تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801192500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پتروشيمي ايران روي دست عربستان بلند شد/ عرضه پتروشيمي جديد به بازار جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پتروشيمي ايران روي دست عربستان بلند شد/ عرضه پتروشيمي جديد به بازار جهاني
ايران به عنوان نخستين كشور منطقه خاورميانه براي نخستين بار با بهره برداري از تاسيسات جديدي در پايانه پتروشيمي بندر ماهشهر، صادرات محصول استراتژيك پتروشيميايي اسيد نيتريك به بازارهاي جهاني را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، يكي از مهمترين سياست‌هاي كلان توسعه صنعت پتروشيمي در ايران، پيشي گرفتن از عربستان سعودي در افزايش ظرفيت و صادرات محصولات پتروشيميايي است.

در شرايط فعلي ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي پليمري ايران به حدود 60 ميليون تن است كه بايد تا پايان فعاليت دولت تدبير و اميد با راه‌اندازي طرح‌هاي جديد اين ظرفيت از مرز 100 ميليون تن در سال عبور كند.

همزمان با ساخت و اجراي طرح و مجتمع‌هاي جديد توليد محصولات پتروشيمي، يكي از مهمترين پيش نيازهاي توسعه اين صنعت استراتژيك، افزايش ظرفيت ذخيره‌سازي، تخليه، باريگيري و توان صادرات محصولات جامد و مايع پتروشيمي در پايانه‌هاي پتروشيميايي خليج فارس است.

از اين رو سال گذشته يكي از مجهزترين اسكله‌هاي بارگيري محصولات پتروشيمي در خليج فارس در بندر ماهشهر در مدار بهره‌برداري قرار گرفت تا امكان پهلوگيري كشتي‌هاي 45 هزار تني در اسكله دوم مايعات پتروشيمي در ماهشهر فراهم ‌شود.

با بهره‌برداري از اين اسكله ضمن افزايش سالانه 2 ميليون و 500 هزار تن ظرفيت صادرات محصولات مايع پتروشيمي در هاب اول پتروشيميايي ايران، فعاليت اسكله‌هاي اول و دوم پتروشيمي در بندر ماهشهر تحت كنترل ساختمان كنترل با بهره وري بيشتري امكان پذير مي‌شود.

با راه اندازي اين طرح جديد ظرفيت صادرات محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي پليمري در پايانه‌هاي تخصصي پتروشيمي ايران در خليج فارس به 40 ميليون تن در سال افزايش يافت به طوري‌كه سال گذشته بيش از 1230 كشتي ايراني و خارجي در ترمينال‌هاي پتروشيمي پهلوگيري كرده اند.

در پايانه‌هاي پتروشيمي ايران توان و ظرفيت صادرات و يا واردات بيش از 20 محصول پتروشيميايي و يا پليمري به صورت جامد و يا مايع وجود دارد.

از سوي ديگر با متنوع سازي سبد توليد و صادرات محصولات پتروشيمي ايران، اخيرا توانايي ذخيره‌سازي و صادرات يك محصول جديد پتروشيمي در پايانه‌هاي پتروشيمي ايران در خليج فارس فراهم شده است.

از اين رو براي نخستين بار در پايانه پتروشيمي بندر ماشهر با نصب و راه اندازي تاسيسات جديد بندري، بازوهاي تخليه و بارگيري امكان صادرات اسيد نيتريك توليدي مجتمع هاي پتروشيمي فراهم شده است.

با اجراي اين پروژه جديد كه به درخواست مجتمع پتروشيمي كارون انجام گرفته است از آذر ماه سالجاري، امكان صادرات و ذخيره‌سازي اسيد نيتريك توليدي مجتمع‌ها در پايانه پتروشيمي ماهشهر فراهم شده است.

به گزارش مهر، براي نخستين بار در بين صنايع پتروشيمي خاورميانه، با بهره برداري از يك طرح جديد از ابتداي سالجاري امكان توليد تجاري اسيد نيتريك پتروشيمي كارون با ظرفيت توليد سالانه ٨٨ هزار محصول فراهم شده است.

كد خبر: 2199755

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۰:۳۷

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن