تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر افزايش شكاف نسل‌ها با بالا رفتن سن ازدواج


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خطر افزايش شكاف نسل‌ها با بالا رفتن سن ازدواج
عضو هيئت علمي روانشناسي موسسه امام خميني از شكاف نسل‌ها به عنوان يكي از تبعات بالا رفتن سن ازدواج در سال‌هاي آينده هشدار داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام رضا مهكام از شكاف نسل‌ها به عنوان يكي از تبعات بالارفتن سن ازدواج در سال‌هاي آينده ياد كرد و افزود: فاصله سني بيش از 30 ـ 35 سال بين والدين و فرزندان آسيب‌هايي را به بار مي‌آورد.

وي اظهار داشت: مادري كه 22 سال داشته و فرزندي به دنيا مي‌آورد فاصله سني وي با فرزندش 22 سال است و وقتي اين فرزند 15 ساله مي‌شود مادر وي 37 ساله است كه اين فاصله سني زيادي نيست و مي‌تواند با فرزندش روابط خوبي داشته باشد.

عضو هيئت علمي روانشناسي موسسه امام خميني افزود: ولي وقتي مادر در سن 40 سالگي بچه‌دار شود يعني با فرزندش 40 سال تفاوت سني دارد و زماني اين فرزند به سن 15 سالگي مي‌رسد مادر 55 ساله مي‌شود كه در آغاز كهنسالي و پيري است و نمي‌تواند روابط خوبي با فرزند خود كه در سن نوجواني قرار دارد برقرار كند و اينجاست كه شكاف نسل‌ها به‌وجود مي‌آيد.

اين روانشناس دليل نداشتن روابط خوب والدين و فرزندان در شكاف نسل‌ها را ناتواني در درك متقابل يكديگر دانست و گفت: وقتي دوره نوجواني مادري در دهه 60 بوده و فرزند وي در سال 1400 به سن نوجواني مي‌رسد فاصله بين 1360 تا 1400 بيش از حد نرمال است و نمي‌توانند يكديگر را درك كنند.

مهكام اظهار داشت: به همين دليل سلامت اجتماعي و عاطفي فرزندان در آينده مورد تاثير قرار خواهد گرفت.

وي عنوان كرد: خانواده‌هايي كه داراي تعداد فرزندان زياد هستند اين مشكل با فرزندان آخر بروز مي‌كند؛ به والدين اين خانواده‌ها توصيه مي‌كنيم انعطاف‌پذيري بيشتري داشته باشند تا فرزندان را بهتر درك كنند و فرزندان كوچكتر هم توجه كنند كه والدين‌شان در چه سني قرار دارند و انعطاف نشان دهند تا آسيب‌هاي موجود به حداقل برسد./س

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن