تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804676722
آقای کیمیایی لطفا بازهم فیلم بسازید!
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
به بهانه نمایش «متروپل» ساخته مسعود کیمیایی آقای کیمیایی لطفا بازهم فیلم بسازید! سینما همیشه پناهگاه ما بوده است؛ سینما همیشه مهمترین چیزهایی بوده که داشتهایم؛ سینما برای عشاق سینما خود زندگی است. مسعود کیمیایی با همین میزان از علاقه همین میزان از دلمشغولی و همین میزان از نفس به نفس بودن با سینما سراغ ساخت «متروپل» رفته است.
همه تلاش کیمیایی در «متروپل» سر دادن فریاد بلندی بر سر همه علاقه مندان سینما و صاحبان اختیار بوده تا شاید منتهی به نجات جان نحیف سینما و سالن های روبه تعطیلی آن باشد. او نام و نشان سینما «متروپل» خیابان لاله زار را دستمایه داستان گویی در اثر تازه خود کرده و آن را در قامت پناهگاهی برای بودن، ماندن و زندگی کردن تصویر کرده است.
کیمیایی در «متروپل» ایده جذاب پناهگاه بودن و راه حل بودن سینما را دستمایه ساخت اثرش قرار داده، اما تنها نتیجه ای که از این تلاش حاصل نشده، انتقال معنای ملجا و پناهگاه بودن سینماست. تعطیلی سلسله وار سینماها و از میان رفتن نوستالژی سینماهای لاله زار و تبدیلشان به هر چیزی جز سینما دغدغه همه عشاق سینماست.
درد این همه نامرادی سینما، گلوی همه آنها را که نبضشان با نبض سینما می زند، گرفته و می فشارد. «متروپل» می خواهد در مورد این همه مرگ و نیستی و تعطیلی بگوید، اما تنها اثری که از ساخت این فیلم در ذهن مخاطب ایجاد نمی شود، همین دغدغه و درد مشترک همه علاقه مندان سینما و دغدغه مندان فرهنگ است.
«متروپل» می خواهد از آشتی مخاطب با سینما، از این که چرا سینماها خالی مانده، از این که چرا مردم چراغ سینماها را روشن نگه نمی دارند و این که به هرقیمت شده باید میراث سینمایی مان، لاله زارمان را حفظ کنیم و... بگوید، اما تنها نتیجه ای که از ساخت و نمایش آن حاصل نمی شود، آشتی مخاطب با سینما، پر شدن سالن های سینما و زنده ماندن و سرپا شدن سالن های نیمه جان سینماست.
«متروپل» به طرز قابل درکی پر از دغدغه است، ولی به طرز کمدی ـ تراژیکی خودش تبدیل به دغدغه و درد شده است. «متروپل» مسعود کیمیایی یک تنه مقابل هر آنچه سعی در آسیب شناسی آن دارد، ایستاده است. «متروپل» مسعود کیمیایی خودش به تنهایی قابلیت تبدیل شدن به چیزی علیه سینما، علیه هر آنچه کیمیایی در طول چند دهه فیلمسازی اش پرچمدار حفظ و حراست از آن بوده و البته که در مقاطعی یک تنه پرچم آن را بالا نگه داشته، دارد. «متروپل» به تنهایی می تواند تعداد زیادی سالن خالی را خالی تر کند، می تواند سالن های رو به تعطیلی را به تعطیل شدن نزدیک تر کند، می تواند آشتی مردم با سینما را حداقل یک فیلم به تعویق بیندازد.
سینمای کیمیایی در بدترین روزهای خودش هم حداقل یک سکانس به یاد ماندنی، یک دیالوگ ماندگار، یک حال و لحظه درست، یک آن ماندنی داشت. اما «متروپل» هیچ نشانی از آن روزهای بد هم ندارد. سینمای کیمیایی همیشه برای مخالف خوان ترین مخاطبش هم یک نکته ماندنی و ماندگار داشت.
«متروپل» اما هیچ نکته ماندگاری ندارد. دردآور و رقت انگیز است وقتی مخاطبی که با حال و هوای سرنوشت شخصیت های فیلم های کیمیایی اشک ریخته و دست همراهی به شخصیت های قصه های کیمیایی داده بوده، حالا باید جور دیگری گریه کند چون تنها خاطره ای از سینمای کیمیایی مانده و تنها اشکی که بر گونه مخاطب جاری است اشک حسرت گذشته های نه چندان دور سینمای جانانه کیمیایی است. دلهره آور و رقت انگیز است مخاطبی که با سینمای کیمیایی با دیالوگ ها و موقعیت های داستانی اش، با خندیدن ها و شادی های تنیده شده در دل تلخی درام قهرمان هایش خندیده و لب گزیده، حالا باید خنده تلخی را روی لب تجربه کند، خنده ای که از فرط عصبیت و حسرت سینمایی که بود و حالا نیست، به میان آمده است.
شکنجه ای دردناک محسوب می شود این که مخاطب همراه با آثار کیمیایی به جای همراهی و همدلی با قهرمان یکه تازش، وقتی یک تنه به قلب کجی و نامرادی می زند و به جای این که باگوشت و پوستش و با هر چه جان داشته به جان پرده نقره ای نفوذ می کرده تا کمکی و مددی به قهرمانش برساند با زخم خوردن قهرمانش زخم بخورد، با مشت خوردن قهرمانش مشت بخورد، با تلوتلو خوردن قهرمانش تلوتلو بخورد و حالا باید در کلیدی ترین و حساس ترین سکانس های اثر، سرش را از ترس و شرم پایین بیندازد تا مبادا خاطره روزهای بزرگ و ماندنی گذشته را خدشه دار شده ببیند. سرش را پایین بیندازد تا مبادا قهرمانش رنگ قهرمانی نداشته باشد. قهرمانش باور پذیر نباشد و سکانس زخم خوردن دردناک قهرمانش به کمدی ناخواسته ای تبدیل شود.
حتما و قطعا مسعود کیمیایی یک تنه بخشی از تاریخ سینمای ایران را یدک می کشد و حتما ادامه فعالیت سینمایی او در سینمای ایران باعث وزن و اعتبار سینما و روزنه ای برای اقبال بیشتر مردم به سینماست، ولی این همه در شرایطی محقق می شود که کیمیایی فیلم بسازد؛ فیلمی که یادآور روزهای خوب او باشد.
فیلمسازی با چاشنی جنون است که مخاطب را دل دلی می کند؛ فیلمساز با جان و دل است که جان و دل مخاطب را از آن فیلم می کند، زمزمه چندباره دیالوگ هایش را گریزناپذیر می کند و تک پلان ها و تک سکانس ها را خاطره می کند. مسعود کیمیایی این روزها کیمیایی باحوصله، کیمیایی خستگی در رفته، کیمیایی فیلمسازی با جان و دل نیست. کیمیایی این روزها کیمیایی ساختن به هر قیمتی، گفتن به هر قیمتی و ادامه دادن به هر قیمتی است.
یادمان نرفته که کیمیایی همان کیمیایی است که قهرمانش می گفت نمردیم و گوله هم خوردیم یا همون قهرمانی است که دغدغه اش این بود که یه جوری درست و حسابی کلکش کنده بشه و... تنها چیزی که برای مخاطبان سینما مانده خاطره روزهای خوب کیمیایی و آرزوی این است که کیمیایی بازهم فیلم بسازد و بسازد، اما فیلم و نه هر متریال تصویری متشتت و سردرگم و غیرمنسجمی به نام فیلم را.
کیمیایی نشان داده می تواند که هر اثر متوسطی را به کارنامه کاری پر از خاطره اش اضافه کند و حتی قابلیت این را دارد که سر حدات فیلم بد ساختن در دنیای فیلمسازی خودش را هر روز گسترش دهد. امیدواریم که کیمیایی، این کشورگشایی به سمت قعر را فراموش کند و سراغی از روزهای خوبش بگیرد و هر وقت حال خوب و حس بی نظیر دوران رضاموتوری، گوزن ها و حتی سلطان و اعتراض و مرسدس را پیدا کرد سراغ ساختن اثر بعدی اش برود وگرنه تنها امید ما به خاطره هاست که می ماند و لب به حسرت گزیدن که اون روزا ما دلی داشتیم. محمدرضا مقدسیان / جام جم
شنبه 19 بهمن 1392 3:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
نشست نقد و بررسی فیلم کیمیایی برگزار نشد
نشست نقد و بررسی فیلم کیمیایی برگزار نشدچهارمین روز سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که نشست نقد و برررسی فیلم متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی برگزار نشد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس چهارمین روز از سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم متروپل به کاکیمیایی و دنیایی که دیگر خیلی سخت فیلم می شود
کیمیایی و دنیایی که دیگر خیلی سخت فیلم می شود وبلاگ > معیرینژاد هادی - یکی از خاصیت های بد هنراین است که اگر از بستر اجتماعی اش جدا شود گرچه به بقایش ادامه می دهد اما دیگر دلفریب نیست این خصوصیت بد هنر باعث می شود که آخرین فیلم مسعود کیمیایی علیرغم اینکه برای دیدنآقای خاص آرسنال را صدرنشین نگه داشت/ سیتی کم آورد+فیلم
آقای خاص آرسنال را صدرنشین نگه داشت سیتی کم آورد فیلمتیم فوتبال چلسی با پیروزی در خانه منچستر سیتی به صدر جدول لیگ برتر انگلیس نزدیک شد به گزارش خبرگزاری فارس در آخرین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلیس چلسی در اتحاد خانه منچستر سیتی به میدان رفت و با نتیجه یک بر صفر بهفیلم فجر با «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» کلید خورد/ غیبت حمید فرخنژاد
فرهنگ و هنر سینمای ایران در برج میلاد فیلم فجر با زندگی مشترک آقای محمودی و بانو کلید خورد غیبت حمید فرخنژاد سی و دومین جشنواره فیلم فجر ساعت 10 صبح امروز 12 بهمن ماه با نمایش فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در برج میلاد آغاز شد به گزارش خبرنگار مهر سی و دومین جشنواآقای روحانی! لطفا تلفن همراهتان را روشن کنید! |طنز|
کافی است مردم سوژهاش را پیدا کنند بیدرنگ سر شوخی را باز میکنند بارها اتفاق افتاده بعد از پخش یک سریال یا بعد از اعلام یک تصمیم کلان ملی یا دولتی شعرهای طنزآمیز به همت روحیه طناز مردمی در حجم بالایی پیامک شده و به سوژه جمعها تبدیل شده است جام جم سرا اگر زمانی لطیفه&zwnjغیبت عوامل فیلم «متروپل» / نشست پرسش و پاسخ فیلم کیمیایی برگزار نشد
غیبت عوامل فیلم متروپل نشست پرسش و پاسخ فیلم کیمیایی برگزار نشد فرهنگ > سینما - نشست پرسش و پاسخ فیلم متروپل در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار نشد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این فیلم ساخته مسعود کیمیایی است و در آن بازیگرانی چون مهناز افشار ماعتراض اهالی رسانه و منتقدان به کیفیت فیلم مسعود کیمیایی
سهشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۲۲ نمایش فیلم متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی در کاخ جشنوارهی فیلم فجر در برج میلاد با حاشیههایی چون کفزدن و ترک سالن توسط اهالی رسانه همراه شد به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فیلم سینمایی متروپل صبح 15 بهمنماه درضا یزدانی به تماشای فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در کاخ جشنواره نشست
رضا یزدانی به تماشای فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در کاخ جشنواره نشست رضا یزدانی ترلان پروانه مهراوه شریفینیا به همراه عوامل فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در کاخ جشنواره به تماشای فیلم نشستند به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران دقایقی پیش فینشست خبری عوامل فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو - جشنواره بینالمللی فیلم فجر
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۳۶ عکس حمید فروتن ایسناترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی و پیمان قاسمخانی در نشست فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»
ترانه علیدوستی هنگامه قاضیانی و پیمان قاسمخانی در نشست فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو فرهنگ > سینما - فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به کارگردانی سیدروحالهی حجازی شنبه در اولین روز جشنواره فیلم فجر در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شد نشست فیلم زندگیدر دومین روز از جشنواره فیلم مستند فجر مشهد «لطفا بوق بزنید» نقد و بررسی شد
در دومین روز از جشنواره فیلم مستند فجر مشهدلطفا بوق بزنید نقد و بررسی شدمستند لطفا بوق بزنید رضا فرهمند در دومین روز از آغاز پخش مستند جشنواره فیلم فجر در مشهد نقد و بررسی شد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مستند لطفا بوق بزنید نگاهی انساندوستانه و اعتراضآمیز به وضعیت نامطلوب3 زن بازیگر فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در کنارهم+تصاویر نشست این فیلم
3 زن بازیگر فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در کنارهم تصاویر نشست این فیلم نشست خبری فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ترانه علیدوستی و هنگامه قاضیانی فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ترلان پروانه نشست خبری فیلماعتراض رسانهها به کیمیایی / آرزوی فیلمبردار مشهور ایتالیایی، حضور در پروژه محمد(ص) بود
حاشیه نگاری چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر اعتراض رسانهها به کیمیایی آرزوی فیلمبردار مشهور ایتالیایی حضور در پروژه محمد ص بود ویتوریو استورارو در مراسم اختتامیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر گفت ایمیلی را برای حضور در پروژه محمد ص دعوت کرد چیزی که قبل از آن آرزاشتباه چک و نفس راحتی که آقای خاص کشید!+فیلم
اشتباه چک و نفس راحتی که آقای خاص کشید فیلمحرکت دروازه بان تیم فوتبال چلسی در دیدار مقابل منچستر یونایتد نزدیک بود باعث باز شدن دروازه این تیم شود به گزارش خبرگزاری فارس تیم فوتبال چلسی موفق شد در استمفوردبریچ با نتیجه سه بر یک به برتری برسد و جایگاه خود در مکان سوم لیگ برتر رگزارش فارس از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر از سینمای مخروبه کیمیایی، ضمیری و رافعی تا شعارهای تحقق نیافته اسلا
گزارش فارس از چهارمین روز جشنواره فیلم فجراز سینمای مخروبه کیمیایی ضمیری و رافعی تا شعارهای تحقق نیافته اسلاملو و نیک نژادچهارمین روز جشنواره فیلم فجر در حالی با سینما متروپل مخروبه کیمیایی شروع شد که در انتهای آن همه معتقد بودند فیلم های روز چهارم مخاطبی نخواهد یافت خبرگزاری فنشست خبری فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
شماره گزارش 1367312639138368476 زمان انتشار 1392 11 12 14 24 عکاس چاوش هماوندی عنوان نشست خبری فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو نشست خبری فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانوگزارش فارس از نشست نقد و بررسی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» داوری:«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» گذر از
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو داوری زندگی مشترک آقای محمودی و بانو گذر از سنت به مدرنیته است فیلم بدون هیچ ممیزی پروانه نمایش گرفتتهیه کننده فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با اشاره به اینکه این فیلم در موررد گذر از سنت به مدرنیه ا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها