تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799054056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاي هنرپيشه مشهور به ماجراي مسي باز شد/ خاطرات پرسپوليس تكرار شد!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاي هنرپيشه مشهور به ماجراي مسي باز شد/ خاطرات پرسپوليس تكرار شد!
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: ورزش ايران در يك هفته گذشته روزهاي پر فراز و نشيبي را پشت سر گذاشت. از محروميت امير علي اكبري و 6 تايي شدن يك تيم جديد توسط پرسپوليس گرفته تا بحث‌هاي مطرح شده مبني بر تغيير مديريت در اين باشگاه، تصويب آيين‌نامه جنجالي در كميته ملي المپيك تا ماموريت ويژه به يك هنرپيشه مشهور براي اعلام عذرخواهي از ليونل مسي.

به گزارش خبرنگار مهر، كشتي ايران در اين هفته رو به پايان با محروميت دو قهرمان جهاني و المپيكي خود مواجه شد؛ يكي به خاطر ارتكاب به دوپينگ كه از سوي فدراسيون جهاني قابل بخشش نيست و ديگري به خاطر آسيب ديدگي كه منجر به تصميم‌گيري براي خداحافظي زودهنگام از حضور در ميادين شد.

در اين هفته اما ورزش ايران اتفاقات تلخ و پرحاشيه ديگري را هم به خود ديد. مانند تصويب آيين‌نامه‌اي براي انتخابات كميته ملي المپيك كه اعتراضات خيلي‌ها به خصوص هاشمي طبا را به همراه داشت چون بر اساس آن نمي‌تواند كانديداي انتخابات شود يا المپيكي نشدن تكواندو ايران با وجود اعزام هشت تكواندوكار به مرحله اول مسابقات انتخابي المپيك.

در اين ميان اما عنوان پنجمي تيم كريكت در آسيا، دو مدال برنز شمشيربازان در جام جهاني كلاس A جوانان، جهاني شدن تيم واليبال نشسته ثامن الحجج، اولي گلبال ايران در رده‎بندي جهاني، انتخاب ميرزايي از سوي كميته بين‌المللي المپيك به عنوان برتري بازيكن ماه نوامبر و انتخاب يك ايراني ديگر به عنوان مربي سال ورزش ماكائو از اتفاقات خوبي بود كه در رابطه با ورزش ايران رقم خورد.

فوتبال هم در اين هفته مانند هميشه پرخبر بود و پرحاشيه چه در ليگ برتر كه با 6 تايي شدن يك تيم ديگر توسط پرسپوليس همراه بود و چه در فدراسيون كه با تشكيل كميته استيناف براي رسيدگي به پرونده محروميت علي دايي و كاهش آن بنا به درخواست مسئولان پرسپوليس مواجه بود. در اين هفته اما پرسپوليس به خاطر خبرهاي منتشر شده مبني رفتن رويانيان و تغييرات هيات مديره خبرسازترين تيم باشگاهي هم بود.

مهمترين اتفاقات اين هفت روز ورزش عبارت است از:

محروميت مادام‌العمر امير علي اكبري
امير علي اكبري، كشتي‌گير سنگين وزن تيم ملي كه به خاطر استفاده از مواد نيروزا و محروميت، المپيك 2012 لندن را از دست داده بود، در فاصله كوتاهي پس از بازگشت به دنياي قهرماني مجددا نمونه دوپينگش مثبت اعلام شد و اينبار براي هميشه محروم شد. علي اكبري در حالي با محروميت مادام العمر مواجه شده كه قهرماني جهان را در اختيار دارد. البته در اين مورد يكي از مسئولان فدراسيون كشتي اعلام كرد كه شايد بتوان با ارائه مدارك و مستندات و همچنين انجام تست مجدد، محروميت علي اكبري به 8 سال كاهش يابد هرچند در اين رابطه رئيس فدراسيون جهاني قاطعيت از محروميت مادام العمر كشتي‌گير ايراني دفاع كرد.

تيم كريكت ايران در آسيا پنجم شد
تيم كريكت جوانان ايران شنبه گذشته با پيروزي برابر ميانمار و كسب عنوان پنجم به كار خود در مسابقات قهرماني زير 19 آسيا پايان داد. در اين رقابت‌ها كه در تايلند جريان داشت، تيم ايران توانست در مرحله مقدماتي تيم قدرتمند چين را شكست دهد.

سهم صفر سرخابي‌ها از بودجه 93
معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان يكشنبه گذشته طي نشست خبري اعلام كرد كه طبق بودجه پيش بيني شده براي اين وزارتخانه در سال 93، هيچ اعتباري در اختيار دو باشگاه پرسپوليس و استقلال قرار نمي‌گيرد. اين خبر البته واكنش‌هايي را از سوي مديران سرخابي به همراه داشت.

تيم واليبال نشسته ثامن الحجج هم قهرمان شد و هم جهاني
تيم واليبال نشسته ثامن الحجج سبزوار يكشنبه گذشته آخرين ديدار خود در مسابقات باشگاه‎هاي آسيا را با پيروزي برابر عراق به پايان رساند و موفق شد در ميان چهار تيم ديگر شركت كننده در اين رقابت‌ها به عنوان قهرماني دست يابد. اين تيم با كسب اين قهرماني سهميه حضور در جام باشگاه‌هاي جهان در سال 2014 مسكو را هم به دست آورد.

دو مدال برنز شمشيربازان ايران در جام جهاني
شنبه و يكشنبه گذشته فدراسيون شمشيربازي ايران ميزبان مسابقات جام جهاني كلاس A جوانان بود. در اين دوره از مسابقات كه با حضور 41 شمشيرباز از ايران برگزار شد، نمايندگان كشورمان در هيچ يك از بخش‌هاي مسابقات يعني رقابت‌هاي اسلحه اپه و سابر موفق به صعود به فينال نشدند اما نتيجه عملكرد آنها كسب دو مدال برنز مشترك بود. بر اين اساس محمد شجاعي در اسلحه اپه و محمد سازنچيان در اسلحه سابر صاحب مدال برنز شدند.

تزريق 500 ميليون يورو به ورزش
به گفته مناف هاشمي، معاون توسعه و منابع پشتيباني وزارت ورزش و جوانان اين وزارتخانه برنامه‌اي براي گرفتن 500 ميليون يورو اعتبارات ارزي از طريق بانك‌هاي چيني دارد. وي يكشنبه گذشته با اعلام اين خبر گفت كه در صورت نتيجه گرفتن از اين برنامه، بودجه‌اي معادل 20 هزار ميليارد تومان كه برابر با بودجه چند سال ورزش است، وارد ورزش مي‌شود.

تكواندو ايران المپيكي نشد
پرونده تكواندو ايران در اولين مرحله از مسابقات انتخابي المپيك يكشنبه گذشته با كسب سه مدال برنز بسته شد. محمد باقري معتمد در وزن دوم المپيكي (منفي 68 كيلوگرم) همراه با بهنام اسبقي و هادي مستعان سه مدال آور ايران در ميان هشت تكواندوكار اعزامي به اين مسابقات بودند كه در انگليس جريان داشت. تكواندوكاران در حالي به اين سه مدال برنز اكتفا كردند كه در صورت طلايي شدن مي‌توانستند صاحب سهميه المپيك شوند.

پرسپوليس در صدر
هفته هجدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر نيز پيگيري شد كه طي آن شاگردان علي دايي با زدن 6 گل به تيم مس كرمان علاوه بر اينكه يك نتيجه جالب توجه ديگر را ثبت كردند به صدر جدول بازگشتند. در اين ميان البته دو تيم ديگر نيز با 33 امتياز كنار پرسپوليس حضور دارند. استقلال هم با پيروزي يك بر صفر برابر فجرسپاسي 32 امتيازي شد و در تعقيب صدرنشينان است. در پايان هفته هجدهم تيم هاي پرسپوليس، تراكتورسازي، نفت تهران، استقلال و فولاد در رده هاي اول تا پنجم قرار گرفتند.

جنجالي كه به پا نشد
قرار بود محمود خسروي‌‎وفا دوشنبه گذشته طي نشستي در مورد پشت پرده‌هاي كميته ملي المپيك افشاگري كند. در همان روز قرار بود اعضاي هيات اجرايي بيانه‎‌اي عليه وي و در مورد صحبت‌هايي كه راجع به ساختمان دردسرساز گاندي مطرح كرده بود، صادر كنند اما در آن روز نه نشستي برگزار شد و نه بيانيه‌اي صادر شد. به نظر مي‌رسد اين دو قضيه بي ربط به يكديگر نبوده است.

قهر نايب رئيس كميته ملي المپيك
هيات اجرايي كميته ملي المپيك طي هفته گذشته دو بار تشكيل جلسه داد تا به موضوع آئين‌نامه انتخاباتي خود بپردازد. در هيچ يك از اين دو نشست اما محمود خسروي‌وفا كه با محمد علي‌آبادي بر سر فروش ساختمان گاندي اختلاف نظر جدي دارد، شركت نداشت. در اين راستا اينطور گفته شده كه خسروي‌وفا اعلام كرده از اين پس از نشست‎هاي هيات اجرايي شركت نمي‌كند. البته محمود مشحون نيز يكي از غابيان اين نشست‌ها بود. وي هم اعلام كرده به دليل اينكه فكر مي‌كند حضورش در جلسات بي تاثير است، ترجيح مي‌دهد شركت نكند.

گلبال ايران در رده‎بندي جهاني اول شد
بر اساس رده‎بندي فدراسيون جهاني نابينايان (IBSA ) كه دوشنبه گذشته اعلام شد، تيم ملي گلبال ايران به دليل عملكرد قابل قبول در مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه 2013 چين در پكن و كسب سهميه جهاني 2014 فنلاند بالاتر از ديگر كشورها و در رده نخست قرار گرفت.

عنوان سومي كوراش ايران در جهان و يك اقدام تحسين برانگيز
مسابقات كوراش قهرماني جهان كه با حضور نمايندگان 35 كشور جهان به مدت دو روز در تركيه برگزار شد دوشنبه گذشته با كسب 9 مدال و عنوان سومي براي تيم اعزامي ايران به پايان رسيد. براي تيم اعزامي ايران بهزاد وحداني موفق به كسب مدال طلا، علي محمدنيا و حجت رهنما دو نشان نقره، علي رحماني، هادي قديمي، مجتبي قادري، مسعود حاجي پور، سميه حيدري و تكتم بيدل هم موفق به كسب مدال برنز شدند. در اين ميان سميه حيدري براي دريافت مدال برنز خود، با تصويري از مقام معظم رهبري و به صورت كاملا محجبه روي سكو رفت.

ديدار هنرمند ايراني با مسي در اسپانيا
سه‌شنبه گذشته اعلام شد جمشيد مشايخي، هنرمند بزرگ تئاتر سينما و تلويزيون ايران به عنوان سفير صلح و دوستي كشورمان و براي دلجويي از ليونل مسي از سوي باشگاه استقلال به اسپانيا سفر خواهد كرد. اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه بعد از برگزاري مراسم قرعه كشي جام جهاني برخي هواداران ايراني فوتبال در اقدامي ناشايست به صفحه شخصي بازيكنان مشهور تيم ملي فوتبال آرژانتين يورش برده و از الفاظ نامناسبي استفاده كرده بودند.

خداحافظي نايب قهرمان المپيك
صادق گودرزي، دارنده مدال نقره كشتي آزاد باز‌ي‌هاي المپيك لندن كه به دليل مصدوميتي كه در هفته نخست مسابقات ليگ برتر با آن مواجه شد و تشخيص پزشكان مبني بر اينكه در صورت ادامه ورزش حرفه‌اي، سلامتش به خطر خواهد افتاد، از دنياي كشتي خداحافظي كرد. اين كشتي‌گير با تيم خونه به خونه بابل در مسابقات ليگ شركت كرد.

ثبت‌نام مجدد از كانديداهاي رياست اسكي
بعد از اينكه مجمع انتخاباتي 20 آذرماه فدراسيون اسكي به دليل حاضر نشدن نيم بيشتر از اعضا لغو شد، وزارت ورزش و جوانان تصميم گرفت ثبت‌نام از كانديداهاي اين فدراسيون را دوباره انجام دهد.

نايب رئيسي بيليارد و اسنوكر غرب آسيا در اختيار ايران ماند
هاشم اسكندري، رئيس فدراسيون بولينگ و بيليارد ايران و نايب رئيس فدراسيون بيليارد و اسنوكر غرب در مجمع عمومي سالانه فدراسيون بيليارد و اسنوكر غرب آسيا با كسب حداكثر آراء در سمت نايب رئيسي خود ابقاء شد. اين خبر مربوط به سه شنبه است.

آغاز چالشي جديد با تصويب آئين‎نامه انتخاباتي
اعضاي هيات اجرايي كميته ملي المپيك به منظور بررسي و تصويب آيين‌نامه انتخاباتي اين كميته طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه گذشته دو نشست برگزار كردند و در نهايت آيين‌نامه مورد نظر را به تصويب نهايي رساندند. يكي مهمترين بندهاي آيين‌نامه در مورد عدم حضور سرپرستان در انتخابات و همچنين منع قانوني كانديدا شدن افرادي است كه كمتر از شش ماه از عضويت آنها در هيات اجرايي فدراسيون‌ها گذشته باشد. در تبصره دو بخش دوم آيين‌نامه انتخاباتي كميته ملي المپيك كه مربوط به شرايط عضويت در مجمع و ثبت‌نام كانديداها مي‌شود به اين اشاره شده است.

تصويب اين آيين‌نامه اما انتقادهاي زيادي را به همراه داشت. به خصوص از سوي مصطفي هاشمي‌طبا كه قصد كانديدا شدن براي رياست كميته ملي المپيك را داشت اما قانون جديد اين اجازه را به وي نمي‌دهد. در همين راستا وي اعلام كرده كه موضوع را به مسئولان IOC گزارش مي‌دهد. در مقابل علي آبادي هم تاكيد كرده در صورت لزوم از آنها استعلام خواهد گرفت. در هر صورت تصويب اين آيين‌نامه چالش جديدي را پيش روي ورزش ايران گذاشته است.

شكست ركورد جهان در ايران
سيامند رحمان، وزنه بردار دسته فوق سنگين ايران سه شنبه در مسابقات قهرماني كشور با بلند كردن وزنه 281 كيلوگرمي 5 كيلوگرم ركورد دنيا را بهبود بخشيد.

تغيير مديريت در شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي
محمد خاك‌كار وقتي سيدرضا صالحي اميري گزينه وزارت ورزش و جوانان بود، توسط وي به عنوان جايگزين علي تركاشوند و به عنوان سرپرست شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي انتخاب شد. دو ماه پس از اين انتخاب اما خاك‌كار كنار رفت. در همين راستا سه شنبه از سوي محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان مصطفي مدبر به عنوان مديرعامل جديد اين شركت انتخاب شد.

بازيكن پيشين تيم فوتبال استقلال درگذشت
بيوك جديكار،‌ مهاجم سال‌هاي گذشته استقلال سه‌شنبه شب در سن 84 سالگي درگذشت. بر اساس اعلام باشگاه استقلال اين پيشكسوت استقلال به دليل آلزايمر شديد دارفاني را وداع گفت.

بيانيه هيات اجرايي در مورد ساختمان گاندي و خسروي وفا
مسائل پيش آمده چند ماه اخير در خصوص فروش ساختمان گاندي و اختلاف نظرهايي كه در اين مورد ميان محمود خسروي وفا و محمد علي آبادي ايجاد شد، اعضاي هيات اجرايي كميته ملي المپيك را برآن داشت تا جهت تنوير افكار عمومي و پاسخگويي به موارد فوق اقدام به صدور بيانيه نمايند. اين بيانيه كه به غير از طرفين دعوا ساير اعضاي هيات اجرايي آن را امضا كرده بودند، چهارشنبه منتشر شد.

انتخاب رئيس فدراسيون نابينايان و كم بينايان
مجمع انتخاباتي فدراسيون نابينايان و كم بينايان چهارشنبه در آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه طي آن محمدرضا مظلومي با 24 راي از مجموع 42 راي ماخوذه به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد. مظلومي طي هفت ماه گذشته مسئوليت سرپرستي اين فدراسيون را عهده‌دار بوده است.

ميرزايي، برترين ورزشكار ماه نوامبر
منصور پور ميرزايي، وزنه بردار معلول دسته 107+ كيلوگرمي در مسابقات آزاد قهرماني آسيا كه ماه گذشته در مالزي برگزار شد با بلند كردن وزنه 276 كيلوگرمي و ارتقا 36 كيلوگرمي ركورد قبلي كه در اختياز فريس العجيبي از عراق بود به عنوان قهرماني دست يافت. در همين راستا وي روز چهارشنبه از سوي كميته بين‌المللي پارالمپيك به عنوان ورزشكار برتر ماه نوامبر انتخاب شد.

رويانيان مديرعامل ماند!
بعد از آنكه تيم فوتبال پرسپوليس با شش گل مس كرمان را شكست داد و به صدر جدول بازگشت، اخبار متناقضي در مورد بركناري محمد رويانيان از مديرعاملي اين باشگاه مطرح شد. در حالي كه از علي پروين و حسين هدايتي به عنوان گزينه هاي مديرعاملي و عضويت در هيات مديره نام برده مي شد، پروين در چرخشي عجيب اعلام كرد محمد رويانيان مديرعامل باشگاه است و هيچكس هم نمي تواند مديرعامل شود! با اين حال وزارت ورزش هم كه بايد در اين مورد تصميم گيري كند هيچ واكنشي نشان نداد تا فعلا رويانيان ماندگار باشد. البته او ماه هاست كه با برخي اعضاي هيات مديره اختلاف نظر پيدا كرده است.

يك ايراني بهترين مربي ورزشي ماكائو شد
محمدرضا رشيدنيا، سرمربي ايراني تيم ملي كاراته ماكائو به عنوان بهترين مربي سال 2013 ورزش اين كشور انتخاب شد. اين مربي كه سال 2002 ميلادي هدايت تيم ملي كاراته ماكائو را برعهده گرفت با نظرسنجي روزنامه نگاران ورزشي اين كشور به اين عنوان دست يافت. اين خبر مربوط به چهارشنبه

بررسي پرونده علي دايي در كميته استيناف
محمد رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس به همراه محمود سالاركيا، معاون حقوقي باشگاه، پيش بين، وكيل علي دايي و دهقان نماينده تام الاختيار سرمربي پرسپوليس سه شنبه در كميته استيناف فدراسيون فوتبال حضور يافتند و با ارائه مستندات جديد، خواستار اعاده دادرسي در حكم محروميت دو جلسه‌اي دايي شدند. در همين راستا روز چهارشنبه هم علي دايي به همراه محمد رويانيان و سعيد شيريني در سازمان ليگ حضور يافت و در جلسه كميته استيناف كه با حضور صالحي رئيس اين كميته و نيز مهدي تاج رئيس سازمان ليگ برگزار شد، شركت كرد تا به برخي سوالات پاسخ بدهد. هنوز نتيجه اين نشست مشخص نيست اما مسئولان باشگاه پرسپوليس كاملا خوشحال به نظر مي‌رسيدند.

كد خبر: 2197637

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۰۰:۱۹

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن