تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803687519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدميزباني قم از هيئت سرمايه‌گذاران چيني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدميزباني قم از هيئت سرمايه‌گذاران چيني
نشست جمعي از مسئولان استان قم با گروهي از نمايندگان تجاري كشور چين با هدف توسعه روابط اقتصادي عصر امروز در معاونت برنامه‌ريزي استانداري قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري فارس در قم، نشست جمعي از مسئولان استان قم با گروهي از نمايندگان تجاري كشور چين با هدف رشد سرمايه‌گذاري استان گانسو در استان قم و توسعه روابط اقتصادي بين اين دو استان با حضور رضا دهناد معاون برنامه ريزي استاندار قم، رئيس اتاق بازرگاني قم، رئيس كمسيون كشاورزي اتاق بازرگاني قم، نايب رئيس دوم اتاق بازرگاني، هيئت رئيسه منطقه اقتصادي سلفچگان و همچنين دبير كل انجمن تجارت خارجي استان گانسو، نمايندگان خط آهن ريلي، آبياري قطره‌اي، هتل سازي و امور نمايشگاه از كشور چين برگزار شد.

در ابتداي نشست سيد رضا دهناد معاون برنامه‌ريزي استاندار قم به تعاملات خوب قم و بازرگانان كشور چين از گذشته اشاره و نسبت به توسعه تعامل اقتصادي و تجاري بين استان قم و كشور چين ابراز علاقه‌مندي كرد.

وي با بيان ظرفيت استان قم براي كشور چين، به طرح‌هاي عمراني قم از جمله دو طرح ريلي استان اشاره كرد.

معاون استاندار قم افزود: با بررسي دقيق و همه جانبه‌اي بين استانداري و اتاق بازرگاني سازمان صنعت معدن تجارت و موافقت وزارت راه و شهر سازي مي‌توانيم در خصوص دو پروژه ملي مونوريل و قطار سريع السير قم – تهران مذاكره كنيم.

وي به جلسه اخير علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم قم با مقامات چيني اشاره كرد و گفت: در اين ملاقات بحث همكاري و سرمايه گذاري در طرح‌هاي عمراني مورد توافق و استقبال دو طرف واقع شد.

دهناد از نمايندگان كشور چين خواست سوابق اجرايي خود را در انجام پروژه‌هاي ريلي در كشور خود و ساير كشورها ارائه دهند تا در صورت موافقت مقامات، همكاري اين دو كشور آغاز شود.

*راه اندازي مركز مبادلات تجاري ايران و چين در سلفچگان

معاون استاندار قم با توجه به حجم بالاي مبادلات با كشور چين پيشنهاد راه اندازي مركز مبادلات تجاري ايران و چين در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان را مطرح كرد و گفت: راه اندازي اين مركز به توسعه روابط اقتصادي بين ايران و چين كمك شاياني خواهد كرد.

وي با اشاره به نقش فناوري اطلاعات در تجارت عصر حاضر گفت: در صورت آمادگي سرمايه گذاران چيني استان قم طرح‌هاي دارد كه مي‌توانيم در اين حوزه نيز همكاري داشته باشيم.

*آمادگي چين براي مشاركت و سرمايه گذاري در پروژه‌هاي عمراني

دبير كل انجمن تجارت خارجي استان گانسو نيز نسبت به ايجاد رابطه با كشور ايران ابراز علاقه كرد و از اصرار كشور چين براي روابط تجاري با استان قم خبر داد.

وانگ شي بيان كرد: دولت چين سه گروه خط ريلي، آبياري قطره‌اي علمي در كشاورزي و هتل سازي مدرن و امور نمايشگاهي را براي همكاري در پروژه‌هاي عمراني به استان قم اعزام كرده است.

وي با اشاره به پيشينه ايران و چين در مبادلات تجاري افزود: كشور چين تمايل به افزايش اين مبادلات در پروژه‌هاي عمراني با هدف افزايش رونق تجاري دارد.

دبير كل انجمن تجارت خارجي استان گانسو با بيان اينكه پروژه‌هاي استان قم به روش سيستمي است، نسبت به فعاليت كشور چين در اين مدل پروژه‌ها ابراز علاقه مندي كرد.

وانگ‌شي مهم‌ترين عامل حضور اين نمايندگان در استان قم را موضوع غذاي حلال عنوان كرد و گفت: ما در استاني زندگي مي‌كنيم كه داراي 14 شهر است و در يكي از اين شهرها غذاي حلال مصرف مي‌شود و در مورد اين موضوع متمركز شده است.

وي از برگزاري نمايشگاهي توسط نمايندگان چيني در استان قم خبر داد و اظهار كرد: شركت‌هايي از كشور چين به خصوص استان سانگ در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

وانگ‌شي با بيان اينكه نمايندگان چيني تخصص چندين ساله در خصوص راه ريلي داشته و سوابق اجرايي خوبي دارند گفت: شركت ديگري كه متخصص ساخت ساز هتل و نمايشگاه‌ها است در اين كار سابقه 30 ساله دارد.

دبير كل تجارت خارجي استان گانسو براي نشان دادن جدي بودن اين نمايندگان در كار خود، از تاسيس دفتري در تهران و استان قم براي سهولت در پيگيري پروژه‌ها به شرط توافق مسئولان ايران خبر داد.

وي همچنين از نمايندگان استان قم براي حضور در نمايشگاهي كه در كشور چين برگزار مي‌شود دعوت كرد و گفت: در اين نمايشگاه غرفه‌اي براي معرفي محصولات استان قم در نظر گرفته خواهد شد.

استان گانسو در شمال كشور چين قرار گرفته كه جمعيت آن بيشتر از 26 ميليون نفر است و اين استان هم‌مرز با كشور مغولستان است و مركز آن شهر لانژو است.

انتهاي پيام/2258/ك40

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن