تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد صنایع فرآوری پسته از نیازهای شهرستان زرندیه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایجاد صنایع فرآوری پسته از نیازهای شهرستان زرندیه است ساوه- ایرنا- رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی از نیازهای ضروری پسته کاران این شهرستان است.


ˈمحمود بارانیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که صنایع فرآوری نیازمند توجه بیشتر هستند، افزود: برخی کشورها توانسته اند با خرید محصولات کشاورزی ما و بسته بندی مناسب آن ها، زمینه اشتغال و درآمدزایی کسب کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون بدلیل نبود پایانه، پسته تولیدی این شهرستان به استان های کرمان و رفسنجان ارسال می شود که انتقال آن به سایر استان های کشور علاوه بر افزایش هزینه ها با مشکلاتی همراه است.
بارانی ادامه داد: یکی از بخش های مهم پیش بینی شده در احداث پایانه پسته زرندیه توجه به فرآوری، بسته بندی و عرضه مستقیم محصول به بازار مصرف است که سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: ساخت پایانه پسته زرندیه از سال 86 در زمینی به مساحت 17 هکتار با سرمایه گذاری جمعی از پسته کاران این شهرستان آغاز شده است.
وی گفت: احداث مرحله نخست این پایانه تاکنون با صرف 10 میلیارد ریال هزینه انجام شده و با فراهم کردن زیرساخت های لازم حدود 40 درصد پیشرفت فیزکی داشته و تکمیل آن نیازمند بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار است.
وی بیان داشت: پایانه پسته زرندیه همچنین دارای سالن های اداری، انبار فنی، سردخانه نگهداری محصولات، پایگاه هواشناسی، مرکز جمع آوری و بسته بندی پسته، خط ترمینال، آزمایشگاه تجزیه آب و خاک و مرکز خدمات مکانیزاسیون است.
به گفته وی، راه اندازی این مجموعه علاوه بر امکان صادرات پسته منطقه، موجب ارائه سایر خدمات آموزشی برای کاشت، داشت و برداشت پسته، توزیع نهال های پایه و استاندارد پسته، فرآوری و بسته بندی محصولات می شود.
رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی افزود: 70 درصد سطح باغ های پسته استان مرکزی در شهرستان زرندیه واقع شده است که سالانه حدود 10 هزار تن محصول از آن ها برداشت و بیش از 80 درصد پسته تولیدی این شهرستان صادر می شود.
وی گفت: این پایانه صادراتی در زمینی به مساحت 14 هکتار توسط بخش خصوصی در حال احداث است و در صورت حمایت مسوولان سال 93 قابل بهره برداری خواهد شد.
زرندیه از شهرستان های استان مرکزی یکی از قطب های تولید پسته مرغوب کشور است که به دلیل نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی(ره) دارای موقعیت ویژه ای است.
نخستین باغ پسته زرندیه سال 69 در روستای سلطان احمدلو احداث شد و هم اکنون این شهرستان با بهره مندی از بیش از هفت هزار هکتار باغ پسته و با میانگین تولید 2/2 تن در هکتار، قطب بزرگ این محصول ارزشمند در کشور است.ک/3
7338/686
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن