تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل نگراني خود را از بي ثباتي اوضاع در سودان جنوبي ابراز كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان ملل نگراني خود را از بي ثباتي اوضاع در سودان جنوبي ابراز كرد
مسئولان سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگراني از اوضاع در سودان جنوبي به ويژه در شهر جوبا، اعلام كردند افرادي كه به پايگاه نيروي صلحبان سازمان ملل متحد در اين كشور حمله كردند، با سلاحهايي كه از اين نيروها گرفتند به طرف غيرنظاميان قبيله رقيب تيراندازي كردند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ نيروي صلحبان سازمان ملل متحد در سودان جنوبي‌ (مينوس) روز با انتشار بيانيه اي جمعه اعلام كرد دست كم بيست تن از سي و شش غيرنظامي سودان جنوبي از قبيله دينكا كه به پايگاه اين سازمان در منطقه اكوبو در شرق سودان جنوبي پناه آورده بودند، در حمله اعضاي قبيله رقيب به اين پايگاه كشته شدند.
در بيانيه نيروي صلحبان سازمان ملل متحد آمده است دو هزار تن از مردان جوان قبيله نوئر به روي غيرنظاميان قبيله دينكا آتش گشودند. نيروهاي كلاه آبي سازمان ملل متحد مستقر در پايگاه تلاش كردند با مهاجمان مسلح وارد مذاكره شوند اما شدت آتش افراد مسلح اجازه اين كار را نمي داد.
در اين حمله كه از ساعت پانزده و چهل و پنج دقيقه روز پنجشنبه به وقت محلي روي داد، دو تن از نيروهاي كلاه آبي سازمان ملل متحد نيز كه هندي بودند، كشته شدند و يك نفر ديگر هم زخمي شد. نيروهاي مينوس با حمايت نيروهاي نظامي سودان جنوبي توانستند پنجشنبه شب كنترل پايگاه را دوباره به دست گيرند.
يك مسئول بلندپايه سازمان ملل متحد در رايزني هاي فوق العاده شوراي امنيت درباره سودان جنوبي اعلام كرد افرادي كه به پايگاه نيروهاي مينوس حمله كردند توانستند به سلاح و مهماتي كه چهل نيروي صلحبان مستقر در پايگاه در اختيار داشتند، دست پيدا كنند و به طرف پناهندگان قبيله دينكا تيراندازي كنند اما بلافاصله پس از ورود نيروهاي كمكي ارتش سودان جنوبي، از منطقه فرار كردند.
يك ديپلمات ديگر سازمان ملل متحد نيز اعلام كرد جوانان قبيله نوئر پس از حمله به پايگاه نيروهاي بين المللي و اشغال آن، به غيرنظاميان قبيله دينكا كه به اين پايگاه پناه آورده بودند، حمله كردند.
"ادموند موله" معاون دبير كل سازمان ملل متحد نيز در نشست شوراي امنيت اعلام كرد در شهر بنتيو مركز ايالت يونيته در شمال سودان جنوبي شماري از جوانان قبيله نوئر به يك ميدان نفتي حمله كردند و پس از شناسايي برخي از كارگران اين تاسيسات نفتي كه از قبيله دينكا بودند، پنج تن از آنها را كشتند.
ادموند موله معاون دبير كل سازمان ملل متحد افزود در حال حاضر نزديك به سي و پنج هزار تن از مردم سودان جنوبي به پايگاههاي سازمان ملل متحد در ده ايالت اين كشور پناه برده اند. به گفته موله، اوضاع در شهر جوبا پايتخت سودان جنوبي نيز كاملا بي ثبات است و شب گذشته نيز صداي تيراندازي هاي پراكنده در آن به گوش رسيد.
"سالوا كر" رئيس جمهور سودان جنوبي از قبيله دينكا است و ريئك ماچار رقيب سياسي وي از قبيله نوئر است. سالوا كر، ريئك ماچار را به تلاش براي كودتا برضد دولت مركزي سودان جنوبي متهم كرده است. ماچار كه در گذشته معاون رئيس جمهور سودان جنوبي بود و ژوييه گذشته از سمتش بر كنار شد روز پنجشنبه بار ديگر سرنگوني دولت سالوا كر را خواستار شد.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن