تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802402755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوراني كه تقوايي‌ها نتوانند فيلم بسازند گذشت/ تصوير ايران زيبا در مستندها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دوراني كه تقوايي‌ها نتوانند فيلم بسازند گذشت/ تصوير ايران زيبا در مستندها
رئيس سازمان سينمايي در مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره سينما حقيقت گفت: آينده سينماي ايران روشن است و دوراني كه تقوايي ها نتوانند فيلم بسازند گذشت ضمن اينكه حضور جوان‌هاي سينماگر در اين عرصه اميدبخش و قابل تقدير است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتداي اين مراسم كه شامگاه سه‌شنبه 25 آذرماه با اجراي شهرام درخشان مستندساز و عضو هيات داوران جشنواره برگزار شد، حجت‌الله ايوبي رييس سازمان سينمايي كشور با تقدير از برگزاركنندگان اين دوره گفت: در طول جلساتي كه به سينما فلسطين و سينما سپيده مي‌آمدم چهره‌هايي سرشار از اميد را ديدم و به درستي دريافتم كه همه فيلمسازان جوان، اين جشنواره را از آن خود مي دانستند و همه ميزبان آن بودند. اين حس را من از نگاه و لبخندهايي كه در جمعيت مي‌ديدم درك كردم. همه اينها بزرگترين دستاورد و موفقيت جشنواره سينماحقيقت بود و اميدوارم در جشنواره هاي بعد هم نگاه مديريتي به همين شكل باشد.

وي افزود: آنچه مسلم است اينكه آينده سينماي ايران روشن است و گذشت دوراني كه تقوايي‌ها نتوانند فيلم بسازند. ضمن اينكه حضور جوان‌هاي سينماگر در اين عرصه اميدبخش و قابل تقدير است.

لطفا حقيقت و هويت ايراني را به تصوير بكشيد

ايوبي در ادامه با بيان توصيه‌هايي به مستندسازان جوان گفت: به عنوان برادر به همه مستندسازان توصيه مي‌كنم آثاري بسازند كه گوياي حقيقت و هويت ما ايراني‌ها باشد. در همين ارتباط مثالي مي زنم. روزي جلسه‌اي با يكي از بزرگان سياستمدار اروپايي داشتم. اين بزرگ نقل مي كرد كه يك روز اخبار راديو گوش مي داده و اين اخبار حاوي خبرهايي مبني بر خشونت و قتل و جنايت بوده است. اين سياستمدار در ادامه گفت آيا در دنيايي به اين بزرگي اتفاق هاي خوب نمي افتد؟ اصلا چه كساني بايد زيبايي هاي دنيا را تصوير بكشند؟ حالا من خطاب به شما دوستان مي گويم كه زيبايي‌ها را با ساخت فيلم هاي خوب مستند به رخ جهان بكشيد.

رئيس سازمان سينمايي افزود: البته حرفه مستندسازي حرفه مقدسي است و نيازي به امثال من ندارد اگرچه وظيفه دارم راه را براي فيلمسازان باز كنم تا بتوانند زيبايي هاي ايران را تصوير كنند و اين زيبايي را به رخ جهان بكشيم. ايران گنجينه بزرگي براي مستندسازان است كه از اين گنجينه بايد به درستي استفاده شود. بنابراين توليد فيلم مستند بخشي مهم از كارهاي ماست. البته آنچه در مراحل پس از توليد اهميت پيدا مي كند پخش و اكران آثار مستند است و اميدواريم بتوانيم فرهنگ ديدن فيلم هاي مستند را در بين مخاطب ايراني گسترش دهيم. اين فرهنگسازي از وظايف ماست اما در اين بين هم فيلمسازان با ساخت آثار خوب و هم رسانه ها بايد كمك‌رسان ما باشند.

ايوبي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود گفت: در پايان اين قول را مي دهيم كه شرايطي فراهم شود تا فاصله بين توليد و پخش آثار مستند كوتاه شود. ضمن اينكه ساخت سينماي حقيقت و سينماي مستند در اولويت فعاليت هاي سازمان سينمايي قرار خواهد گرفت.

از اينكه سينماي مستند را جدي مي گيريد ممنونم

در ادامه اين مراسم مهدي طباطبايي نژاد دبير هفتمين جشنواره سينماحقيقت نيز ضمن خير مقدم به حاضرين در جشنواره گفت: من از حضور گرم همه فيلمسازان تشكر مي كنم كه باعث رونق گرفتن جشنواره شدند. همچنين مراتب سپاس‌گذاري خود از مهمانان جشنواره را اعلام مي كنم و اميدوارم با توشه اي از خاطرات خوش ايران را ترك كنند.

وي افزود: در اين دوره از جشنواره بيش از يك هزار و 10 فيلم دريافت كرده ايم كه از اين تعداد تنها تعدادي از آثار به نمايش درآمدند. از همين رو از همه كساني كه فيلم هايشان در بخش مسابقه حضور داشت و يا نداشت و از همه مخاطباني كه مستند را جدي گرفتند، تشكر مي‌كنم. اگر به 4 دهه قبل بازگرديم، به درستي متوجه مي شويم كه در متون سينمايي از سينماي مستند به عنوان آگاهي ياد شده است و كشور پيش‌ رو ، كشور آگاه است.

مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در بخش تقدير از حسن بني‌هاشمي فيلمساز جنوب كشورمان گفت: حسن بني‌هاشمي از مفاخر سينماي ايران است كه سالهاست در بستر بيماري است و نابيناي مطلق شده است. متأسفانه وي به دليل سكته مغزي قدرت حركت ندارد و سالهاست كه خارج از كشور زندگي مي كند و امكان حضور در اين مراسم را نداشت. بنابراين لازم است همين جا از او تقدير ويژه اي داشته باشم كه به معنا و مفهوم واقعي كلمه تلاش هاي ارزشمندي در عرصه سينماي مستند داشته است.

داريوش ارجمند نيز به عنوان بازيگر فيلم "ناخدا خورشيد" درباره تقدير از حسن بني هاشمي گفت: خوشحالم كه در هفتمين جشنواره سينماحقيقت از حسن بني‌هاشمي كه هم دوره ما بوده است، قدرداني شد. زماني كه بنده و مهرداد تدين، فيلم 8 ميليمتري مي‌ساختيم او در تهران و جنوب فيلم هاي خودش را مي‌ساخت.

محروميت‌هايي كه تحفه‌هاي چند سال گذشته نخبه كشي در فرهنگ ايران است

وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود با بيان اينكه حضورش درسينما با فيلم هاي تقوايي گره خورده است، گفت: آغاز سينماي من با فيلم هاي تقوايي گره خورده است. نمي‌دانم در مورد كساني كه سال‌ها او را از فيلم‌سازي محروم كرده‌اند چه بگويم. البته اين محروميت ها يكي از تحفه‌هاي چند سال گذشته نخبه كشي در فرهنگ ايران است.

ارجمند همچنين ضمن تقدير از مقام هنري حسن بني‌هاشمي با بيان اينكه همه وجوه هنري اين فيلمساز در نماهنگي كه از او پخش شد نمايان نبود، گفت: در اين نماهنگ به شكل كامل اين هنرمند معرفي نشد. ما وقتي كه فيلم مي‌ساختيم، به دنياي بزرگ سينما فكر مي‌كرديم و حتي فرم‌هاي 8 ميليمتري فيلم‌هاي ما براي دنياي سينما ارزشش بيشتر و بسيار شرافت‌مندانه تر از آن چيزي است كه به نام سينما در ايران معرفي شد. اگر سينماگر فرهيخته‌اي در روزگار ما هست يادگار همان فيلم‌هاي 8 ميليمتري است كه قلب‌هاي بسياري را در خودش قرار داده است.

پس از پايان صحبت هاي ارجمند مراسم اهداي جوايز و تقدير از ناصر تقوايي انجام شد.

در مراسم تقدير از ناصر تقوايي از فيلمسازان جوان و مستندساز سينماي جنوب نيز تقدير شد و همه اين فيلمسازان روي صحنه ماندند تا پذيراي حضور ناصر تقوايي باشند. در جمع اين فيلمسازان جوان كيومرث پوراحمد و رخشان بني اعتماد هم حضور داشتند.

در مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره سينما حقيقت علاوه بر مديران سينمايي برخي از چهره هاي سينمايي چون عليرضا شجاع نوري، مجتبي راعي، ابراهيم مختاري ، هارون يشايايي، محمد آفريده فرشته طائرپور و منوچهر شاهسواري حضور داشتند.

كد خبر: 2198197

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۲:۱۶

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن