تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803000209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از رسيدن تحفه «استراسبورگ» به «تهران» تا باز شدن پاي اخوي ارشد به ماجرا


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: از رسيدن تحفه «استراسبورگ» به «تهران» تا باز شدن پاي اخوي ارشد به ماجرا
ظاهرا داستان ارسال توپ به زمين ديگري همچنان ادامه دارد و بعد از افتضاحات هيئت پارلماني اروپا در پايتخت كشورمان، همچنان زوايايي از سهل‌انگاري‌هاي مسئولان ذيربط مغفول مانده است.
زماني كه خبر سفر هيئت پارلمان اروپا به تهران منتشر شد، بسياري گمان مي‌كردند اين سفر تبديل به يك پل ارتباطي بين ايران و اروپا براي گسترش مناسبات خواهد شد، اما به نظر مي‌رسد اين بار هم اوضاع مانند سابق پيش رفته است.
به گزارش فارس، زماني كه سفر هيئت پارلمان اروپا به تهران از سوي رسانه‌هاي خبري در فضاي مجازي منتشر شد، بسياري گمان مي‌كردند كه اين سفر تبديل به يك پل ارتباطي بين ايران و اروپا براي گسترش مناسبات و همچنين رفع برخي از سوءتفاهم‌هاي پيشين خواهد شد.
همانگونه كه كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس در گفت‌وگويي به اين نكته اشاره كرد كه «هم‌اكنون زمان آن است كه اروپايي‌ها صداي نظام جمهوري اسلامي ايران را بشنوند.»
البته اين حرف شايد در ابتدا درست باشد چرا كه پارلمان اروپا به عنوان لبه تيز انتقادات مرتبط با بحث حقوق بشر در ايران معروف شده است اما به نظر مي‌رسد كه اين بار هم اوضاع مانند سابق پيش رفته است.

خبري كه از فيس بوك بيرون آمد
با ورود هيئت پارلماني اتحاديه اروپا به تهران، اولين ديدار اين هيئت با نسرين ستوده و جعفر پناهي در سفارت يونان در تهران انجام شد.
ديداري كه بدون حضور هيچ رسانه‌اي و يا مسئول و ناظر ايراني انجام شد و تنها رضا خندان همسر نسرين ستوده بود كه طي پيامي در شبكه اجتماعي فيس‌بوك اين مطلب را بيان كرد، البته برخي از اعضاي اين هيئت پيش از سفر به تهران از ديدار خود با اين ۲ محكوم فتنه خبر داده بودند اما مسئولين مرتبط در مجلس شوراي اسلامي اين مسئله را تكذيب كرده و هماهنگي قبلي را براي چنين ديداري منكر شدند.

ميعاد در سفارت يونان
پس از انجام اين ديدار بود كه برخي از انتقادات نسبت به اين سفر آغاز شد.
در ابتدا اداره تشريفات مجلس شوراي اسلامي هرگونه ايفاي نقش اين اداره را در هماهنگي ديدار فوق تكذيب و آن را منكر شد.
در مقابل، وزارت امور خارجه نيز خود را از هرگونه مسئوليت نسبت به اين ديدار مبرا كرد و عنوان داشت كه مسئوليت تنظيم ديدارهاي اين هيئت با مجلس شوراي اسلامي است.
وزارت اطلاعات نيز كه مسئوليت هرگونه هماهنگي امنيتي در خصوص ديدار فوق را بر عهده داشت، تاكنون سكوت كرده است.
به تدريج و با روشن شدن ابعاد تازه‌اي از اين ملاقات صورت گرفته ماجرا نيز ابعاد تازه‌اي به خود گرفت.

جايزه ساخاروف، كاردار يونان را به وزارت امورخارجه مي‌كشاند
در روز چهارشنبه رسانه‌ها با انتشار سلسله گزارش‌هايي از جزئيات ديدار هيئت پارلماني با نسرين ستوده و جعفر پناهي پرده برداشتند. اهداي جايزه ساخاروف و همچنين اهداي يك يادگاري از سوي نسرين ستوده كه در زندان اوين آن را ساخته بود به تاريا كولنبرگ (رييس هيئت اروپايي) در اين نشست جزء مسائل ديگر اين مسئله محسوب مي‌شد.
به تدريج، بار ديگر واكنش‌ها نسبت به اين ديدار فزوني گرفت. علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نسبت به اين مسئله موضع‌گيري كرد و آن را با ادب ديپلماتيك همسان ندانست.
همچنين برخي ديگر از نماينده‌ها با توجه به اينكه مسئوليت اين هيئت با مجلس شوراي اسلامي بود، خواستار توضيح نهادهاي اين قوه شدند.
از سوي ديگر بي احترامي اين هيئت در ديدار با آيت الله هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به حجم انتقادات از ديدارهاي آنها افزود.
در نهايت، وزارت امورخارجه پيش از تمام اين انتقادها به «دعوت» از سفير يونان و بيان نارضايتي ايران از اين مسئله اكتفا كرد.

توفان به مجلس مي‌رسد
با آغاز جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در روز يكشنبه، چندين تذكر پياپي از سوي برخي از نمايندگان از جمله حميد رسايي نماينده مردم تهران و همچنين ابراهم آقامحمدي نماينده خرم‌آباد در صحن علني نسبت به اين مسئله ابراز شد.
در مقابل كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي و رييس گروه دوستي پارلمان ايران و اروپا با ارائه توضيحاتي عنوان كرد كه در جلسه هماهنگي درباره اين سفر، مديركل اروپاي غربي وزارت امور خارجه از دبير ستاد حقوق بشر اينگونه نقل كرد كه جواد لاريجاني در ديدار با سوسياليست‌هاي اروپا از بلامانع بودن ديدار هيئت بعدي با نسرين ستوده و جعفر پناهي خبر داده است.
جلالي همچنين با اشاره به اين نكته كه مجلس به وزارت اطلاعات هشدار لازم را در خصوص ديدار فتنه‌گران با اين هيئت را داده است، مسئوليت انجام شدن اين ديدار را بر عهده ساير ارگان‌ها دانست.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با «سخيف و دزدانه» خواندن ديدار هيئت پارلماني اروپا با اين ۲ فتنه‌گر، عنوان كرد كه نبايد وقت خود را صرف چنين مسائلي كنيم.

توضيحات لاريجاني و مسامحه كاري جلالي
اما با توضيحات جلالي اين موضوع ختم به خير نشد چرا كه پس از حضور جلالي در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و ارائه توضيحاتي در اين باره، محمدجواد لاريجاني طي گفت‌وگويي با پايگاه اطلاع‌رساني ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، جلالي را به مسامحه كاري در بيان برخي مطالب محكوم كرد و آن را جزء مشورت‌هاي دروني نظام دانست.
البته لاريجاني در ادامه عنوان كرده است كه هيچكس در اين مملكت موافق رفتار اين هيئت در ملاقات با اين افراد و اعطاي جايزه به آن‌ها نبوده است، زيرا اولا تقاضاي ملاقات با افرادي كه سابقه محكوميت دارند يا به نوعي درحال گذراندن محكوميت هستند، نيازمند هماهنگي‌هاي قضايي است و باز همه آن‌ها نيازمند هماهنگي‌هاي امنيتي است.
با اين وجود، اين گونه به نظر مي‌رسد كه همچنان مقصر نهايي در اين جمع روشن نيست و ارائه توضيحات گوناگون در اين باره همچنان ادامه داشته باشد.

سوال از وزراي خارجه، اطلاعات و كشور تقديم هيئت رئيسه مجلس شد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌ خارجي از تقديم سوال از وزراي خارجه، اطلاعات و كشور به هيئت رئيسه مجلس خبر داد.
ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي خانه ملت، از تقديم سوال از محمدجواد ظــريف وزيــرخـــارجـه، حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات و عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور به هيئت رئيسه مجلس خبر داد.
به گفته وي، اين سوال درباره چگونگي ديدار هيئت پارلماني اروپا با نسرين ستوده و جعفر پناهي است كه روز گذشته (يكشنبه) به هيئت رئيسه خانه ملت داده شده است.
آقامحمدي اعلام كرد كه اين سوال براي رسيدگي از سوي هيئت رئيسه مجلس به كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس فرستاده خواهد شد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن