تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803755522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه سرماي هواي فارس با خشكي درياچه ها


واضح آرشیو وب فارسی:الف: رابطه سرماي هواي فارس با خشكي درياچه ها
برخي كارشناسان اعتقاد دارند كه سرماي شديد در فارس طي يكي دو سال اخير با خشكي درياچه هاي استان ارتباط دارد و به بيان ديگر با خشك شدن اين درياچه ها اقليم استان به سوي كويري شدن تغيير يافته و درنتيجه هواي فارس نيز مانند كوير در روز گرم و در شب سرد است.

به گزارش مهر، طي يكي دو سال اخير هواي استان فارس و به ويژه شهر شيراز در فصول پاييز و زمستان با سرمايي مواجه بود كه تا پيش از اين مردم كمتر با آن مواجه مي شدند. طي يكي دو روز اخير هواي شيراز به منفي شش درجه نيز رسيد و در برخي شهرستانها نيز منفي ۱۲ درجه نيز گزارش شده است.

كارشناسان يك نوع ارتباط معنا داري را بين خشكي درياچه هاي استان فارس و سرماي يكي دو سال اخير استان مي دانند به اين صورت كه با خشك شدن درياچه هاي فارس اقليم استان نيز به سوي كويري شدن پيش رفته و در نتيجه با سرماي زياد هوا در شب و گرما در روز مواجه هستيم.

يك كارشناس حوزه محيط زيست پيرامون سرد شدن بيش از حد هواي استان فارس گفت: سرد شدن بيش از حد هوا ناشي از تغيير اقليم در اين استان است. علمدار علمداري با بيان اينكه خشك شدن درياچه هاي استان در اين امر تاثير گذاشت كه هواي استان شبيه هواي كوير شود، بيان كرد: يكي از شرايط اصلي ورود كوير به استان گرماي هوا در روز و سرماي شديد در شب است.

وي با اظهار نگراني از ورود كوير به اين استان بيان كرد: وجود درياچه در استان فارس در گذشته باعث تعادل آب و هوايي در استان مي شد اما با خشكي درياچه ها شرايط آب و هوايي تغيير كرده است. اين كارشناس حوزه محيط زيست ادامه داد: در گذشته با تبخير و رطوبتي كه با وجود درياچه هاي استان ايجاد مي شد وضعيت آب و هوا در فارس متعادل بود اما با بحراني شدن درياچه ها وضعيت اقليمي اين استان كويري شده است.

علمداري با اظهار نگراني از اختلاف دماي روز و شب در اين استان گفت: اين امر نشان دهنده وجود نشانه هاي ورود اقليم كويري به استان است و زنگ خطر هم اكنون به صدا در آمده است. وي با اشاره به شرايط اسف بار درياچه هاي استان بيان كرد: از بين رفتن درياچه هاي اين استان ناشي از عدم مديريت منابع آب و توسعه بي رويه كشاورزي است.

اين كارشناس حوزه محيط زيست با بيان اينكه درياچه هاي استان به شوره زار تبديل شده، بيان كرد: هر سال وضعيت درياچه هاي استان بدتر مي شود به گونه اي كه در سال گذشته برخي از درياچه هاي فارس در اين فصل آبدار بود اما در سال جاري درياچه ها كاملا خشك است. علمداري افزود: در سال گذشته درياچه طشك و درياچه ارژن در اين فصل تا حدودي آبدار بودند اما هم اكنون اينگونه نيست و تمام درياچه ها به شوره زار تبديل شده است.

وي بر لزوم اختصاص حقابه درياچه هاي استان تاكيد كرد و اظهار داشت: در سال جاري با توجه به خشك بودن درياچه هاي استان عمق فاجعه آنقدر زياد است كه بايد هر چه سريعتر براي برون رفت از اين بحران چاره انديشي كرد. اين كارشناس حوزه محيط زيست ادامه داد: در سالهاي گذشته صدها هزار پرنده يا حدود ۲۰۰ گونه پرنده مهاجر به اين استان مهاجرت مي كردند اما در حال حاضر ديگر خبري از اين پرندگان نيست و فقط پرنده هاي بومي در اطراف درياچه ها هستند.

علمداري با اظهار نگراني از ايجاد اختلال در سيستم حياتي طبيعت افزود: با خشك درياچه ها و عدم مهاجرت پرندگان حيات زيستگاه ها نيز با بحران روبه رو شده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت درياچه بختگان گفت: وسعت اين درياچه به بيش از ۱۵۰ هزار هكتار مي رسيد اما با خشك شدن اين درياچه شرايط به گونه اي شده كه زندگي مردم منطقه نيز به مشكل برخورد كرده است.

اين كارشناس حوزه محيط زيست بر لزوم اختصاص حقابه درياچه بختگان تاكيد كرد و ادامه داد: بايد هرچه سريعتر حقابه درياچه اختصاص يابد در غير اين صورت با پيشروي گنبدهاي نمكي و همچنين بلند شدن نمك از بستر درياچه مشكلات زيادي به وجود مي آيد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن