تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نفت عربستان: بازارهاي جهاني نفت خام نگران كمبود عرضه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير نفت عربستان: بازارهاي جهاني نفت خام نگران كمبود عرضه است
وزير نفت عربستان هرگونه احتمال كاهش توليد از سوي كشورش به منظور فضا دادن به بازار در صورت افزايش توليد ديگر اعضاي اوپك را رد كرد. وزير نفت عربستان: بازارهاي جهاني نفت خام نگران كمبود عرضه است
وزير نفت عربستان از نگراني بازارهاي جهاني نسبت به كمبود عرضه نفت خام و تاثير اين شرايط بر روند تحولات بهاي نفت در روزهاي گذشته خبر داد.

به گزارش ايلنا، علي النعيمي، وزير نفت عربستان سعودي روز شنبه (٣٠ آذر) در حاشيه نشست سازمان كشورهاي عرب صادركننده نفت (اواپك) در دوحه قطر، اعلام كرد: نگراني‌ها درباره عرضه سبب تغيير در روند تحولات روزهاي اخير بهاي نفت در بازارهاي جهاني شده است.

وي افزود: شاهد تحولات سه روز گذشته در بازار نفت بوديد؟ بازار از حالت كونتانگو (Contango) به بك وارديشن (Backwardation) تغيير حالت داده و دليل آن احتمال كمبود عرضه است.

بك وارديشن به اين معناست كه بهاي آني نفت يا يك كالا از بهاي آتي آن بالاتر است. كونتانگو حالت عكس آن يعني زماني است كه بهاي آتي بيش از بهاي آني آن شود.

وزير نفت عربستان هرگونه احتمال كاهش توليد از سوي كشورش به منظور فضا دادن به بازار در صورت افزايش توليد ديگر اعضاي اوپك را رد كرد.

وي گفت: لطفا درباره كاهش توليد صحبت نكنيد، هيچ كاهشي در كار نخواهد بود. مي دانيد چرا مي گويم كاهش نداريم؟ چون شما از واژه «اگر» استفاده مي‌كنيد؛ پس اجازه دهيد درباره سناريوهاي فرضي اظهار نظر نكنيم.

توليد عربستان سعودي در ماه هاي اكتبر و نوامبر سال جاري ميلادي در سطح حدود ٩ ميليون و ٧٠٠ هزار بشكه در روز بوده است.

اعضاي اوپك در نشست ١٦٤ اين سازمان (١٣ آذر) در وين اتريش تصميم گرفتند با وجود نگراني‌ها درباره مازاد عرضه و رقابت از سوي توليدكنندگان شيل اويل (نفت رسي)، سقف توليد ٣٠ ميليون بشكه در روز خود را ثابت نگه دارند اما بدون در نظر گرفتن سهم تك تك كشورهاي عضو، كه براي بعضي از اعضا اين سهم كم شده است، رسيدن به اين هدف امكان پذير نخواهد بود.

چندين عضو اوپك از عربستان سعودي خواسته‌اند تا با كاهش توليد خود مجموع عرضه اوپك را در سطح ٣٠ ميليون بشكه در روز و بهاي نفت را در سطح ١٠٠ دلار براي هر بشكه ثابت نگه دارند.

عراق و ايران مانند عربستان مخالف كمك به كاهش توليد جمعي در سال آينده ميلادي در صورت نياز هستند.

در آن صورت، عربستان ممكن است مجبور شود توليد خود را در اواسط سال ٢٠١٤ به روزانه ٩ ميليون بشكه كاهش دهد.

النعيمي از اظهار نظر در اين باره خودداري كرد.

وزير نفت عربستان پيش‌تر گفته بود: من نسبت به آينده خوشبين هستم چون فكر مي كنم در سال آينده ثبات بازار نفت از نظر توازن ميان عرضه، تقاضا و قيمت هاي كنوني نفت ادامه مي‌يابد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن