تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818974763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوموند : اماراتي ها با خريدهاي خود ايرباس را از نگراني درآورند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: لوموند : اماراتي ها با خريدهاي خود ايرباس را از نگراني درآورند
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/10/05
اماراتي ها با سفارش خريد پنجاه فروند هواپيماي اي سيصد و هشتاد،‌ شركت هواپيماسازي ايرباس اروپا را از نگراني خارج كردند.
پايگاه اينترنتي روزنامه لوموند فرانسه نوشت: فابريس بره ژيه، مدير عامل شركت هواپيما سازي ايرباس از هم اكنون هديه سال نو خود را از بابا نوئل اماراتي اش گرفته است. شركت هواپيمايي دبي روز دوشنبه سفارش پنجاه فروند هواپيماي اي سيصد و هشتادي را كه در ماه نوامبر در نمايشگاه هوايي دبي قول آن را داده بود؛ تاييد كرد.
ارزش اين قرارداد بيست ميليارد دلار معادل چهارده ميليون و ششصد هزار يورو است. با اين سفارش اماراتي ها، ايرباس مي تواند نفسي تازه كند. در واقع، اين قرارداد نگراني ها درباره برنامه توليد هواپيماهاي اي سيصد و هشتاد را از بين برد. قبل از سفارش شركت هواپيمايي دبي، ايرباس در سال دو هزار و سيزده حتي يك فروند اي سيصد و هشتاد نيز نفروخته بود. اكنون براي خريد سيصد و سه فروند از اين هواپيماها سفارش داده شده است. از زمان تجاري سازي اين نوع هواپيماها در سال دو هزار و هفت، صد و بيست و دو فروند از آن به ده شركت تحويل داده شده است. با اين سفارش اماراتي ها، ايرباس دو برابر بيش از آنچه پيش بيني مي كرد در سال دو هزار و سيزده فروش خواهد داشت. ايرباس فروش بيست و پنج فروند اي سيصد و هشتاد را هدفگذاري كرده بود. مدير بازرگاني شركت ايرباس در اين باره مي گويد: «اين قرارداد برچسب اعتماد به هواپيماهاي اي سيصد و هشتاد است.» ايرباس تا قبل از پايان سال دو هزار و سيزده خبر غافلگير كننده ديگري هم مي تواند دريافت كند زيرا شركت ايرلندي دوريك احتمال دارد تا قبل از سي و يكم دسامبر سفارش خريد بيست فروند ايرباس اي سيصد و هشتاد را نهايي كند. اين شركت نيز در ماه ژوئن گذشته قول اين خريد را داده بود. ارزش اين قرارداد هشت ميليارد دلار ارزيابي مي شود. ايرباس براي پاسخگويي به اين سفارش ها توليد خود را بيست درصد افزايش داده است. در سال دو هزار و چهارده ، ايرباس پيش بيني مي كند سي فروند اي سيصد و هشتاد بفروشد. فروش اين تعداد، حداقل لازم براي رسيدن توازن در اين شركت است. ايرباس قرار است تا سال دو هزار و بيست مدل جديدي از اي سيصد و هشتاد را توليد كند. اين تحولات بويژه براي رقابت با بوئينگ هفتصد و هفتاد و هفت ايكس كه موتورش ده درصد در مصرف سوخت صرفه جويي دارد ضروري است.
شركت هواپيمايي دبي با اين سفارت ناوگان اي سيصد و هشتاد خود را تقويت مي كند. اين شركت هم اكنون چهل و چهار فروند از اين هواپيماهاي دور پرواز را در اختيار دارد. انواع مختلف اي سيصد و هشتاد بين چهارصد و پنجاه تا هشتصد مسافر ظرفيت دارند. اينكه امارات بيشترين شمار هواپيماهاي اي سيصد و هشتاد را در ناوگان خود دارد اتفاقي نيست بلكه با ظرفيت اين هواپيماها، شركت دبي قصد دارد با رشد حمل و نقل هوايي كه سالانه پنج درصد است همراه باشد. از سوي ديگر اماراتي ها با خريد اين هواپيماها مي توانند برتري خود را در برابر دو شركت بزرگ خليج فارس يعني قطر اير ويز و اتحاد حفظ كنند. خريد غافلگير كننده اماراتي ها به نظر مي رسد راهبرد ايرباس را معتبر كرده است زيرا اين شركت شرط بسته بود كه فقط هواپيماهاي غول پيكر همچون اي سيصد و هشتاد امكان پاسخگويي به گسترش حمل و نقل هوايي بويژه در فرودگاه هاي كشورهاي آسيايي را مي توانند فراهم كنند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن