تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات گوشت از اوكراين تاييد شد/بررسي گوشت‌هاي اوكرايني در سازمان انرژي اتمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: واردات گوشت از اوكراين تاييد شد/بررسي گوشت‌هاي اوكرايني در سازمان انرژي اتمي
عضو كميسيون كشاورزي، آب ومنابع طبيعي مجلس، با بيان اينكه مجلس درحال بررسي واردات گوشت هاي آلوده به كشور است،گفت:مسئولان سازمان دامپزشكي كشور اظهارداشتند كه مقداري گوشت قرمز از اوكراين وارد كشور شده اما اين گوشت ها وارد بازار نشده و به محض ورود به كشور تحويل سازمان انرژي اتمي شده است.


علي ايرانپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري خانه ملت، در پاسخ به اين سؤال كه روند بررسي پرونده واردات گوشت هاي آلوده به راديو اكتيو تا چه ميزان پيشرفت كرده است؟ گفت:متأسفانه در چند ماه گذشته موضوع واردات گوشت هاي آلوده به راديو اكتيوبه خبر ساز شد به طوري كه در حال حاضر پرونده واردات گوشت هاي آلوده به راديو اكتيودركميسيون كشاورزي،آب ومنابع طبيعي مجلس در حال بررسي است و اميدواريم نتايج و گزارش اين پرونده هرچه سريع تر از سوي كميسيون كشاورزي مجلس و ساير دستگاه هاي متولي در آينده نزديك اعلام شود.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي، افزود: با خبرساز شدن واردات گوشت هاي آلوده به راديو اكتيودر چند ماه گذشته درتماس تلفني كه با مسئولان سازمان دامپزشكي كشور داشتم در اين تماس مسئولان سازمان دامپزشكي كشور واردات گوشت از اوكراين را تكذيب نكردند.

ايرانپور،ادامه داد: مسئولان سازمان دامپزشكي كشور اظهارداشتند كه مقداري گوشت قرمز از اوكراين وارد كشور شده اما اين گوشت ها وارد بازار نشده و به محض ورود به كشور تحويل سازمان انرژي اتمي داده شده است.

وي،ادامه داد: در حال حاضر سازمان انرژي اتمي كشور در حال بررسي و آزمايش اين گوشت هاي وارداتي از اوكراين است تا آلودگي اين گوشت ها به تشعشعات راديو اكتيورا بررسي كند.

عضو كميسيون كشاورزي،آب ومنابع طبيعي مجلس،گفت:در حال حاضر كميسيون كشاورزي مجلس كنار آزمايشات و بررسي سازمان انرژي اتمي كشور درحال بررسي قاطع و جدي اين موضوع است ودرصورت مشاهده هر گونه تخلفي به طورقاطع با اين مافياي قاچاق گوشت برخورد قضايي و قانوني مي كند.

گفتني است،با توجه به اينكه در دولت دهم از ضعف مديريتي رنج مي برديم،به طوري كه ازسوي اين دولت ازيك طرف قاچاق دام زنده از مرزها وازسوي ديگربه علت كمبود دام و گوشت قرمز واردات گوشت هاي آلوده به جنون گاوي از برزيل و لاشه هاي پير بوفالوهاي هندي با كيفيت و سلامت بسيار پايين صورت گرفت كه حتي در واپسين لحظه هاي عمر اين دولت هم مسئولان بازرگاني براي كنترل قيمت مواد پروتئيني تصميم به واردات گوشت قرمز از كشور اوكراين گرفتند و ازآنجا كه محصولات اين كشور با يك سوم قيمت جهاني قابل خريداري است به همين جهت احتمال آن است كه دولت دهم ارزاني قيمت را فداي سلامتي مردم كشوركرده باشد.

باتوجه به اينكه براساس آمار گمرك كشور دولت دهم درسال 90 پس از فراگير شدن تلاطمات قيمت در بازار مرغ، 39 تن گوشت مرغ به ارزش 94 هزار و 552 دلار از اوكراين وارد كرده است به همين جهت احتمال واردات گوشت‌هاي آلوده به راديواكتيو از اكراين درواپسين روزهاي عمراين دولت نمي تواند فقط يك شايعه محسوب شود.

متأسفانه سازمان دامپزشكي كشوراز چند ماه گذشته برسراعطاي مجوز به واردات گوشت از اوكراين درحال مذاكره است واحتمال ورود گوشت هايي كه اين بارخطر آلوده بودن به راديواكتيو را دارد مطرح شده است، به گونه اي كه ورود احتمالي محصولات گوشتي اوكرايني به كشور در حالي مطرح شده كه حتي كشورهاي همسايه اوكراين ازجمله روسيه به علت باقي ماندن اثرات حادثه چرنوبيل كه انفجار در راكتورهسته اي و انتشار تشعشع راديواكتيو بوده است حاضربه خريد هيچ محصولي ازاين كشورنيستند.

پايان پيام/

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن