تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803277796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد مرکز علمی فرهنگی از نیازهای البرز بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایجاد مرکز علمی فرهنگی از نیازهای البرز بود کرج- ایرنا- مدیر مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان البرز گفت:راه اندازی این مرکز گامی موثر برای تامین نیازهای علمی فرهنگی این استان به شمار می رود.


ˈمهدی عسگریˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بررسی عملکرد دو ساله این مرکز افزود:در برنامه استاندارد و اصولی دانشگاه ها و مراکز علمی، تدریس علوم مختلف در کنار ارتقای جایگاه اندیشه و عمل صورت می گیرد بدین سان که در این مراکز علاوه بر غنا بخشیدن به علم و آگاهی دانشجویان، آنان را به اندیشه ورزی و مهارت آموزی نیز ترغیب و تشویق نموده، فارغ التحصیلان ضمن کسب مدارج علمی، در فعالیت های اجرایی و فکری نیز دارای اعتبار خواهند شد.
وی گفت: راه اندازی مراکز علمی کاربردی در کشور با رویکرد گسترش مهارت آموزی در کنار آموزش های علمی و تخصصی انجام گرفت و دراستان البرز، این مراکز - علمی کاربردی متعددی وابسته به ارگان ها، دستگاه ها و کارخانه های وارد عرصه فعالیت آموزشی شدند اما در حوزه فرهنگ و هنر استان از نعمت آموزش های تخصصی و کاربردی بی بهره بود.
عسگری ادامه داد: با گشایش نخستین مرکز - علمی کاربردی فرهنگ و هنر البرز این خلاء علمی و فرهنگی تا اندازه ای مرتفع شده است.
وی گفت: با ارائه ایده و طرح توجیهی تأسیس این مرکز، بستر مهارت افزایی در حوزه فرهنگ و هنر در این استان فراهم شد و اینک با گذشت حدود دو سال از تأسیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر آموزش ها در این بخش روند مناسبی طی می کند.

*** مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان البرزبا رویکرد تخصصی
عسگری گفت: هم اکنون این مرکز آموزشی با 16 رشته تخصصی به تدریج به قطب دانشگاهی جدیدی در فصل فرهنگ و هنر البرز تبدیل خواهد شد که وجه تمایز آن ˈمهارت پایهˈ، کاربردی بودن آموزش ها و شهریه پایین نسبت به دانشگاه های مشابه است.
وی افزود: اکنون حدود یکهزارو 500 دانشجو در سنگر علم و فرهنگ البرز به علم آموزی می پردازند.
وی بیان کرد: تربیت نیروی متخصص، توزیع عادلانه فرصت های مهارت آموزی و گسترش زیر ساخت های آموزشی از اصلی ترین ضروریات توسعه فرهنگ است.
عسگری با اشاره به چشم انداز طراحی شده برای این مرکز، از افزوده شدن رشته های تحصیلی جدید در ترم آتی خبر داد و افزود: در دوره های ترمی رشته های خوشنویسی در مقطع کاردانی و گرافیک ( پوستر و نشانه)، معماری (طراحی محیط داخلی) و مدیریت تبلیغات تجاری در مقطع کارشناسی در نیم سال دوم تحصیلی 93-92 برای نخستین بار پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: در این میان بهره مندی استان از جمعیت قریب به سه میلیون نفر، کانونی از استعدادها وعلاقمندان به حوزه فرهنگ را رقم زده است که ضمن افزایش اهمیت تأسیس مرکز علمی- کاربردی، بر لزوم برنامه ریزی مدون جهت به کارگیری مناسب ظرفیت های محصلان و فارغ التحصیلان این دانشگاه صحه گذارد.

***راه اندازی کانون ایده پردازی
عسگری با تأکید بر این مهم، ایجاد کانونی برای ایده پردازی، طراحی و تولید پروژه های فرهنگی و هنری را از مهمترین فواید تأسیس این مرکز دانست و تصریح کرد: ما در این مرکز با راه اندازی هسته پژوهش آمادگی انجام پروژه های علمی، تحقیقاتی و مشاوره به دستگاه ها در عرصه مهندسی فرهنگ و هنر را داریم که امیدواریم در سایه ی مشارکت و تعامل لازم میان دستگاه های ذیربط شاهد تحقق این مهم باشیم.
مدیر این مرکز دانشگاهی، توجه به اشتغالزایی در این مرکز را با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در راستای حمایت از کارو سرمایه ایرانی، مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر البرز با فعالیت حدود 112 نفر از اساتید و پرسنل مرکز گام قابل توجهی را در جهت تحقق این مهم برداشته است.
وی افزود: آموزش های ارائه شده در این مرکز با تأکید بر علوم کاربردی و مهارت افزایی است که با هدف اشتغال زایی تعریف و طراحی شده ضمن اینکه توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی و اخلاق حرفه ای، وجود دارد.
هم اکنون مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر البرزدر ساختمانی با زیربنای پنج هزارو500 مترمربع در عظیمیه کرج در رشته های زیر فعالیت می کند.
مقطع کاردانی: امور فرهنگی، روابط عمومی، گرافیک، خبرنگاری، عکاسی، نقاشی ایرانی، طراحی لباس، فیلم سازی، معماری داخلی، خوشنویسی و تربیت مربی قرآن
مقطع کارشناسی: مدیریت امور فرهنگی ( گرایش برنامه ریزی فرهنگی)، روابط عمومی ( گرایش امور رسانه)، گرافیک ( پوستر و نشانه)، معماری (طراحی محیط داخلی) و مدیریت تبلیغات تجاری.

***کسب عنوان مرکز نمونه کشور
گفتنی است این مرکز در دومین همایش سراسری مراکز علمی-کاربردی فرهنگ و هنر دولتی که در آذر ماه سال جاری در بوشهر و با حضور دکتر شاه آبادی مشاور وزیر و رئیس مؤسسه آموزس عالی فرهنگ و هنر، مدیران کل استان ها و رؤسای مراکز برگزار شد به عنوان مرکز نمونه فرهنگ و هنر دولتی کشور انتخاب شد. ک/4
693/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن