تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819715131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر هم خوردن انضباط مالي، پيامد اتكا غير واقع‌بينانه به منابع مالياتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: بر هم خوردن انضباط مالي، پيامد اتكا غير واقع‌بينانه به منابع مالياتي است
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور مجلس، افزايش سقف منابع درآمد ناشي از ماليات را از ديگر نقاط ضعف بودجه اعلام كرد و گفت: اتكا غير واقع بينانه به منابع مالياتي مي‌تواند منجر به عدم تحقق اين منابع و بر هم خورد انضباط مالي در كشور شود.


امير خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري خانه ملت، گفت: هر چند اقدام دولت جديد در ارائه به موقع بودجه به مجلس جاي تقدير دارد با اين حال نقايصي در بودجه مشاهده مي شود كه مي تواند اثرات نامناسبي به همراه داشته باشد.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم واگذاري بودجه‌هاي عمراني استان‌ها و تمركز زدايي از مركز، گفت: حضور افراد نخبه و كارشناس در استان‌ها موجب بروز اثرات مثبت واگذاري و كاهش تمركز موجود در مركز شده كه متأسفانه در بودجه سال جاري اين موضوع مغفول مانده و 85.5 درصد اين بودجه به وزارتخانه‌ها واگذار شده است.

وي به وجود آمدن رابطه به جاي ضابطه را از آسيب‌هاي عمده تمركزگرايي در مركز دانست و تصريح كرد: با تمركز بودجه در مركز متأسفانه تخصيص آنها منوط به رابطه بازي و لابي‌گري مي‌شود كه اين امر زيبنده دولت نبوده و اميدواريم از اين موضوع به طور جدي پيشگيري شود.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، افزايش سقف منابع درآمد ناشي از ماليات را از ديگر نقاط ضعف بودجه اعلام كرد و گفت: اتكا غير واقع بينانه به منابع مالياتي مي تواند منجر به عدم تحقق اين منابع و بر هم خوردن انضباط مالي در كشور شود.

وي افزايش هرگونه ماليات را باري بر دوش مردم خواند و تصريح كرد: افزايش ماليات‌ها ارتباط مستقيم با معيشت مردم داشته و موجب فشار مضاعف بر آنان مي شود و لازم است كه توجه به تأمين معيشت مردم به صورت جدي در دستور كار دولت قرار گيرد.

رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس، پرداخت ماليات در كشور را بي نظم و ناعادلانه توصيف كرد و افزود: هم اكنون دريافت ماليات در كشور به نحوي است كه صرفا قشر كارمند و كارگر ماليات خود را به درستي پرداخت كرده و بخش عظيمي از ماليات دهندگان يا مبلغ واقعي را پرداخت نمي كنند و يا مرتكب فرار مالياتي مي شوند./

پايان پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن