورش بخاطر بی توجهی به هنرهای نمایشی است تهران - ایرنا - شاعر و منتقد ادبی پیشکسوت کشور گفت: یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی آموزش و پرورش بی توجهی این نظام تربیتی به توانمندی و ظرفیت های هنرهای نمایشی است.


به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، مصطفی رحماندوست، امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از مجموعه 30 جلدی نمایشنامه های آسان که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد افزود: توسعه و توجه به تئاتر در آموزش و پرورش نیازمند تحقق سه خواسته وفور نمایشنامه مرتبط با دانش آموزان، چاپ و در دسترس قرار داشتن آن آثار و اراده اجرایی کردن لزوم توجه به تئاتر در مدارس کشور است.
وی اظهار کرد: چاپ مجموعه 30 جلدی نمایشنامه های آسان دو شرط اول این مهم را برآورده کرده اما برای تحقق شرط سوم (وجود اراده) در آموزش و پرورش تنها باید دعا کنیم و امیدوار باشیم.
رحماندوست با اشاره به حضور دکتر حسن دولت آبادی در وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طی بیش از چهار دهه حضور در عرصه های مختلف اداری و اجرایی گفت: هیچکس غیر از حسن دولت آبادی نمی توانست این مجموعه نمایشی را به رشته تحریر و چاپ و نشر در آورد.
وی با اشاره به اشعار استفاده شده در برخی از نمایشنامه های این مجموعه 30 جلدی یادآور شد: نویسنده و کارگردان نمی تواند شاعر باشد و کاش نویسنده این اثر، اشعار نمایشنامه های خود را به دست شاعران متخصص می سپرد تا این انتقاد از نگاه من به این اثر عظیم وارد نبود.
دبیر پیشین چهار دوره متوالی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: البته همه این انتقاد متوجه نویسنده این مجموعه 30 جلدی نیست چرا که بودجه محدود در کار نگارش و عدم توجه مسوولان برای خلق آثار ادبی ماندگار زمینه ساز بروز این آسیب در کار نگارش 150 نمایشنامه این اثر شده است.
در مراسم رونمایی از مجموعه 30 جلدی نمایشنامه های آسان به قلم حسن دولت آبادی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر و هنرمندانی چون اصغر همت، مجید امرایی، صدیقه حسن زاده، رضا فیاضی، هادی مرزبان، علی اکبر شکارچی، عطا الله کوپال، هنگامه مفید، هما جدی کار حضور داشتند.
فراهنگ(3)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن