تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803780146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه روایت از زندگی نمایشی جهانشمول


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سه روایت از زندگی نمایشی جهانشمول تهران- ایرنا- کارگردان نمایش سه روایت از زندگی این اثر را برگرفته از متنی جهانشمول دانست که تماشاگران در همه دنیا با آن ارتباط برقرار می کنند.


به گزارش روزیکشنبه ایران تئاتر، سیما تیرانداز که قصد دارد نمایش سه روایت از زندگی نوشته یاسمینا رضا را از 18 فروردین ماه 93 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد، معتقد است: این اثر، یک متن جهانشمول است که می تواند در هر کجای جهان اتفاق بیفتد و هر تماشاگری هم با آن ارتباط برقرار می کند.
این کارگردان و بازیگر تئاتر از آغاز تمرین های این نمایش خبر داد و گفت: من از یک سال و نیم پیش در نوبت اجرای نمایش بوده ام و خوشحالم در مجموعه ای تئاتر کار می کنم که همه چیز آن روی برنامه و اصول پیش می رود. تاکنون این همه نظم و هماهنگی را در هیچ تالار دیگری ندیده ام.
وی در ادامه افزود: به نظرم برای اجرای کار در تماشاخانه های خصوصی، باید به سراغ اجراها و متونی رفت که کمترین تعداد نیرو را داشته باشند. گرچه من متن ˈسه روایت از زندگیˈ را خیلی دوست دارم، اما باید بگویم این متن یک اثر جهانشمول است که می تواند در هر کجای جهان اتفاق بیفتد و هر تماشاگری با آن ارتباط برقرار می کند. البته برای اجراهای تماشاخانه ایرانشهر چند متن پیشنهاد داده بودم که با توجه به موقعیت و امکانات من، ناخودآگاه به انتخاب این متن رسیدم.
تیرانداز در مورد شیوه اجرایی این اثر نمایشی نیز خاطرنشان کرد: نمایش در فضایی رئال و با تکیه بر عناصر مینی مال شده پیش می رود. گرچه هرکس می تواند هر متنی را براساس برداشت ها و سلیقه های خود کار کند. حتی متن خانم رضا را می شود، فانتزی هم اجرا کرد، اما نوشته او آنقدر پر از مفاهیم انسانی است که حس کردم اضافه کردن هر عنصر دیگری به فضای نمایش از جمله شکل فانتزی، باعث از بین رفتن متن می شود. همانطور که مثلا نمایشنامه ˈخدای کشتارˈ اگر درست مثل متن کار شود، اثری دیدنی و بی نقص خواهد بود.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد آدم های نمایشنامه یاسمینا رضا معمولا شخصیت های کمیکی اند، چون با رویدادهای زندگی شان به شکل رئالیستی برخورد نمی کنند و بیشتر به رفتارها و کارهای غلو شده تر دست می زنند.
امیرکاوه آهنین جان، لیلی رشیدی، رضا مولایی و سیما تیرانداز در این نمایش ایفای نقش می کنند و سایر عوامل فنی عبارت اند از: فاطمه بلوری (مدیر تولید)، ناصح کامکاری (طراح صحنه، لباس و نور)، احسان نقابت (عکاس، طراح پوستر و بروشور).
سیما تیرانداز پیش از این در نمایش خدای کشتار از دیگر نوشته های یاسمینا رضا، به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، ایفای نقش کرده بود. آخرین تجربه تئاتری وی به شهریور سال 92 و بازی در نمایش ˈناتمام یا مرد مقابلˈ به کارگردانی هاله مشتاقی نیا بازمی گردد.
فراهنگ(1)**1983**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن