تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819852461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکاف نسل ها یکی از تاثیرات مخرب ماهواره‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شکاف نسل ها یکی از تاثیرات مخرب ماهواره‌ها
تعارض‌فرهنگی، مه گرایی، خشونت میان فرزندان و عدم پایبند به ارزش‌ها خانوادگی از جمله تاثیرات مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای است.


  آزاده نجفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتی که برنامه‌های ماهواره‌ای به خصوص شبکه‌های فارسی زبان با آگاهی و سواد رسانه‌ای انتخاب نشود می تواند آسیب‌های زیادی به کانون خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه وارد نماید.
 
 وی به تاثیرات مخرب شبکه‌های ماهواره ای به خصوص برنامه‌های فارسی زبان اشاره کرد و گفت: همسران، عدم پایبندی به ارزش‌های خانوادگی و رواج مد‌گرایی از جمله معایب این شبکه ها هستند.
 
 نجفی ادامه داد: با راه اندازی شبکه‌های خصوصی و ایجاد رقابت و انگیزه میان آنها، افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان و خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها مدرسه و دانشگاه و برنامه‌سازی بر اساس نیاز مخاطب در شبکه‌های داخلی می‌توان افکار عمومی را به سمت رسانه‌های داخلی سوق داد.
 
وی تصریح کرد: تعارض فرهنگی از دیگر تاثیرات شبکه های ماهواره‌ای است که می‌تواند در میان خانواده منجر به گسترش و عمیق شدن شکاف نسلی میان والدین و فرزندان شود.
 
 نجفی اظهار داشت: ترویج خشونت میان فرزندان، هویت زدایی از مفهوم خانواده، فرد گرایی شدید و از بین رفتن سرمایه های اجتماعی در داخل خانواده از جمله آسیب‌های دیگر این شبکه‌ها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه می‌بایست در مقابل تهاجم شبکه های ماهواره‌ای ایستاد خاطر نشان کرد: البته تنها برخورد راه مقابله نیست بلکه می توانیم با ایجاد تفریحات سالم و برنامه‌سازی مفید در جهت نیاز مخاطب، گاهی مهم در جهت جلوگیری از ورود این شبکه‌ها  به کانون خانواده داشته باشیم.
انتهای پیام/
 







تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن