تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802515675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عليرضا قزوه خانه شاعران را تهديد كرد!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عليرضا قزوه خانه شاعران را تهديد كرد!
عليرضا قزوه با بيان اين‌كه خانه شعر، خانه ضدشعر و فتنه‌ساز شده است، گفت: ديگر چاره‌اي نداريم جز اين‌كه اين خانه را كه از اموال بيت‌المال است، از دست چهار - پنج نفر حاضر در آن خارج كنيم.

به گزارش بخش ادبيات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در ادامه اين موضوع اظهار كرد: اين خانه وابسته به حزب منحل‌شده مشاركت است و سالانه مبالغ زيادي از اموال بيت‌المال را خرج مي‌كند. كساني بر ذهن و افكار برخي كار مي‌كنند و متأسفانه فتنه مي‌سازند و از بودجه‌هاي آن‌چناني هم برخوردارند.

قزوه كه در بزرگداشت زنده‌ياد خليل عمراني در حوزه هنري سخن مي‌گفت، همچنين اظهار كرد: تهمت شاعر دولتي بودن به كساني مانند خليل عمراني جفا در حق اين شاعر است. عمراني خانه‌اش را فضاي مملو از شعر كرده و شاعرپروري مي‌كرد.

او در وصف زنده‌ياد خليل عمراني، به عنوان «بابا» براي شاعران ايراني اشاره كرد و گفت: اين عنوان براي كسي به كار برده مي‌شود كه هم شاعر خوبي باشد و هم شاگرداني را تربيت كرده و هم از سلامت زندگي و نفس برخوردار باشد. اين عنوان در روزگار گذشته زياد به كار برده مي‌شد.

قزوه در ادامه افزود: اين عنوان در روزگار گذشته به شاعراني مثل باباطاهر و بابا فغاني و البته صائب تبريزي كه مدت‌ها اين عنوان را به همراه داشت، اطلاق‌مي شد. اما در دوران معاصر كه كم‌تر از اين عنوان استفاده مي‌شود، شايد بتوان براي مرتضي اميري اسفندقه و زنده‌ياد خليل عمراني از اين عنوان استفاده كرد.

مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري با بيان اين‌كه عمراني ساده زندگي كرد، گفت: حقوق عمراني بعد از مدت‌ها برقرار شد، اما او در خط انقلاب ماند و هيچ‌گاه از مسير خارج نشد. امروز شاگردان و فرزند او كه مانند عمراني يادگار پاك او محسوب مي‌شود، گواه اين مدعا هستند.

قزوه با اشاره به اين‌كه امروز كم‌ترين كارها توسط شاعراني انجام مي‌شود كه بيش‌ترين بوجه دولتي را دريافت مي‌كنند، افزود: اين حالي است كه در تمام اين سال‌ها بچه‌هاي ما بودجه‌اي نداشتند و به نام شاعر دولتي هم معروف شده بودند. من آمادگي دارم كه در حمايت از افرادي چون خليل عمراني با اين افراد به دور ميز نشسته و صحبت كنيم تا معلوم شود آزاده كيست.

او با اشاره به مطلبي در يكي از نشريات مبني بر اين‌كه «ما عوض نشده‌ايم، آن‌ها عوض شده‌اند»، گفت: از حرف‌هايي كه زده‌ام، دفاع خواهم كرد، چرا كه ما وظيفه داريم بايستيم و دفاع كنيم.

قزوه در بخشي از صحبت‌هايش هم به انتقاد از پسر مرحوم سلمان هراتي پرداخت كه حاضر نشده بود در مراسم بزرگداشت اين شاعر فقيد شركت كند و گفته بود، مراسم دولتي است.

همچنين علي‌پور، از دوستان و همكاران خليل عمراني، در اين مراسم به روحيه مبارز عمراني اشاره كرد و گفت: اگر شاهد جفايي به دانش‌آموز شاعر و نويسنده و هنرمند مي‌شد، براي حل مشكلش تلاش مي‌كرد تا به حوزه هنر و شعر بازگردد.

سردار حسن‌نژاد نيز در سخناني گفت: بيش از 12 سال شاهد فعاليت‌هاي عمراني بودم، چه زماني كه در سازمان بسيج هنرمندان و چه زماني‌كه در تشكيلات معاونت فرهنگي خدمت مي‌كرد.

او با اشاره به اين‌كه يادآوري اوصاف مرحوم عمراني تلنگري براي من و ديگران است، افزود: آن چيزي را كه در جلسات و انجمن‌هاي مختلف از عمراني شاهد بوديم، روحيه انقلابي و بسيجي عمراني بود.

همچنين فرشته حشمتيان، رييس سازمان نشر آثار و ارزش‌هاي زنان و دفاع مقدس، اظهار كرد: عمراني انساني وارسته بود. در طول هشت سالي كه با عمراني توفيق همكاري مديريتي را داشتم، هرگز برايش مهم نبود كه در كجا و پشت چه ميزي بنشيند؛ زماني مدير كل استان هرمزگان بود و زماني هم كه سمت مشاور معاون وزير به او پيشنهاد شد، پذيرفت.

در ادامه اين مراسم، محمدحسين جعفريان گفت: وقتي آدم‌هايي را كه نمي‌شناسيد، براي اولين‌بار در كنار شما قرار مي‌گيرند، در شما نسبت به آن‌ها حس مغناطيس يا دافعه ايجاد مي‌شود و اين حس اوليه براي ادامه ارتباط بسيار تعيين‌كننده است.

او ادامه داد: اولين‌باري كه عمراني را ديدم، حس وصف‌ناشدني در من ايجاد شد و آرامش و خشنودي در جلسات مختلفي كه او را مي‌ديدم، در من به وجود مي‌آمد.

علي‌محمد مؤدب هم با بيان اين‌كه عمراني در بين بچه‌ها لقب عمو خليل را داشته است، گفت: ما درباره بزرگان حرف بسيار مي‌زنيم و گاهي شايد به موقع حرف نمي‌زنيم، اين سنت خوبي است كه در اين‌گونه جلسات جمع مي‌شويم.

او در اين مراسم افزود: از كساني كه در مكتب عمراني بزرگ شده‌اند، خواهش مي‌كنم حسينيه شعر او را كه ظاهرا اين روزها چراغش خيلي روشن نيست، روشن نگه دارند تا چراغ آن مدرسه‌اي كه مد نظر مرحوم عمراني بود، خاموش نشود.

محمدجواد محقق در پايان اين مراسم در سخناني عمراني را فردي مهربان معرفي كرد و گفت: وقتي به سال‌هايي كه در كنار عمراني بودم، فكر مي‌كنم، كم‌تر دلخوري و نامهرباني از او به ياد مي‌آورم. مهرباني در كنار تخصص و كارآمدي او در ادبيات باعث بركاتي شده كه امروز و در اين مجلس دوستان از آن سخن مي‌گويند. او شاگردپرور بود، نه مريدپرور و اين در حالي است كه تعداد كساني كه به پرورش شاگردان توجه داشته باشند، كم است.

در اين مراسم علاوه بر سخنراني حاضران، حميد قاسمي، از شاگردان خليل عمراني، در سخناني كوتاه درباره اين شاعر فقيد گفت: شفافيت، زلالي و پايبندي به اصول و ارزش‌ها در زندگي شاعرانه و شخصي عمراني ديده مي‌شد. من با خانواده عمراني بزرگ شدم و او را به معناي واقعي كلمه شاعري متعهد مي‌دانم.

او در ادامه شعري را با مطلع «مردي شبيه آن‌چه كه باران و رود/ مردي شبيه شعر اصيل و نجيب و پاك» براي حاضران خواند.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن