تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضوابط ممنوع‌التصویری در تلویزیون از نگاه معاون سیما


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ضوابط ممنوع‌التصویری در تلویزیون از نگاه معاون سیما

ضوابط ممنوع‌التصویری در تلویزیون از نگاه معاون سیما
علی دارابی معاون سیما معتقد است ممنوع‌التصویری در تلویزیون ضوابطی دارد که بخش‌هایی از آن ربطی به تلویزیون ندارد.
به گزارش نامه نیوز، مدتی پیش علی دارابی در حاشیه مراسم افتتاح سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم گفت: «در تلویزیون هیچ‌کس ممنوع‌الفعالیت نیست.»

دارابی که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر برگرداندن افرادی که به‌خاطر گله‌مندی‌های پیش‌آمده از تلویزیون کناره‌گیری کردند، گفت: «من پیش از این هم اعلام کردم که در تلویزیون هیچ‌کس ممنوع‌الفعالیت نیست و به‌نوعی همه جای کار دارند. طبیعتا این بحث‌ها و گفت‌وگوها هم از ناحیه تلویزیون و هنرمندان در حال انجام است و صورت می‌گیرد. من امیدوارم تمام افرادی که توانایی تولید برنامه‌های خوب دارند خودشان را در تلویزیون ببینند و این وظیفه ماست که شرایط را برای حضورشان فراهم کنیم که این زمان دور از دسترس نیست.»

این سخنان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مجازی و مکتوب داشت و گزارش‌های بسیاری تهیه‌شد که در آنها نام افراد مختلفی به عنوان ممنوع‌التصویر برده شده بود. حتی یکی از مجریان تلویزیون در دهه 70 نیز گفت‌وگویی با یکی از روزنامه‌های صبح انجام داده بود و در آن اعلام کرده بود که «این رسانه به پرداختن به شایعات عادت کرده است. متاسفانه سازمان صداوسیما تقاضای واقع‌بینانه مخاطبان را نمی‌بیند. گفتن این حرف از معاون صداوسیما نیز درست نیست چون در جشن رمضان امسال برای حضور من در این برنامه حتی مکاتباتی با وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت اطلاعات انجام شد تا مشکل من برطرف شود اما موضوع، در حراست صداوسیما مختومه ماند و آقای کریمیان، مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران هم پیگیر این نامه‌ها بود. بنابراین آقای دارابی نمی‌تواند بگوید ممنوع‌الکار نداریم چون خودشان در جریان این موضوع بوده‌اند.»

ماجرا به همین‌جا ختم نشد و حتی ضرغامی هم در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی جام جم بر این موضوع تاکید کرد و گفت: «صدا و سیما با گستره وسیعی از هنرمندان کار می‌کند و ده‌ها هزار مجری، تهیه‌کننده و عوامل تولید در سطح شبکه‌های تهران و استان‌ها و برون مرزی با ما همکاری می‌کنند. ممکن است هنرمندی در مقطعی پر کار یا کم کار باشد یا نوع همکاری خود را تغییر دهد. با توجه به نیازها و اولویت‌ها ممکن است نوع استفاده از افراد متفاوت باشد همانطور که معاون سیما گفته است ما ممنوع التصویر نداریم. در ضمن ممنوع الکار هم غلط است زیرا به کلمه عربی کلمه فارسی اضافه نمی‌شود.»

پس از همه اتفاقاتی که افتاد، خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، از علی دارابی خواست تا توضیح بیشتری در رابطه با ممنوع‌التصویری در تلویزیون بدهد، و اگر کسی در تلویزیون ممنوع‌الفعالیت نیست، پس اسامی منتشر شده چه می‌گویند؟ دارابی نیز در این باره تصریح کرد: «افراد مختلفی هستند و کسانی که به دلیلی یا کارشناس هستند، یا برنامه‌ساز یا صاحب نظر هستند و فکر می‌کنند که جایشان در تلویزیون است، اگر این طور باشد که ما 75 میلیون نفر آدم در مملکت داریم که همه می‌توانند بیایند و در تلویزیون اظهارنظر کنند و حرف بزنند که این موضوع اصلا امکان ندارد.»

وی ادامه داد: «بعضی از دوستان هم که خودشان مصاحبه کرده و گفته‌اند که مشکل حراست و گزینش داشته‌اند که آن هم به ما ارتباطی ندارد. این افراد باید از صافی‌های مختلف بگذرند و اگر صلاحیت کار داشته باشند، ‌ما حتما از این افراد استفاده می‌کنیم.»

به گزارش فارس، دارابی تاکید کرد: «معنا و مفهوم صحبت قبلی من کاملا روشن بود که چه چیزی را بیان کردم.»

معاون سیما در پاسخ به این پرسش که با توجه به سخنان شما، صداوسیما به طور مستقل نمی‌تواند درباره حضور یا عدم حضور اشخاص تصمیم بگیرد و همه این اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها توسط حراست سازمان انجام‌می‌شود؟ گفت: «بله. ما مرجع این کار نیستیم. اگر کسی بیاید و در رسانه همکاری کند، صلاحیت‌های متعددی از او باید بررسی شود. صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و همه اینها جزو مواردی است که باید بررسی شود.»

دارابی تاکید کرد: «این موارد ایستگاه‌هایی است که ربطی به ما ندارد و کاملا هم روشن است. ما در بحث ممنوع‌التصویری این موارد را مفروض گرفته‌ایم. اگر کسی در ایستگاه‌هایی که کسان دیگری مسئول آن هستند، با مشکل روبرو شده، به ما ربطی ندارد. ما در تلویزیون به دنبال سلیقه‌ها و نیروهای مختلف هستیم. بعضی دوستان سالهاست که برنامه‌ای درتلویزیون ندارند و کسی هم منتظر برنامه‌های آنها نیست. ما امروز نیروهای خوب، جوان و با انگیزه داریم.»

معاون سیما همچنین در پاسخ به این سئوال که اگر شما در حین همکاری با شخصی متوجه ممنوع‌الفعالیت شدن او شوید، اقدامی در جهت حل موضوع به وجود آمده خواهید کرد یا خیر؟ اظهار داشت: «بله. ما موارد مختلفی بوده که پیگیری کرده‌ایم. مثلا یکی از مجریان تلویزیون به دلیل اینکه خدمت سربازی‌اش را انجام نداده بود، از اداره نظام وظیفه آمده بودند بعد از برنامه ببرندش. ما پیگیری کردیم و ممانعت کردیم. با دوستان ناجا هم گفت‌وگو کردیم و مهلت گرفتیم و کارش را حل کردیم. الان هم در ناجا و رسانه مشغول به خدمت است اما ما نیازی نمی‌بینیم که تک به تک همه این موارد را بازخوانی کنیم.»




1392/11/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن