تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819172653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در اندونزی پالایشگاه می سازد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایران در اندونزی پالایشگاه می سازد تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز نوشت: یک شرکت نفتی ایرانی و یک شرکت اندونزیایی با هدف تقویت سرمایه گذاری دو جانبه و در پی کاهش تحریم های ایران به دنبال ساخت یک پالایشگاه نفت در این کشور جنوب شرق آسیا به ارزش سه میلیارد دلار هستند.


به گزارش ایرنا به نقل از شانا، اندونزی به شدت نیازمند توسعه ظرفیت پالایشگاهی خود با هدف کاهش وابستگی به واردات نفت است، اما مذاکرات رسمی اخیر این کشور با شرکت های کویت پترولیوم و سعودی آرامکو به دلیل مسائل مالیاتی بی نتیجه باقی مانده است.
هیچ طرحی در اندونزی ظرف ١٠ سال گذشته از مراحل ابتدایی برنامه ریزی فراتر نرفته است.
شرکت ایرانی نخل بارانی پردیس یا ان بی پی (NBP) تفاهم نامه ای را با شرکت پی تی کریسیندو ریسورسز اندونزی (PT Kreasindo Resources Indonesia) برای بررسی عملی بودن ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه ٣٠٠ هزار بشکه نفت خام سنگین ایران امضا کرد.
بر اساس مفاد این تفاهم نامه، ممکن است شرکت کریسیندو برای مدت طولانی روزانه تا ٣٠٠ هزار بشکه نفت از ان بی پی خریداری کند و این شرکت ایرانی هم ٣٠ درصد از سرمایه گذاری ساخت این پالایشگاه را بر عهده می گیرد. هر دو شرکت بازیگران نسبتا کوچکی در صنعت نفت به شمار می روند.
ماهندرا سیرگار رئیس هیئت هماهنگ کننده سرمایه گذاری اندونزی روز گذشته در یک رویداد مشترک تجاری میان ایران و اندونزی در جاکارتا گفت: جامعه جهانی به یک ایران مقتدر، در حال رشد و ایرانی با یک اقتصاد توسعه یافته نیاز دارد و به همین خاطر اندونزی آماده است تا با ایران همکاری کند و در آینده از فرصت های خوب استقبال خواهد کرد.
وی افزود که شرکت دولتی انرژی اندونزی به نام پرتامینا نیز در حال بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران است، اما از ارایه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
اندونزی هم اکنون حدود روزانه یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد که دو سوم نیاز این کشور را تامین می کند و مجبور است برای تامین نیاز باقیمانده خود، روزانه بیش از ٥٠٠ هزار بشکه فراورده های سوختی را وارد کند.
بر پایه اطلاعات وزیر تجارت اندونزی، مجموع ارزش مبادلات میان ایران و اندونزی ظرف یک دهه گذشته حدود پنج برابر شده است و در سال ٢٠١٢ به یک میلیارد و ٢٦٠ میلیون دلار رسید.
اقتصام**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن