تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرسنجي درباره روند بازار سهام و صنايع برتر


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نظرسنجي درباره روند بازار سهام و صنايع برتر
بر اساس يك نظرسنجي توسط كارگزاري تدبيرگران فردا، صنايع برتر بورسي، نرخ خوراك پتروشيمي‌ها و شاخص بورس بررسي شد.

به گزارش فارس، طي نظرسنجي از برخي كارگزاري‌ها، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، هلدينگ‌ها، شركت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري، بانك‌ها، بيمه‌ها و گروه‌هاي مختلف بازار سرمايه، نرخ گاز پتروشيمي‌ها در سال آينده، وضع كلي شاخص در يك هفته، وضع كلي بازار در ميان‌مدت يك ماهه و صنايع پيشرو بازار سرمايه مورد بررسي قرار گرفت.

در نظرسنجي اول با توجه به تاثير قابل توجه نرخ گاز بر بهاي تمام شده شركت‌هاي پتروشيمي، نرخ احتمالي خوراك پتروشيمي‌ها مورد بررسي قرار گرفته است كه مطابق نتايج نظرسنجي حدود 82 درصد از مشاركت‌كنندگان معتقدند كه نرخ 8 تا 10 سنت براي گاز تصويب خواهد شد. به عبارت دقيق‌‌تر 41 درصد از پاسخگويان نرخ گاز را 8 سنت ، 41 درصد 10 سنت ،12 درصد 13 سنت و 5 درصد از مشاركت كنندگان به گاز 5 ونيم سنتي راي دادند.

بر اساس اين گزارش؛ در سؤال دوم اين نظرسنجي كه با عنوان وضع كلي بازار در يك هفته (شاخص) مطرح شده بود، 70 درصد متعادل،16 درصد مثبت و 14 درصد منفي پيش‌بيني كرده‌اند.

با توجه به اينكه پايان سال مالي برخي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و كارگزاري‌ها آخر آذر است، فشار فروش در اين هفته كاملا مشهود بوده است. بر خلاف هفته هاي گذشته حدود 14‌درصد از مشاركت كنندگان معتقدند بازار منفي خواهد بود و 70 درصد اعتقاد دارند بازاري متعادل در انتظار خواهد بود.

همچنين در بررسي وضع كلي بازار (شاخص) در ميان مدت يك ماهه 79 درصد شركت‌كنندگان معتقد بودند طي 30 روز آينده شاخص بورس مثبت و 19 درصد متعادل اعلام كرده‌اند.

قابل توجه اين كه در اين نظر سنجي به منظور دريافت پاسخ دقيق‌تر، حدود مثبت، متعادل و منفي را براي پاسخ به اين سوال مشخص شده است.

در سؤال پاياني اين نظرسنجي كه با عنوان صنايع برتر براي ورود در بازه يك ماه آينده مطرح شده بود ،25 درصد از مشاركت كنندگان صنعت بانك ها و موسسات اعتباري ،16 درصد صنعت خودرو و ساخت قطعات،9 درصد صنعت رايانه را به عنوان گزينه‌هاي پيشنهادي جهت ورود در بازه يك ماه آينده مطرح كردند.



پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن