تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803333678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷۰ درصد جوانان ما كاربر وي چت شده بودند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ۷۰ درصد جوانان ما كاربر وي چت شده بودند!
روزي يك زمين خاكي، دو دروازه‌ كوچك آهني و يك توپ فوتبال كافي بود تا نوجوان و جوان ما فرصتي براي خالي كردن هيجاناتش پيدا كند. آن روزهاي نه چندان دور، لِي‌لِي وخانه بازي، گُرگم به هوا و هفت سنگ اوج قله آرزوهاي آن‌ها و بهانه‌اي براي دور هم جمع كردن بچه‌هاي محل در يك عصر تابستان بود...! امروز اما كار به جايي رسيده كه تفريحاتي با جاذبه‌هاي بي‌نظير كه حريم‌هاي خصوصي افراد را نشانه گرفته و پرده حيا و عفت را در جامعه اسلامي دريده‌اند، بر روي گوشي‌هاي همراه يكه‌تازي مي‌كنند.

به گزارش افكارنيوز؛ كوروش محمدي استاد دانشگاه و رييس انجمن آسيب‌شناسي اجتماعي ايران اگرچه موافق وجود شبكه‌هاي اجتماعي همچون فيسبوك، است اما وي‌چت را يك آسيب بزرگ براي جامعه مي‌داند كه متاسفانه درحال حاضر در بين جوانان ما طرفداران زيادي را پيدا كرده است.

او ورود افراد به شبكه‌هايي هم‌چون فيسبوك را در بيشتر مواقع همراه با هويت واقعي آن‌ها و با ثبات‌تر مي‌داند و مي‌گويد: معدود افرادي هستند كه بدون هويت وارد شبكه‌ اجتماعي هم‌چون فيسبوك ‌شوند و اين درحاليست كه وي‌چت از اين نظر با مشكلات زيادي روبرو است.

وي‌چت؛ شبكه‌اي افسار گسيخته و بي‌ثبات

محمدي از سوي ديگر وي‌چت را شبكه‌اي ناشناخته، قابل دسترسي، بدون حد و مرز، بي‌ثبات، كنترل نشده و افسار گسيخته معرفي مي‌كند و معتقد است كه همين ويژگي، خطرات شبكه اجتماعي به نام وي‌چت را جدي‌تر كرده است.
رييس انجمن آسيب‌شناسي اجتماعي ايران از فيسبوك به عنوان شبكه اجتماعي شناخته‌تر و بي‌خطر‌تر و با ثبات‌تر سخن مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: اگر فردي در فيسبوك وارد فضاي بي‌اخلاقي شود، تخلف حساب شده و ادمين جلوي فعاليت او را خواهد گرفت و اين در حاليست كه در وي‌چت هيچ فيل‌تر اخلاقي وجود ندارد.

او در ادامه با بيان اين‌كه خانواده به راحتي مي‌تواند فرزند خود را در فيسبوك كنترل كند چراكه تاريخچه تمام عملكرد و اطلاعات فرد در صفحه شخصي‌اش ثبت و ضبط مي‌شود، مي‌گويد: اين‌درحاليست ‌كه اطلاعات افراد در در وي‌چت گم شده و گا‌ها حذف مي‌شوند.

وي‌چت محصول برخوردهاي فيلتري با فيسبوك است!

وي افزود: وي‌چت در حال حاضر يك واقعيت در جامعه ما است كه اگر آن را انكار كنيم، داستان‌هاي قبلي باز تكرار مي‌شود؛ داستان فيسبوك و برخوردهاي فيلتري كه نه تنها جوان ما را از عدم استفاده از آن بازنداشت، بلكه نوعي برچسب قانون گريزي نيز به آن‌ها زد. در عين حال بايد دانست فيل‌تر كردن وي‌چت توسط مسوولان كشور را دواي اين درد نمي‌داند.

او معتقد است اگر متوليان امر بخواهند با برخوردهاي پليسي و امنيتي وارد فضاي وي‌چت شده و با آن برخوردهاي شكننده و محدود كننده داشته باشند، قطعا راه‌هاي دور زدن باز هم توسط كاربران پيدا شده كه مطمئنا آسيب‌هاي آن بيشتر است.

حدود ۷۰ درصد جوانان ما كاربر وي‌چت شدند!

سرهنگ ستار خسروي رييس پليس فتاي استان اصفهان نيز با بيان اين‌كه ورود شبكه‌هاي اجتماعي، ارتباطات چهره به چهره افراد را تحت تاثير قرار داده و به نوعي آن‌ها را منزوي و گوشه‌گير كرده است، مي‌گويد: متاسفانه ورود برخي فناوري‌ها به تلفن‌هاي همراه از جمله وي‌چت، نه تنها وقت و سرمايه نسل جوان ما را هدف گرفته است بلكه شرايط را براي بروز آسيب‌هاي اجتماعي و جرايم فراهم كرده است.

او وي‌چت را يك فيسبوك سيار و شبكه‌اي اجتماعي مبتني بر چت با حدود ۱۰۰ ميليون نفر كاربر در سراسر جهان معرفي مي‌كند و در ادامه اعلام مي‌دارد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جوانان ما كاربر وي‌چت شده‌اند واين درحاليست كه كمتر خانواده‌اي با اين شبكه و خطرات آن آشنايي دارد.

اين روز‌ها اختلاف نظرهاي زيادي راجع به ورود شبكه‌اي اجتماعي به نام وي‌چت توسط صاحب نظران مطرح شده و هر فردي از جايگاه خود مساله را مورد بررسي قرار مي‌دهد، اما آنچه كه بايد به جد مورد توجه قرار داد؛ ساماندهي وضعيت كنوني اين شبكه اجتماعي به گونه‌اي است كه نه سيخ بسوزد و نه كباب! آنگونه كه پيداست فيلتر شدن اين شبكه اجتماعي در روزهاي اخير حسابي طرفدارانش را در خماري برده است تا جايي كه به سرعت شبكه‌هايي از جنس برنامه «لاين» جايگزين وي چت شده‌اند. به نظر مي‌رسد راهكارهاي بهتري بايد اجرا شود.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن