تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820571013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از بی توجهی به امور فرهنگی در گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتقاد از بی توجهی به امور فرهنگی در گذشته تهران- ایرنا- مدیرکار گروه سبک زندگی اسلامی ایرانی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: متاسفانه به امور فرهنگی کشور در دولت های گذشته بی توجهی شده است.


ˈزهرا سجادیˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی ایرنا افزود: سبک زندگی اسلامی ایرانی، الگوی صحیح زندگی است و فردی که در جامعه اسلامی زندگی می کند باید برای رشد و پیشرفت، ابعاد زندگی خود را براساس آنچه دین مبین اسلام ترسیم کرده، تنظیم کند.
وی تصریح کرد: این امر مهم تنها با گفتن و شعار دادن میسر نیست بلکه باید این شیوه رفتاری در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی عملیاتی و نهادینه شود.
سجادی بهترین شیوه جلب و جذب بیشتر افراد به باورهای دینی و آموزه های اسلامی را بهره گرفتن از سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست .

** 24 سال بی توجهی نسبت به مسائل فرهنگی
سجادی اضافه کرد: متاسفانه در اجرایی کردن این سبک ناموفق بوده ایم و آنگونه که شایسته است نتوانستیم این شیوه زندگی را در جامعه نهادینه کنیم.
این مقام مسئول در سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: پس از دوران دفاع مقدس جامعه به تحولاتی در عرصه فرهنگی نیاز داشت اما متاسفانه در دوره 8 ساله دولت سازندگی به مسایل اقتصادی توجه شد و مسائل فرهنگی مغفول ماند.
وی اضافه کرد: در دوران 8 ساله اصلاحات هم بیشتر توجهات پیرامون مسایل سیاسی بود و مسایل اقتصادی و فرهنگی رها شد، در دولت عدالت محور نیز آنگونه که به مسایل معیشتی پرداخته شد به مسایل فرهنگی توجهی صورت نگرفت.
سجادی با طرح این سوال که مگر چند سال باید آزمون و خطا صورت گیرد به 24 سال زمانی که کشور پس از جنگ پشت سر گذاشت، اشاره کرد و گفت: این زمان فرصت بسیار مناسبی برای برنامه ریزی های جدی در عرصه فرهنگ و نهادینه کردن سبک زندگی صحیح در جامعه بود.
وی ادامه داد: امروز شاهدیم دولتمردان باز هم نسبت به مسایل فرهنگی بی توجهی می کنند اما انتظار این است که حداقل توجه وی‍ژه ای به بیانات مقام معظم رهبری در این باره شود زیرا نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه مانع فاصله گرفتن افراد از دین و باورهای مذهبی می شود.
به گفته سجادی، هر چه این فاصله بیشتر شود دشمن به همان اندازه برای از بین بردن فرهنگ و انقلاب ما تلاش می کند زیرا ایران الگویی برای همه کشورهای جهان است.
وی به تلاش دشمن برای بی توجهی به فرهنگ و الگوی زندگی اسلامی اشاره و تاکید کرد: دولتمردان باید با هوشیاری نسبت به توطئه های دشمن برای برنامه ریزی های کاربردی و نهادینه کردن شیوه های فرهنگی اقدام کنند.

** نخبگان سیاسی، حوزه های علمیه متولیان سبک زندگی
معاون فرهنگی سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه صاحبنظران فرهنگی، نخبگان سیاسی، حوزه های علمیه، دانشگاهیان، تصمیم گیران فرهنگی را از جمله متولیان این موضوع برشمرد و گفت: برنامه ریزان آموزشی و افرادی که کتاب های درسی دانشگاهی را تدوین می کنند و رسانه ها نقش موثری در این موضوع دارند.
به باور وی، افرادی نظیر سخنرانان و نمایندگان مجلس که دارای تریبون هستند، وظیفه ای سنگین در قبال تشریح بیشتر ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی ایرانی دارند بنابر این متولیان هر کدام با توجه به جایگاه خود می توانند گام هایی بلند در این مسیر بردارند.

**حل مشکل جامعه وظیفه همگانی است
سجادی با بیان اینکه همه باید خود را در حل مشکلات جامعه به خصوص بخش فرهنگی موظف بدانند، توضیح داد: در این صورت است که به جایگاهی خواهیم رسید که مد نظر است لذا باید افراد جامعه در امر خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.
وی با انتقاد از دولت نسبت به بی توجهی به بودجه دستگاه ها برای امور فرهنگی اضافه کرد: با این وضعیت چه انتظاری می توان داشت که فعالیت های فرهنگی به کمک حل مساله آیند ، مجلس باید برای این موضوع پیشنهاد بودجه دهد و دولت نیز رقمی را برای بودجه این امور تعیین کند.
به گفته سجادی، تعیین برخی شروط برای فیلمسازان جهت اختصاص بودجه یکی از راهکارهای موثر برای اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی است زیرا در این صورت این قشر به ساخت فیلم هایی با موضوع سبک مزبور ترغیب خواهند شد.
اجتمام(4)1880**1436
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن