واضح آرشیو وب فارسی:الف: عجايبالمخلوقات؛ پرده دوم
تماشاگران پيگير تئاتر حتما چهره و فيزيك آن رهبر اركستر نمايش «عجايبالمخلوقات» را به ياد دارند كه با انعطاف بدني روي سقف و ديوار صحنه راه ميرفت و در آن بازي رولت روسي روي ميز انتهاي صحنه به صورت عمودي ميايستاد و خودكشي ميكرد.
![](http://www.JamejamOnline.ir/Media/Image/1392/10/05/635236465656619937.jpg)
آن پيراهن پاره پاره با چتر مشكي و آن مچ بندها به اضافه همراهي با سگي پشمالو و عروسكي كه با خلاقيت و توانايي مجيد بهرامي هويتي واقعي پيدا مي كرد، درمجموع از او نقش و شمايلي ماندگار ساخت و براي هميشه در حافظه مخاطبان ثبت شد.
عشق و علاقه ديوانه وار بهرامي به تئاتر و بازيگري باعث شد او به سرطان مغز استخوان كه در وجودش ريشه دوانده بود غلبه كند و دوباره روي صحنه قدم بگذارد.
مبارزه او با غول بيماري به ياري فرشته هايي ميسر شد كه براي زندگي و انسانيت و البته هنر ارزش قائل بودند و كمك به مجيد در واقع بهانه و بستري براي آزمون شرف و معرفت و بشردوستي شان بود.
اهالي رسانه تعهد و رسالتشان را با اطلاع رساني هاي درست انجام دادند و هنرمندان رشته هاي مختلف هم هر كدام به سهم خود گام هاي ارزنده اي برداشتند و در نهايت اين جوان به صحنه نمايش بازگشت؛ صحنه اي كه اينجا استعاره و قرابت عجيبي با صحنه زندگي پيدا كرده بود.
بيش از همه اينها بايد به كارگردان و اعضاي گروه تئاتر «مكث» اشاره كرد كه «گروه تئاتري» را به معناي واقعي كلمه صرف كردند. آنها با بهره گيري درست از اهميت رسانه ها و فضاي مجازي توجه همگان را به دوست و هم خانواده خود جلب كردند و به مقصود هم رسيدند.
اما حالا و پس از حدود دو سال بار ديگر بيماري مجيد برگشته و او باز هم چشم انتظار حضور پرشور مردم است.
پس از خبر نمايشنامه خواني مسعود كيميايي، كارگردانان آثار نمايشي مجموعه تئاترشهر هم بخشي از درآمد حاصل از فروش بليت نمايش هاي خود در امشب را به تامين هزينه هاي درمان مجيد بهرامي اختصاص خواهند داد.
رضا ثروتي، دوست بهرامي و كارگردان «عجايب المخلوقات» بتازگي در يادداشتي حضور اين بازيگر در آلمان را براي ادامه اقدامات درماني همچون مبارزه اي ميهني توصيف كرد و گفت، مجيد چشم انتظار تشويق و حمايت ما تماشاگران در اين مسابقه نفسگير و حساس است. در واقع جهان صحنه زندگي منتظر پرده دوم نمايش و حضور دوباره عجايب المخلوقات(خيرين) است.
خرده گرفتن و حاشيه درست كردن براي اين مشاركت ها و قدم هاي خير نيز چشم فروبستن بر ضعف هاي مديريتي در زمينه حمايت از بيماران هنرمند و نيازمند ديگر است.
اين كه چرا كسي اين كارها را براي بزرگاني چون محمود استاد محمد و سعدي افشار نكرد و چرا كسي قدمي براي بهبود مصطفي عبداللهي(هنرمند پيشكسوت تئاتر) برنمي دارد ثروتي و گروهش كه نبايد پاسخ بدهند. اين وضع ناگوار محصول سازوكار بيمار نهادهايي است كه چشمشان را بر بيماري هنرمندان پير و جوان مي بندند.
علي رستگار - گروه فرهنگ و هنر
پنجشنبه 5 دي 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]