تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802363018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش هيئت مديره انجمن شاعران ايران به اظهارات عليرضا قزوه درباره اين انجمن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واكنش هيئت مديره انجمن شاعران ايران به اظهارات عليرضا قزوه درباره اين انجمن
فاطمه راكعي، مديرعامل و سهيل محمودي و ساعد باقري، دو تن از اعضاي هيئت مديره انجمن شاعران ايران، در يك نشست خبري ضمن رد اظهارات چندي پيش عليرضا قزوه مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در خصوص اين انجمن، از ارائه شكايتي عليه وي به امضاي تمامي اعضاي هيئت مديره اين انجمن در مراجع قضايي، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري ويژه اعضاي هيئت مديره انجمن شاعران ايران در واكنش به اظهارات چندي پيش عليرضا قزوه مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در خصوص اين انجمن، عصر روز چهارشنبه 4 ديماه با حضور فاطمه راكعي، مديرعامل انجمن شاعران ايران و سهيل محمودي و ساعد باقري، دو تن از اعضاي هيئت مديره آن، در محل اين انجمن برگزار شد.

در اين كنفرانس مطبوعاتي، ابتدا فاطمه راكعي مديرعامل انجمن شاعران ايران ضمن اشاره به سوابق و اهداف اين انجمن گفت: انجمن شاعران ايران از سال 1378 به طور رسمي و طبق اساسنامه مدون خودش كه به تصويب دفتر مجامع و تشكل‌هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيد و پس از تائيد در اداره ثبت شركت‌ها، آغاز به كار كرد. اهم وظايف اين انجمن نيز ارتقاء شعر فارسي و شناساندن آن در سطح ملي و بين‌المللي است.

وي افزود: تشكيل‌دهندگان انجمن شاعران ايران هم مرحوم سيدحسن حسيني، مرحوم قيصر امين‌پور، مشفق كاشاني، ساعد باقري و بنده (فاطمه راكعي) بوده‌ايم و بعدها هم عزيزاني مانند سهيل محمودي و افشين اعلا به هيات مديره اضافه شدند و در حال حاضر هم بسياري از شاعران برجسته كشور عضو مجمع عمومي اين انجمن هستند.

راكعي با تاكيد بر اينكه انجمن شاعران ايران يك انجمن غيردولتي (NGO) است، به تشريح مسائل مالي و هزينه‌هاي آن پرداخت و اضافه كرد: ساختماني كه ما در آن مستقر هستيم، در‌‌ همان سال 78 و از سوي شهرداري منطقه 3 در اختيار ما قرار گرفت اما به هر حال ما هم مانند ديگر نهادهاي غيردولتي هزينه‌هاي خاص خود را داريم؛ نظير هزينه پرسنل، برنامه‌ها، بخش انتشارات، بخش آموزش و بخش پژوهش‌هاي مربوط به حوزه شعر. هزينه برگزاري بزرگداشت‌ها و جشنواره‌ها نيز بخش ديگري از هزينه‌هاي ما را موجب مي‌شود كه از آن جمله مي‌توان به مراسم‌هايي همچون شهر آرامش (در ماه رمضان) و شب‌هاي نينوايي (در محرم) اشاره كرد.

مديرعامل انجمن شاعران ايران سپس گفت: ما در طول اين سال‌ها سعي كرده‌ايم خلاء‌هاي موجود را در حوزه شعر پركنيم و در اين راستا از بزرگان شعر معاصر دعوت‌هاي متعددي داشته‌ايم كه خوشبختانه با استقبال محافل ادبي و مردم رو به رو بوده است. مسير ما همچون گذشته،‌‌ همان مسير شعر انقلاب و شعر معنوي و اخلاق‌گراست.

اين شاعر در بخش ديگري از سخنان خود به اتهاماتي كه عليرضا قزوه مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در مراسم بزرگداشت زنده‌ياد خليل علمراني، به انجمن شاعران ايران وارد كرده، اشاره و تاكيد كرد: من از دوستاني كه در آن مراسم حضور داشتند يك گلايه دوستانه دارم و آن اينكه چرا در مقابل اين همه حرف كه از خرد و انصاف و وجدان عادي و معمولي به دور است و قطعاً تبعات حقوقي خواهد داشت، سكوت كرده‌اند و هيچ اعتراضي به او (عليرضا قزوه) نكرده‌اند و حاضر شده‌اند بنشينند و تا آخر صحبت‌هايش را بشنوند و حتي به او تذكري هم نداده‌اند!؟

راكعي در عين حال با بيان اينكه «البته شايد اين اتفاق افتاده و ما بي‌خبر هستيم» ادامه داد: من با‌شناختي كه از خليل عمراني داشتم، مي‌دانم كه روح او از اينكه در مراسم بزرگداشتش چنين مطالبي به ناحق عليه خانه شاعران مطرح شده، چقدر در عذاب است.

وي همچنين در مورد آن بخش از اظهارات عليرضا قزوه كه به سابقه سياسي راكعي و عضويتش در حزب مشاركت اشاره كرده است، گفت: آنهايي كه من را مي‌شناسند چه شاعران و چه افرادي كه فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي مي‌كنند، مي‌دانند كه من همواره سعي كرده‌ام در دانشگاه كار علمي بكنم، در خانه شاعران كارهاي مروبوط به شعر و در محافل سياسي هم فعاليت‌هاي سياسي و هرگز اين وجوه مختلف را با يكديگر آميخته نكرده‌ام اما گويا آقاي قزوه و امثال ايشان خيلي دوست داشتند و دارند كه من به دليل عضويتم در حزب مشاركت، محاكمه مي‌شدم حال آنكه اگر تخلفي از من سر زده بود، قوه قضائيه مي‌بايست در اين خصوص اقدام مي‌كرد، اما واقعيت اين است كه من در هر مقام و از هر تريبوني هيچ رويكرد و گفتمان غيرمنطقي و غيرقانوني نداشته‌ام.

مديرعامل انجمن شاعران ايران در همين حال گفت: من عضو حزب مشاركت بوده‌ام اما از زماني كه به صورت غيررسمي اعلام شد اين حزب منحل شده است - گو اينكه هيچ چيز مكتوبي به دست هيچ يك از اعضاي حزب نرسيد - هيچگونه فعاليتي در اين حزب نداشته‌ايم. اما حرف من اين است كه اين چه ربطي دارد به اينكه ايشان مي‌گويند «اين خانه (انجمن شاعران ايران) وابسته به حزب منحله مشاركت است؟». او بايد افراهايي كه به ما و به قول خودش 4، 5 نفر زده، اثبات كند. ما در انجمن شاعران ايران آنقدر دمكرات بوده و هستيم كه اگر استاد مشفق كاشاني (رئيس هيئت مديره انجمن شاعران ايران) عضو انجمن قلم مي‌شوند، به خودمان اجازه نمي‌دهيم كه حتي اين موضوع را به ايشان منعكس كنيم و ايراد بگيريم كه مثلاً چرا ايشان عضو اين انجمن شده است؟

راكعي همچنين درباره اين بخش از اظهارات قزوه كه گويا انجمن شاعران ايران مشكلي با خليل عمراني داشته است، گفت: ما نه تنها هيچ مشكلي با خليل عمراني عزيز نداشته‌ايم بلكه برخلاف آقاي قزوه پشت ايشان هم پنهان نشده‌ايم.

در ادامه اين نشست خبري، سهيل محمودي عضو هيئت مديره انجمن شاعران ايران در سخناني با اشاره به عكس شاعراني كه روي ديوار صحن داخلي انجمن شاعران ايران نصب شده‌اند (از سيدحسن حسيني گرفته تا احمد شاملو، از قيصر امين‌پور تا هوشنگ ابتهاج و از سلمان هراتي تا نيما يوشيج) گفت: اين انجمن همواره سعي كرده تمام نحله‌هاي فكري و ادبي را به شرط شعر و ادبيات، دربربگيرد. در اين راستا ما پذيراي هر نوع سليقه و تفكري بوده‌ايم زيرا جز شعر، هيچ خط مرزي براي ما وجود نداشته است. رد و نشان اين رويكرد را حتي مي‌توان از عكس شاعراني كه بر در و ديوار انجمن نصب شده، به وضوح ديد.

وي در ادامه به شاعراني كه در ادوار پيشين در انجمن شاعران ايران حضور پيدا كرده و بعضاً هم همكاري مشتركي با اين انجمن داشته‌اند، اشاره كرد و گفت: منوچهر آتشي بزرگ تا آخرين روزهاي حياتش، دلخوشي‌اش به انجمن شاعران ايران بود، م. آزاد در بسياري از جلسات پنجشنبه انجمن شركت داشت. عمران صلاحي يار هميشگي ما بود، احمدرضا احمدي تا پيش از بيماري با كرامت دعوت انجمن را در مراسم‌هاي مختلف مي‌پذيرفت، همچنين بزرگاني همچون محمدعلي سپانلو، نوذر پرند، علي موسوي گرمارودي، محمود شاهرخي و حتي چهره‌هايي مانند آدونيس و... در مراسم‌هايي كه به نام ايشان در انجمن برپا مي‌شد، حضور پيدا مي‌كردند.

محمودي با بيان اينكه «اين تنوع به خودي خود نشانگر رويكرد بدون مرز انجمن شاعران است» گفت: ولي خيلي‌ها اين دغدغه ما را كه انعكاس همه نحله‌هاي فكري و ادبي بوده، برنمي‌تابند و درصدد تخريب اين نهاد مردمي برمي آيند. اين‌ها‌‌ همان افرادي هستند كه امتحان خود را در بسته شدن خانه سينما پس دادند و طبيعتا از بسته شدن خانه شاعران نيز خوشحال خواهند شد. اما خانه سينما با سرافرازي باز شد و انجمن شاعران نيز با سرافرازي همه ما، بسته نخواهد شد.

اين عضو هيئت مديره انجمن شاعران ايران در ادامه خطاب به مسوولان سازمان تبليغات اسلامي و حوزه‌ هنري گفت: من از آقاي خاموشي (رئيس سازمان تبليغات اسلامي) و آقاي محسن مومني شريف (رييس حوزه هنري) كه از سال‌ها پيش با هر دوي اين عزيزان آشنا بوده‌ام و برايشان احترام هستم، مي‌پرسم: آقاي قزوه با چه جراتي از حكم مديريتي شما سوءاستفاده مي‌كند؟ آيا اين حرف‌ها بار حقوقي ندارد؟ آيا اين حرف كه ما همسران و خانه‌هايمان را عوض كرده‌ايم، حرف شايسته‌اي است از دهان يك مدير در حوزه هنري؟

اين شاعر گفت: سلمان هراتي در كنار سيدحسن حسيني و قيصر امين‌پور، سه تن از دوستان ما هستند كه از نظر ما زنده‌اند اما از نظر آنها - قزوه و كساني كه در اين باره مانند او مي‌انديشند - شعرهايي كه در سال‌هاي دفاع مقدس گفته‌اند، زمينه‌اي است كه آنها را به نفع خودشان مصادره كنند.

محمودي همچنين به اظهارات عليرضا قزوه در همين مراسم (بزرگداشت زنده‌ياد خليل عمراني) در مورد مجلس بزرگداشت سلمان هراتي، اشاره كرد و يادآور شد: 100 و خُرده‌اي آدم را ببري تنكابن كه نه تلقي‌شان شبيه سلمان بوده و نه تفكرات و دردمندي سلمان را داشته‌اند، كه چه؟! آن وقت اينكه دو دسته گل سلمان عزيز يعني رسول و رابعه هراتي (فرزندان سلمان هراتي) در مقابل مصادره شدن نام پدرشان به نفع جريان شكست خورده در انتخابات رياست حمهوري 24 خرداد امسال، ايستاده‌اند و با اين كار مخالفت كرده‌اند، اين به ما و انجمن شاعران ايران، چه ربطي دارد؟

وي كه با چاشني عصبانيت سخن مي‌گفت، با مخاطب قرار دادن عليرضا قزوه، تاكيد كرد: آيا اين مخالفتشان با تو و خيمه‌شب‌بازي‌هاي تو و باندبازي‌هايي كه تو درمي‌آوري كه هيچ عقلانيتي هم در پي آن نيست، دليل آن مي‌شود كه تو براي آنها پرونده‌سازي كني و پشت سرشان حرف بزني؟ من از او پرسيدم اگر در اين شرايط، يك لات بي سر و پا از اين اظهارات تو استفاده كرد و رفت به خانواده سلمان و فرزندانش تعرضي كرد، چه كسي پاسخگو خواهد بود؟ او مي‌گويد: «اگر اين اتفاق افتاد، من جواب مي‌دهم». اين جواب است كه اين آدم مي‌دهد؟!

اين عضو هيئت مديره انجمن شاعرا ايران سپس بار ديگر با مخاطب قرار دادن مسئولان سازمان تبليغات اسلامي و حوزه هنري، گفت: من از آقاي خاموشي و آقاي مومني شريف - كه به قول دوستي انشاءالله هم محسن است هم مومن و هم شريف - مي‌خواهم كه به ايشان تريبون ندهند.

در ادامه اين نشست خبري ساعد باقري شاعر و ديگر عضو هيئت مديره انجمن شاعران ايران، با قرائت اين بيت از صائب تبريزي كه «به فكر نيستي هرگز نمي‌افتند مغروران / اگر چه صورت مقراض «لا» دارد گريبان‌ها» سخنانش را آغاز كرد و با اشاره به شباهت صورت كلمه «لا» به آنچه وي «قيچي مرگ» ناميد، گفت: همه آدم‌ها قيچي «لا» به معني نفي و نيستي را كه از طريق يقه پيراهنشان، زير گلويشان قرار گرفته، با خود دارند اما بسياري همچنان به ياد مرگ نيستند. خبر داريد كه در بزرگداشت مرحوم خليل عمراني، مدير بخشي از يك نهاد فرهنگي سخن گفته به پرخاشگري و بي‌پروايي به اتهام‌افكني با بارهاي بسيار سنگين وزر و وبال و فتنه آفريني به همان معناي دقيق «فتنه» در فرهنگ الهي و قرآني.

وي ادامه داد: اين حرف‌ها از دهن كسي بيرون مي‌آيد كه ادعاي پيشگامي در قلمرو ادبيات انقلاب اسلامي دارد؛ آن هم با تكيه بر هر دو وجه انقلاب و اسلام. او در طوفان به پا كردن و غبارآلود كردن فضا به نوعي كه هر كسي از ظن خود يار من شود، با ادبياتي كه به خيال خودش با زرنگي القاي مطالبي را به مخاطب مي‌كند كه گويي اينها قبلاً اثبات شده‌اند. ايشان بعد از اينكه درباره خانه شاعران افاضاتي فرموده است، اشاره كرده كه «آنها - يعني خانه شاعران - به مرحوم خليل عمراني تهمت شاعر دولتي مي‌زنند اما خودشان به طور متوسط سالي 100 ميليون تومان بودجه مي‌گيرند». در مجلس بزرگداشت يك شاعر درگذشته كه متصف به مسلماني است و به تعبير خود آقاي قزوه خانه‌اش را حسينيه كرده است، در مجلسي كه اتفاقاً بايد در آن به ياد مرگ باشيم و تذكار مرگ بدهيم و بدانيم فردا، سوال و جوابي در كار است، دروغي به اين بزرگي، سرآغاز فتنه‌انگيزي آقاي قزوه است. ايشان حداقل يك سند بياورند كه ما كي و كجا زنده ياد عمراني را به تهمت شاعر دولتي نواخته‌ايم؟

باقري با بيان اينكه «ايشان سعي كرده با غبارانگيزي خود را پشت نام مرحوم عمراني پنهان كرده و رذيله‌هاي اخلاقي خود را پشت فضايل اخلاقي ديگران مخفي كند» افزود: در بخشي ديگر از آن سخنراني، ايشان انتقاد كرده كه «چرا شعر خليل عمراني در كتب درسي جايگاهي ندارد ولي شعر ديگران كه خودشان را در سياست وارد مي‌كنند، وجود دارد» آيا مخاطب از اين جمل جز اين استنباط مي‌كند كه گويا ما در تنظيم كتاب‌هاي درسي دست داريم در حالي كه شعر خود من با مطلع «يادگار از تو همين سوخته جاني است مرا» كه خطابه‌اي است به شهيد مهدي‌ فريد طالب‌نيا كه در عمليات فتح خرمشهر به شهادت رسيد، از كتاب‌هاي درسي حذف شده است؟ آيا ما دست‌اندركار كتاب‌هاي درسي هستيم و بايد جواب بدهيم كه چرا شعر خليل عمراني در كتاب‌هاي درسي نيست؟

باقري گفت: اين غبارافكني‌ها را مي‌شود با بزرگ‌منشي ناديده گرفته شود چرا كه كمابيش اين لحن ادبيات غوغا پراكني و به هم ريختن توازن معاني، براي ما بي‌سابقه نيست. اما آنچه در پيشگاه حضرت حق و وجدان عمومي، غيرقابل بخشايش و جبران است، اين است كه ايشان گفته‌اند «پيش از ايام انتخابات، زميني را در منطقه 22 تهران به تشكلي كه اين افراد - يعني ما - در آنجا بودند، دادهع شد. ديديم كه چگونه آن را به نام خودشان زدند و بعد از آن به ديگران تهمت مي‌زدنند خودشان را شاعر مي‌نامند... ما شاعر دولتي نيستيم، شاعر دولتي آن‌هايي هستند كه با پول بيت و المال خانه‌ها و زن‌هايشان را عوض كرده‌اند». ما ناچار هستيم كه توضيح بدهيم كه خانه هنرمندان متشكل از انگمن‌هاي ادبي و هنري كه نمايندگان در آنجا هستند، سال‌هاست در تدارك تشكيل و ساماندهي تعاوني مسكن هنرمندان بوده و دو روز پيش ناچار شديم عليرضم خواستمان سندي را در پاسخ به درخواست خانه هنرمندان منتشر كنيم.

نامه انجمن شاعران ايران به خانه هنرمندان درباره اسامي متقاضيان عضويت در تعاوني مسكن خانه هنرمندان

وي در توضيح بيشتر ادامه داد: ما نامه‌اي داريم كه در 9 بهمن 91 از انجمن به خانه هنرمندان ارسال شده و طي آن اسامي شاعراني را - كه اتفاقاً از همه نحله‌هاي فكري و سليقه‌اي هستند - و مستحق دريافت مسكن هستند، معرفي كرده‌ايم. اما هيچ كدام از اين اسامي به اعضاي هيات مديره‌ي انجمن شاعران اختصاص نيافته. بنابراين آقاي قزوه با اتكا به چه سندي ادعايي از آن دست دارد؟

اين شاعر با بيان اينكه من در طول سه روز گذشته سه بار با آقاي قزوه تلفني درباره اين سخنانش صحبت كرده‌ام، گفت: باور نمي‌كردم روزي من برسم پاي امضا كردن شكايت‌نامه از يك شاعر. هر چند ما معمولا در مقابل اين گونه زبان‌درازي‌ها سكوت كرده‌ايم اما اين بار اتهامات به قدري زياد و كذب بود كه ناچار به واكنش شديم. لذا شكايت نامه‌اي تنظيم و به امضاي هيات مديره انجمن شاعران رسيده كه آن را به دادگاه سپرده‌ايم و به موقع ايشان بايد با ارائه اسناد معتبر، در دادگاه از ادعاهاي خود دفاع كند.

وي با مخاطب قرار دادن عيرضا قزوه، يادآور شد: شما كه مدعي هستيد كه به همه اسناد كشور دسترسي داريد - و البته من نمي‌دانم چطور چنين چيزي ممكن است و اگر هست، آيا به اسناد سازمان بازرسي كل كشور هم دسترسي داريد كه حكايت از پاكي كامل حساب‌هاي انجمن شاعران ايران است - بفرمائيد بگويد اينهايي كه با پول بيت‌المال خانه‌ها و زن‌هايشان را عوض كرده‌اند، چه كساني هستند؟

باقري سپس گفت: ما در 8 سال گذشته رفته رفته به دروغ و تهمت عادت كرده‌ايم اما در اين حد بي‌پروايي كه فرد درنيابد دروغي در اين سطح كلان، چه فتنه‌ها مي‌تواند در اذهان ايجاد كند، براي من حيرت آور است. من به ايشان گفتم اگر شما از زمره كساني هستيد كه به حديث معروف «باهتوهم» قائل هستيد، احتمالاً به نظام قضايي سوء ظن داري كه تصور مي‌كني به 2 تا برچسب زدن فتنه‌گر به آدم‌ها لابد اين افراد ديگري نمي‌توانند دادشان را به جايي برسانند.

باقري مجددا با قرائت بخشي ديگر از سخنان عليرضا قزوه در مراسم بزرگداشت زنده‌ياد خليل عمراني گفت: او گفته «خانه شعر اين روزها خانه شاعران فتنه ساز شده و بايد اين خانه را از دست اين عده كه 4، 5 هستند، آزاد كنيم». ايشان بايد يك يك حرف‌هايش را ثابت كند. ما از آن جهت اين بار ناچار به شكايت شديم كه ملزم به حفظ احترام بزرگاني هستيم كه با ما و انجمن در رابطه بوده و هستند. همچنين قصد ديگر ما آگاه كردن آن دسته از افرادي‌ است كه فكر مي‌كنند خداوند جهان را به حال خودش‌‌ رها كرده تا آنها هر كاري كه خواستند، انجام دهند.

اين عضو هيئت مديره انجمن شاعران ايران با اشاره به مساله تعاوني مسكن هنرمندان يادآور شد: اين اتهام تنها متوجه ما نيست، بلكه ايشان شهرداري و خانه هنرمندان را نيز مورد اتهام قرار داده است؛ جرم ما گويا اين بوده كه در آراء انتخاباتي‌مان با مردم همسو بوده‌ايم ما از اين بابت بيمناك نيستيم. هرچند اگر واقعا ما سر و سري با شهرداري داشتيم، مي‌بايست در انتخابات از آقاي قاليباف حمايت مي‌كرديم ولي موضع‌گيري ما در حمايت از آقاي روحاني كه شفاف است.

وي با بيان اينكه همكاري‌ اين انجمن با شهرداري تهران بدون كوچك‌ترين چشمداشتي از هر دو طرف بوده است، خطاب به مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري گفت: به قول مولانا «سر‌‌ همان جا نه كه باده خورده‌اي»! با هر چيز ديگري خورده‌اي چون واقعاً نمي‌خواهم ايشان را به باده‌خواري متهم كنم. اما ايشان بايد جوابگوي آن‌هايي كه آبرويشان را ريخته، باشد؛ آنهايي كه به قول ايشان زن‌ها و خانه‌هايشان را با پول بيت‌المال عوض كرده‌اند. در اين راستا ما حاضريم شناسنامه‌ها و سند خانه‌هايمان را ارئه كنيم تا مساله روشن شود.

باقري به مصاحبه مجله مهرنامه با افشين علا ديگر عضو هيئت مديره انجمن شاعران ايران در شماره اخير اين نشريه هم اشاره و اضافه كرد: علاء در پاسخ به مصاحبه كننده كه مدام به ايشان مي‌گفته شما از آرمان‌هاي خود فاصله گرفته‌ايد، گفته است «ما عوض نشده‌ايم، آنها عوض شده‌اند». جالب است كه علاء در اين مصاحبه از هيچ شخصي نام نبرده است. پس چطور مي‌شود كه آقاي قزوه تا اين حد اين مصاحبه را به خودش گرفته و نسبت به آن اعتراض مي‌كند؟

ساعدي همچنين با بيان اينكه «حدس من اين است كه اصل عصبانيت آقاي قزوه متوجه چاپ كتاب «سكانس كلمات» (يادداشت‌هاي پراكنده سيدحسين حسيني) باشد، گفت: من در جلسه رونمايي از اين كتاب هم گفتم كه اين كتاب به مصادره سيدحسن حسيني پايان خواهد داد. ولي آقاي قزوه با لحن گزنده‌اي كه از انسان مسلمان برنمي‌آيد به من مي‌گويد: «خبر داري همسر سيدحسن حسيني قرار بود اين كتاب را با مقدمه كي و كجا منتشر كند؟» من گفتم: علي!‍ اصلا به من چه كه در اين امور دخالت كنم؟ من و تو چه كاره‌ايم؟ اگر تو مسلماني كه حسن براي خودش وصي انتخاب كرده و همسرش (حسيني) وصي اوست.

وي با رد تمامي اظهارات عليرضا قزوه درباره وجوهي كه طق ادعاي او، انجمن شاعران ايران به عنوان بودجه دريافت مي‌كرده است، گفت:گويا آقاي قزوه فرق بين بودجه و اعتبار را نمي‌داند. نمي‌داند كه وقتي مي‌گويد اعتبار، يعني اينكه بايد كاري انجام شود تا اين اعتبار به آن تعلق گيرد و ظاهرا ايشان در فضاي مديريتي كه كار مي‌كند از هزينه پرسنل و هزينه آب و برق خبر ندارد و نمي‌داند روشن ماندن يك لامپ هم، هزينه دارد و بايد پرداخت شود. مبلغ سالي 200 ميليون براي انجمن و 200 ميليون براي دفتر شعر جوان، تنها اعتبار است، نه بودجه. يعني ما در قبال فعاليت‌هاي خود امكان استفاده از اين مبلغ را داشته‌ايم.

اين عضو هيئت مديره انجمن شاعران ايران در پايان ابراز اميدواري كرد «با شكايت تنظيم شده، يك بار براي هميشه طومار دروغ گويي بي‌پروا پيچيده شود».

كد خبر: 2202789

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۳:۴۶

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن