تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارشاد حمايت آثار هنري مرتبط با جانبازان را تكليف خود مي‌داند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وزارت ارشاد حمايت آثار هنري مرتبط با جانبازان را تكليف خود مي‌داند
گروه هنر: علي مرداخاني در بازديد از آسايشگاه جانبازان گفت: اين وزارتخانه خود را مكلف مي‌داند از تمام كارهايي كه درباره جانبازان توليد مي‌شود حمايت كند.


به گزارش خبرگزاري بين‌‌المللي قرآن(ايكنا)، علي مرادخاني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، امروز سوم دي‌ماه، به همراه جمعي از خوانند‌گان پاپ كشور از آسايشگاه جانبازان ثارالله ديدار كردند.

در ابتداي اين مراسم هيئت بازديدكننده به گفت‌وگو با جانبازان جنگ پرداختند و پاي سخنان و دردل‌هاي آنها نشستند. در ضمن در اين رويداد از آثار هنري كه توسط جانبازان جنگ خلق شده بود بازيد به عمل آمد.

پس از بازديد از آسايشگاه، مرادخاني در جمع جانبازان اظهار كرد: مفتخريم كه امروز نزد كساني هستيم كه وجودشان سرفصل خيلي از كتاب‌هايي است كه در آينده بايد نوشته شود. اين عزيزان كساني هستند كه با ايثار خود، آينده كشورشان را تضمين كرده‌اند، لذا وظيفه ما و شما هنرمندان است كه با كارهاي خود نام و خاطره جانبازان هشت سال دفاع مقدس را جاودانه كنيم.

وي افزود: اين وظيفه هنرمندان است كه با كارهاي خود به نحوي قدردان گوشه‌اي از خدماتي باشند كه اين بزرگان با جان و جسم خودشان براي ما انجام داده‌اند، در اين راستا اميدوارم كه بازديد ما از اين مجموعه تنها به اين ديدار خلاصه نشود، بلكه شاهد عيني بازخورئهاي باشيم كه از تاثيرات اين ديدار حاصل شده است، البته اين را مي‌دانم كه هنرمندان ما همگي دغدغه ملي و ديني دارند واين امر را نيز با كارهاي خوشان بارها شان داده‌اند.

دفاع مقدس درياي معاني است

مرداخاني با بيان اينكه دفاع مقدس درياي بيكراني از معناست، تصريح كرد: فرهنگ و هنر يك گستره خيلي وسيعي دارد كه در بسيار جهات مي‌توان از آن بهره برد. دفاع مقدس نيز از جمله اين بخش‌هاست كه اين امكان را به هنرمندان مي‌دهد تا در تمامي بخش‌هاي هنر قادر باشند از آن به درستي استفاده كنند. وزارت ارشاد نيز وظيفه خود مي‌داند كه از كارهايي كه درباره اين عزيزان مي‌شود حمايت كند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه حمايت از اين دسته آثار به معناي سفارش دادن به هنرمندان است، گفت: تمام هنرمنداني كه در اين مراسم حضور دارند بنا به سفارش يا درخواست بخشي خاص به اين بازيد نيامده‌اند، بلكه علاقه شخصي و قلبي آنان حضور در كنار جانبازان است، بنابراين اميدوارم كارهايي كه اين دوستان توليد مي‌كنند برگرفته از ايمان و دغدغه قلبيشان باشد تا ماندگاري آن نيز تضمين شود.

مرداخاني با بيان اينكه تمامي كارهايي كه درباره جانبازان توليد مي‌شود، حتما نبايد ويژگي حزن‌آور داشته باشد، گفت: من با يكي از جانبازان كه صحبت مي‌كردم وي به روي اين امر تاكيد داشت كه توجه به جانبازان تنها به معناي توليد اثري غم‌انگيز نيست، بلكه مي‌توان براي جانبازان كار كرد و آن اثر شكل و ساختار نشاط‌آور نيز داشته باشد، لذا وقتي جانبازي سر به آسمان مي‌سايد بايد تصويري كه از آن لحظه ارائه مي‌شود با عظمت و غرروآفرين باشد.

ديدار هنرمندان براي ما خوشايند است

در ادامه مراسم، كريم محمدي يكي از جانبازان جنگ تحميلي كه در سال 63 در كردستان مجروح شده نيز در گفت وگويي با ايكنا درباره تاثيرات چنين ديدارهايي، گفت: ما جزئي از جامعه هستيم، پس علايق ما نيز همانند ديگر اقشار مردم است. منظورم از اين گفته اين است كه ديدار با هنرمندان براي ما نيز نشاط‌آور است و خوشحال مي‌شويم، به ويژه اينكه كمتر مسئولان و مقامي يافت مي‌شود كه از ما حالي بپرسد.

وي ادامه داد: براي ما خيلي آزار دهنده است كه مي‌بينيم برخي از مديران و مقامات تا به پست‌‌هاي بالاتري مي‌رسند ما را فراموش مي‌كنند، البته برعكس مسئولان مردم هميشه پيش ما هستند و ما را فراموش نمي‌كنند.

اين جانباز ادامه داد: وقتي شعارهاي مسئولان و مقامات را از تلويزيون مي شنويم كه دائما شعار حمايت از جانبازان را سر مي‌دهند، بسيار ناراحت مي‌شويم، اما كاري از دستمان بر نمي‌آيد و تنها مجبورم كه نظاره‌گر آنها باشيم.

وي در پايان سخنان خود تصريح كرد: تا زماني كه اين مركز تحت نظارت سپاه پاسداران بود از ما به خوبي رسيدگي مي‌شد، اما زماني كه اين محل به بنياد شهيد واگذار شد ديگر آن حمايت‌ها نيز از بين رفت.

در ادامه اين مراسم مازيار فلاحي يكي از خوانندگان موسيقي پاپ كشور نيز گفت: زماني كه مي‌خواهيم درباره جانبازان سخن بگوييم نمي‌توانيم تنها به چند جمله اكتفا كنيم، زيرا بيان ايثارگري آنان نياز به يك مثنوي دارد تا بتوان اندكي از بزرگي آنان را بيان كرد.

موسيقي ابزاري براي بيان ارزش‌ها

وي درباره آهنگ‌هاي با مضمامين دفاع مقدس گفت: موسيقي ابزاري است كه مي تواند در اين حوزه حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد، چون با احساس پيوند خورده است، لذا اميد دارم شرايطي پيش آيد تا من هم به عنوان يك خواننده با كارهاي خود گوشه‌اي از زحمات اين بزرگان را بيان كنم.

فلاحي در پايان اين گزارش درباره كارهايي كه درباره جانبازان توليد مي‌شود، خاطرنشان كرد: معتقدم هر كاري كه درباره جانبازان توليد ‌مي‌شود به نوعي خواهد توانست تاثيرگذاري لازم را به همراه داشته باشد، حتي اگر آن كار به نوعي يك سفارش باشد، ولي آنچه مهم است كيفيت كار است كه مي‌تواند تاثيرگذاري يك اثر را به نوعي محك زند.

يادآور مي‌شود محسن يگانه، خشايار اعتمادي، رضا يزداني، امير كريمي، سعيد شهروز، سعيد مدرس، شهرام شكوهي، سعيد عرب، احسان خواجه اميري، امير تاجيك و ... از جمله هنرمنداني بودند كه در اين مراسم حضور داشتند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن