تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري بيش از 70 نشست تخصصي در بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس/ افزايش 30 درصدي انتشارات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برگزاري بيش از 70 نشست تخصصي در بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس/ افزايش 30 درصدي انتشارات
مشهد – خبرگزاري مهر: مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس رضوي گفت: از ابتداي سال بيش از 70 همايش و نشست علمي و تخصصي با عناوين مختلف در بنياد پژوهش هاي اسلامي برگزار شده است.

حجت الاسلام علي اكبر الهي خراساني ظهر يكشنبه در نشست خبري مشترك هفته پژوهش آستان قدس رضوي در محل تالار همايش‌هاي آستان قدس رضوي ابراز كرد: از 110 طرح پژوهشي ارائه شده به بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي از ابتداي امسال 80 طرح پژوهشي مورد تصويب قرار گرفته و در حال چاپ است.

وي عنوان كرد: از اين طرح‌ها 12 طرح پژوهشي در زمينه معارف اهل بيت(ع)، 12 طرح در زمينه تاريخ اسلام، هفت طرح در زمينه اديان و مذاهب، سه طرح در زمينه علوم قرآني و سه طرح در زمينه اقتصاد اسلامي به بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس ارائه شده است.

70 طرح در دستور كار بنياد

الهي خراساني اظهار كرد: 40 عنوان پژوهشي در موضوعات مختلف به بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس رضوي ارائه شده است و ميان 130 طرح پژوهشي ارائه شده 70 اثر در حال حاضر در دستور كار بنياد قرار گرفته است.

وي افزود: دو فيلتر براي تائيد موضوعات پژوهشي در بنياد وجود دارد و ابتدا شوراي ارزيابي آثار را به طور دقيق مورد بررسي قرار مي دهد و سپس هيئت مديره بنياد با ارائه پيشنهادات و توصيه‌ها در راستاي بهبود كارهاي تحقيقي و پژوهشي به كار نظارت در طرح‌هاي پژوهشي مي‌پردازد.

چاپ آثار عاملي براي رشد جامعه علمي است

مديرعامل بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي عنوان كرد: چاپ آثار عاملي است براي رشد جامعه علمي و آثار توليد شده به استفاده جامعه مي‌رسد و به همين خاطر تعداد زيادي از آثار چاپ شده بنياد به چاپ‌هاي دوم مي‌رسد.

الهي خراساني با اشاره به 99 اثر پژوهشي چاپ شده از ايتداي سال 92 در بنياد پژوهش هاي اسلامي عنوان كرداز اين آثار تعداد 81 عنوان چ اولي و 18 عنوان چ دومي بوده است.

افزايش 30 درصدي انتشارات

وي افزود: اين آمار نشانگر يك رشد منطقي است و نسبت به سال گذشته 30 درصد افزايش رشد انتشار داشته ‌ايم كه موفقيت بسيار عالي و خوبي است.

مدير عامل بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي گفت : تيراژ كل كتاب‌هاي اين 99 عنوان اثر تا كنون تعداد 388 هزار و 500 نسخه بوده كه اين خود رقم قابل توجهي است.

وي همچنين به تعداد كل عناوين كتاب‌هاي چاپ شده از ابتداي تاسيس بنياد اشاره كرده و افزود: اين آثار تاكنون هزار و 531 عنوان كتاب بوده است.

11 ميليون و 989 هزار و 50 جلد كتب چاپ شده از ابتداي تاسيس بنياد

الهي خراساني ابراز كرد: از اين تعداد كتاب چاپ شده هزار و 82 نسخه چاپ اول و 449 نسخه پاپ بعدي بوده‌اند و در مجموع كل تيراژ اين عناوين 11 ميليون و 989 هزار و 50 جلد بوده است.

مديرعامل بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي گفت: اين نشانه استقبال عمومي از فعاليت‌هاي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس است.

وي اظهر كرد: پيشرفت و رشد بنياد پژوهش‌هاي اسلامي دو دليل دارد كه در درجه اول همين بررسي‌ها است كه در نهايت كتاب مورد استقبال عمومي قرار مي‌گيرد و در درجه دوم استفاده از نيروهاي حوزوي و دانشگاهي در اين مجموعه است.

الهي خراساني عنوان كرد: بيش از 70 همايش و نشست علمي و تخصصي با عناوين مختلفي چون رويكرد هاي نو در تاريخ اسلام، تاثير سفر امام رضا(ع) در تقويت شيعه و چالش هاي فرهنگ مصرفي در ايران در بنياد پژوهش هاي اسلامي برگزار شده است.

بيان واقعيت‌ها باعث گرفتن تصميمات بهتر مي‌شود

مدير عامل موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي هم در اين نشست ابراز كرد: در يافته هاي پژوهشي نبايد از بيان واقعيت ها ترسيد.

رضا خوراكيان ادامه داد: بيان واقعيت ها باعث هوشياري بيشتر مسئولين و گرفتن تصميمات بهتر مي شود.

مدير عامل موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش هاي اجتماعي آستان قدس رضوي عنوان كرد: كساني كه متولي امر هستنئد بايد بدانند كه آمار ندادن بهتر از آمار هاي غلط دادن است.

وي نياز امروز جامعه را در مسئوليت پذيري مسئولين و بيان دقيق آمارها دانسته و ابراز كرد: متوليان بايد پژوهشگران را چشم و رصد گر جامعه به شمار بياورند.

خوراكيان ادامه داد: ما در جامعه امروز در حوزه هاي پژوهشي نيازمند تخول هستيم و ضرورت دارد در اين راستا تلاش بيشتري انجام شود.

وي همچنين يكي از خلا هايي كه وجود آن بسيار محسوس بوده و اهميت زيادي دارد را اهميت نظارت رسانه‌ها بر محتواي پژوهش‌ها دانست و عنوان كرد: رسانه‌ها نسبت به مقولات پژوهشي با اولويت بيشتري مواجه شده و مباحث پژوهشي را به چالش بكشند.

مدير عامل موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش هاي اجتماعي آستان قدس رضوي تصريح كرد: بايد در اين حوزه ديجيتال‌سازي و جلوگيري از پژوهش‌هاي مشابه را مورد توجه قرار دهيم.

حضور رسانه‌ها از پمپاژ آمار غير علمي در جامعه جلوگيري مي‌كند

خوراكيان ابراز كرد: اگر رسانه ها در بحث‌هاي پژوهشي اولويت بيشتري قائل شوند، هيچ مركز و سازماني نمي تواند آمار غير علمي در جامعه پمپاژ كند.

وي اظهار كرد: ضرورت دارد در در خصوص جوانان آينده‌پژوهي صورت گيرد و بعد از آن نيز بايد آينده‌نگاري انجام شود.

خوراكيان عنوان كرد: ظرفيت‌هاي مؤسسه جوانان آستان قدس رضوي بايد مورد توجه قرار گيرد، در سال جاري مجري چند پروژه علمي بوديم كه از آن جمله مي‌توان به نظرسنجي انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد.

مدير عامل موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش هاي اجتماعي آستان قدس رضوي عنوان كرد: در اين مؤسسه به دنبال ايجاد پژوهشگران جوان هستيم كه به همين منظور از پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكتراي جوانان حمايت مي‌كنيم.

وي عنوان كرد: از جمله پ=ژوهش هاي مهمي كه كه در اين بنياد انجام شده است، بررسي تاثير مشاوره هاي پيش از ازدواج در روابط زوجين طي سال هاي نخست زندگي بوده است چراكه بيشترين آمار طلاق مربوط به پنج سال اول ازدواج است.

خوراكيان در پايان از ايجاد باشگاه پژوهشگران جوان و حمايت هدفمند از پايان نامه هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد خبر داد.

كد خبر: 2196060

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۵:۵۴

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن