واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: طراحي دوبارهي سيمرغ براي جشنوارهي سي و دوم
سيمرغ يك مفهوم است كه وجود خارجي ندارد، ساخت هرگونه حجمي با متريالي چون كريستال آن را تبديل به چيزي غير از مفهوم اصلي آن مي كند.
به گزارش حوزه سينما باشگاه خبرنگاران به نقل از مديريت ارتباطات سي و دومين جشنواره بين¬الملي فيلم فجر، ابراهيم حقيقي طراح سيمرغ جشنواره بين المللي فجر از طراحي مجدد تنديس براي بازگردان آن به مفهوم اصلي سيمرغ خبرداد.
حقيقي در گفتگو با ستاد خبري جشنواره گفت: اجراي سيمرغ در سال گذشته عليرغم همه تلاش هايي كه انجام شد به دليل محدوديتهاي ساخت كه هنوز وجود دارد آن را از شكل و مفهوم اصلي دور كرده بود و در عمل آن حجم نتوانست مفهوم رويايي و دست نيافتني سيمرغ را به نمايش بگذارد. همين علت سبب شد تا نشان جشنواره همچون تنديس بسياري از جشنواره هاي ديگر به يك نشان قابل دسترسي تبديل شودرو از هدف طراحي اوليه سيمرغ فاصله داشته باشد و در اين دوره ما تلاش كرديم تا بتوانيم آن نگاه متعالي كه در فرم سيمرغ بود(بلندي قامت، كشيدگي و پرداحت به جزئيات) را به سازندگان انتقال دهيم اما با مشورت ها و اتودهاي انجام شده در حجم و كريستال اين مفهوم هنوز قابل اجرا نيست و همين علت باعث شده بود كه در طراحي سال گذشته تنديس تبديل به حجمي شود كه فاصله زيادي با معناي اصلياش داشته باشد .
وي تصريح كرد: ساخت تنديس بايد نشانهاي از سينما را درخود جاي دهد. استفاده از بلور و كار تركيبي در اجراي تنديس براي ايجاد تلالو و بازتاب روشنايي هدف طراحي مجدد نشان جشنواره فجر است. كه سعي شده با تغييرات اندكي به طرح اصلي نشان جشنواره نزديك شويم. ايجاد انعكاس نور در پايه تنديس يكي از مهمترين تغييرات جزئي است كه در حال طراحي ميباشد كاري كه به لحاظ فني و اجرايي در سال هاي گذشته قابل اجرا نبود. البته هنوز نمونه اول و كامل آن نهايي نشده است تا بتوانيم درباره آن تصميمگيري كينم. اما تلاشمان بر اين است كه بهترين كيفيت را با حداقل تغيير داشته باشيم.
حقيقي در پايان اظهار اميدوار كرد كه با نهايي شدن يك شكل واحد از تنديس به ثباتي برسيم كه مورد تائيد و پذيرش عمومي اهالي هنر و سينما باشد.
انتهاي پيام/
جمعه 29 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]