تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803487845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعلاً ۱۰ درصد افزايش حقوق‌كارمندان را پرداخت‌كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فعلاً ۱۰ درصد افزايش حقوق‌كارمندان را پرداخت‌كنيد


پيشنهاد مركز پژوهش‌هاي مجلس به دولت

به گزارش همشهري، بازوي تحقيقاتي مجلس تأكيد دارد: مابه‌التفاوت 7درصدي افزايش حقوق‌ها درصورت كسب درآمد پيش‌بيني‌شده از سوي دولت پرداخت شود و درصورتي كه دولت درآمدي نداشت، اين مبلغ به‌عنوان طلب كارمندان دولت به سال‌هاي بعد منتقل شود. پيش از اين سخنگوي دولت از اينكه افزايش حقوق كارمندان دولت متناسب با تورم افزايش نخواهد يافت، عذرخواهي كرده و قول داده بود با كاهش 15درصدي تورم در سال آينده بخشي از قدرت خريد از دست رفته مردم احيا شود و بار هزينه‌هاي خانوار كاهش يابد.

گزارش جديد مركز پژوهش‌هاي مجلس «مرحله‌بندي پرداخت اعتبارات هزينه‌اي دولت» را «ضرورت گريزناپذير» توصيف كرده و بر اجراي آن از همان ابتداي سال آينده تأكيد دارد. پيشنهاد روشن مركز يادشده به دولت اين است: از آنجا كه برخي هزينه‌هاي دولت، تعهد بلندمدت و قطعي ايجاد مي‌كند كه تغيير آن طي سال ممكن نيست (مانند افزايش حقوق كاركنان) پيشنهاد مي‌شود تا اينگونه هزينه‌ها اولويت‌بندي شده و با تأخير و پس از تحقق درآمد انجام شود. اين مركز مي‌گويد: دولت مي‌تواند بخشي از افزايش حقوق و دستمزد كاركنان را در 6 ‌ماه اول سال ابلاغ و پرداخت كند و بخش ديگر را به‌عنوان ديون تلقي و پس از تحقق منابع بودجه عمومي دولت پرداخت كند.

پيشنهاد مشخص مركز پژوهش‌ها به نمايندگان مجلس اين است كه معادل 10درصد از افزايش حقوق گروه‌هاي مختلف حقوق‌بگير در 6‌ ماه نخست سال 93 قابل پرداخت خواهد بود و مابقي آن تا سقف افزايش حقوق تعيين شده توسط دولت، به‌عنوان ديون دستگاه‌هاي اجرايي به كاركنان، بازنشستگان، وظيفه‌بگيران و ساير افراد دستمزد‌بگير در فيش حقوقي آنها درج شود. با اين حساب، بدهي دولت به كاركنان خود در صورتي كه منابع بودجه‌اي پيش‌بيني شده در لايحه بودجه سال آينده محقق نشود، به سال 94 منتقل خواهد شد. البته بازوي تحقيقاتي مجلس تأكيد دارد كه اجراي موفقيت‌آميز اين حكم پيشنهادي منوط به مهار تورم خواهد بود.

قيمت‌گذاري كالاهاي اساسي در ابهام

گزارش يادشده درخصوص مصارف بودجه سال آينده نشان مي‌دهد كه مصارف پيش‌بيني‌شده در نخستين بودجه دولت يازدهم نسبت به بودجه‌هاي پيشنهادي دولت‌هاي نهم و دهم از نظر تركيب منابع و مصارف و تا حدودي از نظر واقعي بودن ارقام از شفافيت بيشتري برخوردار است. يكي از جدي‌ترين ابهام‌هاي مطرح‌شده درخصوص بودجه نخست دولت اين است كه به گفته مركز پژوهش‌هاي مجلس، سياست دولت براي قيمت‌گذاري كالاهاي اساسي در سال آينده مبهم است.

اين مركز مي‌گويد: هرچند دولت براي جبران كسري اعتبارات مربوط به رديف مابه‌التفاوت نرخ ارز كالاهاي اساسي در سال‌جاري اصلاحيه داده و رقم پيش‌بيني شده در قانون را 2 برابر افزايش داد، اما اين رديف مهم در بودجه سال آينده حذف شده است.
از ديگر نقدهاي مطرح‌شده از سوي مركز يادشده به نامشخص بودن سياست دولت در زمينه هدفمندي يارانه‌ها برمي‌گردد؛ چرا كه حكم قانوني مبني بر درج منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها در لايحه پيشنهادي دولت رعايت نشده است.

دولت مصمم است تا قانون هدفمندي يارانه‌ها را پس از گذشت 3 سال از اجرا اصلاح و لايحه جداگانه‌اي به مجلس تقديم كند، اما برخي نمايندگان اصرار دارند تا سرنوشت نهايي اجراي اين قانون در بودجه سال آينده مشخص و ارقام دخل و خرج آن منعكس شود.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن