تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804078053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دكتر ايوبي: گذشت دوراني كه تقوايي‌ها نخواهند فيلم‌ بسازند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: دكتر ايوبي: گذشت دوراني كه تقوايي‌ها نخواهند فيلم‌ بسازند


دكتر حجت‌الله ايوبي شامگاه 26 آذر درمراسم اختتاميه هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران (حقيقت) گفت: گذشت دوراني كه تقوايي‌ها نخواهند فيلم‌ بسازند.

رئيس سازمان سينمايي بيان كرد: آنچه در اين جشنواره ديدم اين بود كه همه شما جشنواره حقيقت را از آن خودتان مي‌دانستيد و احساس مي‌كرديد ميزبان هستيد كه اين موضوع را بزرگترين موفقيت براي جشنواره هفتم حقيقت مي‌دانم.

او كه در تالار وحدت سخن مي‌گفت‌، ادامه داد: اميدوارم جشنواره‌هاي آينده و رفتار ما مديران سينمايي به گونه‌اي باشد كه شما جشنواره‌هاي بعدي را نيز همين گونه بدانيد.

رييس سازمان سينمايي خطاب به داريوش ارجمند كه در اين مراسم درباره فيلم نساختن ناصر تقوايي و هنرمنداني مانند او اظهار نگراني كرده بود و نيز خطاب به همه افرادي كه نگران اين هنرمندان هستند با قرائت اين شعر كه «ازدي كه گذشت هرچه گويي خوش نيست / خوش باش و زدي نگو كه امروز خوش است» گفت: فقط مي‌توانم بگويم گذشت دوراني كه تقوايي‌ها نخواهند فيلم بسازند.

وي همچنين خطاب به مستندسازان اظهار كرد: از انرژي مثبتي كه از اين جشنواره مي‌گيريد، استفاده كنيد و براي سال آينده فيلم بسازيد و زيبايي‌ها و زندگي پرنشاط و پراميدتري را به تصوير بكشيد.

ايوبي با بيان اينكه مستندسازي حرفه‌ مقدسي است و كاري است كه بدون عشق قابل انجام نيست گفت: من يقين دارم مستندسازان خيلي به حمايت بنده و امثال ما نيازي ندارند، اگرچه ما بايد امنيت كافي را براي آنها فراهم كنيد تا بتوانند با زبان تصوير زيبايي‌هاي زندگي را در ايران نشان دهند.

رئيس سازمان سينمايي در ادامه سخنان خود اضافه كرد: اين نگراني‌ها و دلتنگي‌ها و رنج‌هايي كه در ميان اهالي فرهنگ و هنر است، قطعا در فيلم‌هايشان ديده مي‌شود. به همين دليل اميدوارم به گونه‌اي عمل كنيم كه سال آينده فيلم‌هاي جشنواره حقيقت مثل الان خوب اما پر از شادي و انرژي باشد.

ايوبي در پايان سخنان خود گفت: اين قول را مي‌دهم كه سينماي حقيقت در اولويت كار ماست و در تلاش هستيم، راه‌هاي درست و خردمندانه با استفاده از تجربيات شما و مشورت بزرگان اين رشته براي ارتقاي سينما حقيقت بيابيم.

به گزارش ايسنا‌، سيد محمد مهدي طباطبايي نژاد –دبير هفتمين جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت – هم در سخناني ضمن خوش‌آمدگويي و قدرداني از مستندسازاني كه با شور و نشاط جشنواره خودشان را رونق دادند خطاب به مهمانان خارجي اين جشنواره گفت: اميدوارم در ايامي كه در ايران بوديد با توشه‌اي از خاطرات خوش كشور ما را ترك كنيد.

او همچنين اظهار كرد: در اين جشنواره بيش از 1100 فيلم دريافت شد و از همه فيلمسازاني كه آثارشان به بخش مسابقه راه پيدا كرد يا در اين بخش پذيرفته نشد به يك ميزان سپاسگزارم.

وي گفت: اگر به چهار دهه قبل برگرديم مي‌بينيم تعريفي كه از سينماي مستند ما موجود است،‌ سينما مستند نيست، بلكه سينما آگاهي است و كشور پيشرو، كشور آگاه است.

در اين مراسم بني‌اعتماد هم كه براي اهداي جايزه روي سن حاضر شده بود،‌ در سخناني كوتاه گفت: پس از چهار سال دوباره در فضاي سينما حقيقت‌، جشنواره خودمان احساس خيلي خوبي دارم .

او خطاب به حجت‌الله ايوبي گفت: با شما هم عقيده هستم الان دوران اعتماد است اما چيزهايي وجود دارد كه مي‌شود بخشيد ولي نمي‌توان فراموش كرد. نمي‌شد فراموش كرد نامروتي را كه در حق مستندسازان شد و آنها به اتهام واهي مدتي را در بند گذراندند و بعد هم بدون اينكه از آنها رفع اتهام شود آزاد شدند و هيچ كس هم هيچ توضيحي براي بي‌حرمتي كه به اين مستندسازان و خانواده‌هاي آنها شده بود، ارائه نكرد. بني‌اعتماد گفت: فقط به عنوان يك همكار به آنها اداي احترام مي‌كنم و شرمنده آنها هستم.

به گزارش ايسنا،‌ ناصر تقوايي كه در اين مراسم اشك از چشمانش جاري شده بود گفت: تا به حال كسي مزاحم كار من نبوده كه ممنوعيتي يا حد و مرزي برايم تعيين كرده باشد اما من دوست دارم فيلمي را بسازم كه براي خودم باشد.

او با بيان اينكه من هيچ گاه در كاري حرفه‌اي نمي‌شوم و اگر نتوانم فيلم بسازم مي‌نويسم يا آموزش مي‌دهم، سخنانش را اينگونه ادامه داد: كسي كه مي‌خواهم مثل من زندگي كند تجربه‌هايي به اندازه من داشته باشد بين يك فريم عكس و فيلم در ذهن من تفاوتي نيست، به همين دليل مي‌گويم برعكس آنچه از دور به نظر مي‌آيد من هرگز بيكار نبوده‌ام.

اين فيلمساز با اشاره به اينكه من براي سال‌ها بعد از مرگم آثار قابل چاپ گذاشته‌ام، سخنانش را اينگونه ادامه داد: اما با هرگونه دخل و تصرف در آثارم مخالفم و گرنه در تمام اين دوران سينما شرايط به گونه‌اي نبوده كه كسي نخواهد من فيلم بسازم. در واقع گرفتاري‌هايي كه بعد از انقلاب در طول مديريت‌هاي متفاوت سينمايي به آن دچار شدم به خواندن فيلمنامه‌هايم مربوط مي‌شد. تقوايي با تاكيد بر اينكه پس از انقلاب حتي يك فريم از فيلم‌هاي من سانسور نشده است اظهار كرد: شايد كسي اين موضوع را باور نكند، ولي واقعيت است يك فريم از فيلم‌هاي من سانسور نشده اما فيلمنامه‌هايم بين 10 تا 18 سال معطل اجازه گرفتن بودند.

كارگردان فيلم «كاغذ بي‌خط» گفت: من «كاغذ بي‌خط» را 18 سال بعد از نوشتن فيلمنامه‌اش ساختم چون مميزها با نگاه بدبينانه‌اي كه به متن دارند آن را ديدند، به طوري كه اگر چيزي را در متن پيدا نكنند آن را اختراع مي‌كنند.

او با اشاره به اينكه من با همه كساني كه مدير بودند حتي با آنهايي كه به تندي از آنها گله كردم رابطه دوستانه دارم بيان كرد: هرگز موضوعاتي را كه مربوط به درون يك اثر است بيرون نمي‌كنم اما مي‌خواهم بگويم اگر مي‌خواهيم محصولات پرتعداد تري داشته باشيم بايد اين را در نظر داشته باشيم كه بچه‌هاي جواني كه كرور كرور به كلاس‌هاي سينمايي مي‌روند به كدام اميد هستند. اين در حالي است كه زماني آنها خود را در حد سينماگران برتر سينما مي‌ديدند ولي الان بيشتر پشت صحنه سينما را كشف كردند.

در اين بخش نشان فيروزه جشنواره سينما حقيقت به عنوان عالي‌ترين نشان جشنواره به همراه تنديس به ناصر تقوايي اهدا شد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن