تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832710778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیمیایی و دنیایی که دیگر خیلی سخت فیلم می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کیمیایی و دنیایی که دیگر خیلی سخت فیلم می شود وبلاگ > معیری‌نژاد، هادی - یکی از خاصیت های بد هنراین است که اگر از بستر اجتماعی اش جدا شود گرچه به بقایش ادامه می دهد اما دیگر دلفریب نیست.

این خصوصیت بد هنر باعث می شود که آخرین فیلم مسعود کیمیایی علیرغم اینکه برای دیدنش نقشه کشیده ای و انتظارات خاص داشته ای نتواند راضی ات کند. نه تو را تقریبا همه کسانی را که با همین انگیزه مشترک و با همین حس از درب سینما بیرون آمده اند.
کیمیایی در سالیان اوج خود دنیای دلفریبی را برای دوستدارانش تدارک دید هر کدام از آثارش چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب دارای سکانسهایی بود که سخت ترین منتقدانش را هم اگر از کلیات راضی نمی کرد در جزئیات متحیر باقی می گذاشت.
اما همچنان که سالها می گذشت دنیای کیمیایی هم کم رنگتر می شد و تعداد این سکانسها خوب کمتر. البته با استثنائاتی
متروپل آخرین فیلم مسعود کیمیایی هم اگرچه همه ابزارهای یک کار خوب چفت و بست دار را دارد اما در نهایت حس کارگردان را به تماشاگران منتقل نمی کند نه این که فیلم لکنت دارد یا فرم مشکل داشته باشد ، مشکل، دنیای کیمیایی و سیستم معنا دهی او به کنش قهرمانش است که به تماشاگر حس مورد علاقه او را منتقل نمی کند.
در این فیلم کیمیایی بسیار سعی کرده است که شخصیتهایش به روز باشند و اینقدر در این کار افراط کرده است که فیلم از قهرمان تهی شده است.
او کوشیده است برای همنوایی با نسل جوان تر و شرایط اجتماعی امروز کاری کند که خرده قهرمانهایش دائما بگویند که به 110 زنگ می زنند. در حالی که کیمیایی قیصر ،کشیدن پای پلیس را به میدان اصلا افت می دانست همچنان که دیگر قهرمانانش در سلطان و رد پای گرگ و ......
در این فیلم خرده قهرمان زن قصه هم به جای ایستادن و مقاومت، در آخر قصه همه رشته های دنیای کیمیایی را پنبه می کند و می گوید پسرم دست بوس شماست!
در این فیلم به نظر می رسد کیمیایی آگاهانه از المان های مورد علاقه خود و علاقه مندانش فاصله گرفته تا اثری متفاوت خلق کند .
او به شیوه فرد زینه مان در صلاه ظهریا جدال در نیمروز بر روی یک مقطع کوتاه زمانی تمرکز می کند در این شیوه حس بازیگر و جزییات بازیگری بسیار بیشتر مورد توجه می گیرد چنان که خود فیلمنامه هم باید بسیار جزیی نگر تر و همراه با دلالتهای خاص روانی در رفتار شخصیتها  باشد.
در این گونه فیلمها کثرت شخصیتها اگر با شخصیت پردازی خوب همراه نشود تماشگر را سردر گم و ناراضی می کند چنان که در متروپل کثرت خرده قهرمانها باعث شده که هیچ کدام از آنها نتوانند در تماشاگر فیلم حس همذات پنداری به هم بیاورد و علاقه مندان کیمیایی هم هرچه تلاش کردند با توسل به گذشته استاد ، محمد رضا فروتن و پولاد کیمیایی را به یکی از شخصیتهای قبلی سنجاق کنند نتوانستند.
به نظر می رسد مسعود کیمیایی در این برهه از حیات هنری اش نباید انرژی و تجربه اش را در ساخت فیلمهایی کم اثر تلف کند .
او و دنیای او برای بسیاری از جوانان هنر دوست جذاب است کسی نمی تواند منکر این حقیقت شود اما اگر او وقت بیشتری را صرف نوشتن فیلمنامه و حتی رمان هایی با حال و هوای دوران اوجش کند به احتمال قوی می تواند آثاری پخته تر و شایسته نامش در تاریخ هنر ایران به مخاطب عرضه کند. اثری که لاجرم می تواند فیلم هم نباشد چرا که دنیایی کیمیایی دیگر خیلی سخت فیلم می شود.



چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 17:33:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن