تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 25 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1853094304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میرکریمی در هشتمین شب محفل سینمای انقلاب: فیلمی که جبر اجتماعی را عامل گناهکار بودن افراد می‌داند، سیاه‌نمایی کرده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: میرکریمی در هشتمین شب محفل سینمای انقلاب:
فیلمی که جبر اجتماعی را عامل گناهکار بودن افراد می‌داند، سیاه‌نمایی کرده
میرکریمی گفت: سیاه‌نمایی ناشی از نگاه هنرمندان به وقایع اطراف است و تا جایی که به کرامت انسانی و مخاطب احترام می‌گذارد سیاه‌نمایی نیست بلکه فیلمی که محیط خراب و جبر اجتماعی را عامل گناهکار بودن افراد می‌داند، سیاه‌نمایی کرده است.

خبرگزاری فارس: فیلمی که جبر اجتماعی را عامل گناهکار بودن افراد می‌داند، سیاه‌نمایی کرده


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، هشتمین شب محفل سینمای انقلاب پس از نمایش فیلم سینمایی «امروز»‌ با حضور سیدرضا میرکریمی، ابراهیم فیاض و نصرت‌الله تابش برگزار شد. فیاض در ابتدای این نشست گفت: ‌این فیلم من را به یاد آژانس شیشه‌ای انداخت و آنقدر به آن علاقه‌مند شدم که دیوانه‌ام کرد؛ کارهای میرکریمی جای تأمل زیادی دارد و شاید خودش هم نداند چه شاهکارهایی خلق می‌کند. همه نمادهای فیلم‌هایش معنای فلسفی وحشتناکی دارد به طوری که اگر در کشورهای اروپایی زندگی می‌کردیم این فیلم‌ها را در دانشگاه درس می‌دادند اما متأسفانه در ایران کسی معنایش را نمی‌فهمد. وی افزود: این فیلم نقد شدید اجتماعی است اما در پایان به صبح می‌انجامد و کمترین سیاه‌نمایی ندارد اما متأسفانه هنر ما مواد مخدری شده و پایه‌اش بر فلسفه نیست. در ادامه بحث تابش عنوان کرد: من از دوستداران میرکریمی‌ام و معتقدم سینمای دینی را در ایران بدون توجه به فیلم‌های او نمی‌شود بررسی کرد و تلاش او برای انعکاس مسائل دینی در آثارش قابل تحسین است. وی درباره فیلم «امروز» گفت:‌ در این فیلم برخلاف تفکر  مینی‌مالیستی میرکریمی در فیلم‌های قبلی‌اش این بار با یک قهرمان روبه‌رو هستیم که زخم‌های گذشته را روی دوش دارد، به سمت آینده می‌رود و فقط سکوت می‌کند. تابش خاطرنشان کرد:‌ اما اول باید ببینیم فرم انتخابی توسط کارگردان برای بیان این مضمون مناسب بود یا نه. سیدرضا میرکریمی کارگردان فیلم نیز در ادامه بحث از هدف این فیلم صحبت کرد و گفت:‌ فیلم‌سازی به خاطر خود فیلم‌سازی برایم قابل توجه نیست و هدف اصلی‌ام کشف کردن خودم است و به همین دلیل بعد از اثر فرم‌گرایی مثل «یه‌ حبه قند»‌ به سمت فیلمی رفتم که حرف دلم بود. وی معتقد است، ساختن فیلم برای دل مخاطب و اسیر خواسته‌های او شدن باعث توقف رشد هنری کارگردان می‌شود و در این راه باید کمی دیکتاتور بود. وی افزود: دل کندن از فیلم قبلی برای خودم هم سخت بود اما بعد از دو سال این کار را کردم و قهرمان جدیدی پیدا کردم که از یکسو نشانه‌های دهه 60 را داشت و از سوی دیگر می‌خواست جبر انسان امروزی را نقد کند و بگوید همیشه تصمیم از اجتماع شروع نمی‌شود و گاهی یک فرد مؤثر است. این کارگردان ادامه داد: شاید این قهرمان من شبیه به قهرمان‌های قبلی‌ام نباشد و به دنبال یک انسان کاربردی و بی‌ادعا بین مردم اجتماع بگردد. میرکریمی معتقد است رسیدن به شخصیت یوسف که از تشویق و تنبیه دیگران بی‌نیاز است بسیار سخت بود و شاید مشقی برای من باشد که در آینده آنگونه شوم. وی اظهار داشت: در دنیای امروز ما همه می‌خواهند مشکلات را به گردن گروه دیگری بیندازند و به رسمیت‌ شناختن حق فرد در مشکلات جامعه عمق حرفی بود که می‌خواستم در این فیلم بزنم و زدن همین حرف به لحاظ فرم دشواری‌های خاصی داشت زیرا باید بدون پرداختن به پیشینه افراد، شخصیت آنها را شکل می‌دادیم. میرکریمی با اشاره به سیاه‌نمایی برخی فیلم‌های این روزها گفت:‌ سیاه‌نمایی ناشی از نگاه هنرمندان به وقایع اطراف است و تا جایی که یک فیلم به کرامت انسانی و مخاطب احترام می‌گذارد سیاه‌نمایی نکرده است و برعکس؛ فیلمی که محیط خراب و جبر اجتماعی را عامل گناهکار بودن افراد می‌داند، سیاه‌نمایی کرده است. تابش در ادامه درباره ساختار این فیلم عنوان کرد: ساختار مینی‌مالیستی در آغاز قبلی میرکریمی بیشتر به کار می‌آمد اما در این فیلم موفق نشده به طوری که مثلاً وقتی قهرمان اول فیلم فقط سکوت می‌کند باید ساختار فیلم هم ساکت باشد ولی اینکه این قهرمان نسبت به رنج اطرافیان بی‌تفاوت نیست یکی از فضایل او در کنار سکوت محسوب می‌شود. وی معتقد است، اما دلیلی که باعث می‌شود برخی با این فیلم ارتباط برقرار نکنند پرسش‌هایی در ذهن مخاطب است که ارتباط آنها را با فیلم ناقص می‌گذارد مثلاً اگر پرویز پرستویی نقش اول این فیلم نبود و ما سابقه‌ای از «حاج کاظم» در ذهن نداشتیم بخشی از معنای فیلم از دست می‌رفت. میرکریمی در پاسخ به یکی سؤال از حاضرین اظهار داشت:‌ شاید این قهرمان که نمی‌خواهد هیچ‌چیز از گذشته آن خانم بداند باورپذیر نباشد اما پیام این قهرمان این است که اصلاح را از یک فرد در جامعه شروع کنیم و هر پرنده‌ای به اندازه منقارش برای خاموش کردن آتش جنگل آب ببرد. تابش نیز در پایان تأکید کرد: امیدوارم میرکریمی این سینمای قهرمان‌محور را ادامه دهد زیرا ملتی که قهرمان نداشته باشد به ذلت کشیده می‌شود و اینکه سینمای ما از شخصیت‌های مفلوک گرفتار شرایط جبری محیط پر شده است منطبق براساس دین ما نیست. انتهای پیام/س

92/11/28 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن