تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803194043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگی مبارزان قبل از انقلاب به روایت مرضیه حدیدچی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبک زندگی مبارزان قبل از انقلاب به روایت مرضیه حدیدچی تهران - ایرنا - مرضیه حدیدچی (دباغ) که سابقه ای طولانی در مبارزات قبل از انقلاب دارد، سبک زندگی مبارزان آن سال ها را در سایه پیروی از ولایت و رهبری دانست.


حدیدچی درباره سبک زندگی مبارزان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کسانی که وارد دایره انقلاب شدند چه آنها که زیر شکنجه به شهادت رسیدند و یا آنان که باقی ماندند اکثرا در مسیری حرکت می کردند که رهبری برای آنان ترسیم کرده بودند.
وی افزود: به دلیل خیانت های ساواک در حق خانواده های انقلابیون زندگی اکثرمبارزان حالت سری و نیمه مخفی حتی نسبت به خانواده های خود داشت تا مبادا به دست ماموران بیافتند.
دباغ اضافه کرد: خانواده هایی که دراین مسیر قرار گرفته بودند، زندگی بسیار ساده و حساب شده ای داشتند و با بررسی تاریخ پیروزی انقلاب به این نتیجه می رسیم که خانواده مبارزان و به ویژه فرزندان آنان کمتر دچار انحراف می شد.
وی در ادامه گفت: فرزندان خانواده مبارزان انقلابی که در دوران رژیم طاغوت در جریان مبارزات قرار گرفته بودند، بعد از پیروزی انقلاب نسبت به سایر خانواده ها کمتر به مسیرهای انحرافی گرایش پیدا کردند.
این مبارز انقلابی در زمان ر‍ژیم ستمشاهی همچنین گفت: متاسفانه برخی افراد مشکلات اعتقادی و فرهنگی جوانان امروزی را به گردن انقلاب یا ماهواره و اینترنت می اندازند و می گویند چون در بسیاری از خانه ها ماهواره و اینترنت وجود دارد، پس نمی توان کاری کرد در حالی که وضعیت زمان شاه بدتر بود.
وی افزود: این افراد باید توجه کنند که بدترین برنامه ها در زمان طاغوت از تلویزیون پخش می شد ولی خانواده های مبارزین انقلاب هیچ گاه از تلویزیون و برنامه های آن شکایت نداشتند.
اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور اضافه کرد: علت شکایت نکردن خانواده مبارزان انقلاب در زمان طاغوت این بود که آنان فرزندان خود را از دوران طفولیت و کودکی به گونه ای تربیت می کردند که در دوران جوانی و نوجوانی در مقابل فساد و مشکلات دوران طاغوت واکسینه باشند و لذا فرزندان خود را در جامعه به حال خود می گذاشتند و به دنبال کارها و مبارزات خود می رفتند و به فرزندان خود اطمینان داشتند.
دباغ همچنین گفت: امروز نمی توان از این مسئولیت شانه خالی کرد و به عنوان پدر و مادر این مشکلات را به گردن دسیسه های دشمنان بگذاریم و اگرچه توطئه های دشمنان در انحراف جوانان تاثیرگذار است ولی اگر فرزندان ما ساخته و پرداخته دستورات و سنن معصومین(ع) و اسلام نابی باشند که امام به آن تکیه می کردند، مسلما به مسیر انحراف نخواهند رفت و دوستان ناباب نیز نمی توانند بر آنان تاثیرگذار باشند. چون داشته های آنان بر مسائل دوستی حاکمیت پیدا می کند.
وی که هفت دختر و یک پسر دارد درباره تربیت فرزندان خود گفت: در زمان طاغوت گاهی به خانه فامیل می رفتیم که تلویزیون داشتند ولی هیچ گاه فرزندانم از کنار من بلند نمی شدند. چون احساس می کردند که آن خانه از نظر عقیده و فکر و اندیشه از امنیت برخوردا نیست و لذا باید کنار مادر باشند.
نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی افزود: خانواده زمان طاغوت با خانواده امروزی قابل قیاس نیست ولی می توان گفت اگر خانم ها و مادران خانواده سطح دینی، فکری، علمی و عملی اسلامی را در خود و خانواده پیاده کنند فرزندان خانواده هیچ گاه دچار مشکل نمی شوند.
وی که تربیت فرزندان خود را لطف الهی می داند، افزود: تربیت فرزندانم با اتکای به خدا صورت گرفته و باعث شده تا در مسیر انقلاب و ولی فقیه قرار داشته باشند و هیچ گونه انحرافی در زندگی آنها بوجود نیاید.
دباغ با تاکید بر نقش مادران در خانواده و تربیت فرزندان گفت: اگر مادران دستورات اسلام را در حد ممکن و فارغ از خواسته های دیگران پیاده کنند، مطمئنا خواهند دید که خانواده در چه مسیر زیبایی حرکت خواهد کرد.
چند ماه پیش کتاب «زنی از تبار الوند» مربوط به خاطرات این مبارز دوران ستم شاهی منتشر شد.
مونا اسکندری نویسنده این کتاب درباره علت انتشار زندگی نامه این مبارز انقلابی گفت: مرضیه حدیدچی از نظر عموم مردم، اغلب بانویی شناخته شده بود که نسبت به همسر و فرزندانش بی توجه و بی محبت بود ولی با نگارش این اثر کوشیدم تا ثابت کنم که وی همزمان با ایفای نقش همسری و مادری به نحو احسن، به تاسی و پیروی از امام خمینی (ره) راه انقلاب را در پیش گرفت و در این مسیر شکنجه های بسیاری را متحمل شد.
وی افزود: دباغ به دلیل داشتن بصیرت عمیق، قبل از انقلاب اسلامی مبارزات بسیاری علیه رژیم پهلوی انجام داد و پس از انقلاب اسلامی نیز به عنوان فرمانده سپاه غرب کشور فعالیت کرد و با وجود عشق فراوان به همسر و فرزندانش، گام های بلند و خطرناکی در مسیر تحقق اندیشه های امام خمینی (ره) برداشت.
فراهنگ(4)**1003**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن