تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818904450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزگار در گفت‌وگو با فارستوقف 6 ماهه پرونده‌هاي مالياتي اصحاب فرهنگ/ آئين نامه‌اي كه بايد اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آموزگار در گفت‌وگو با فارستوقف 6 ماهه پرونده‌هاي مالياتي اصحاب فرهنگ/ آئين نامه‌اي كه بايد اصلاح شود
دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران درباره نامه وزير ارشاد به رئيس جمهور در راستاي توقف پرونده‌هاي مالياتي اصحاب فرهنگ به مدت 6 ماه توضيح داد.


محمود آموزگار دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس اظهار داشت: در آخرين نشست تشكل‌هاي نشر كه با حضور نمايندگان تشكل‌هاي تهران و ساير شهرستان‌ها برپا شد، مباحث مختلفي عنوان شد. اما مهمترين بحث اين است كه تعارض منافعي بين تشكل‌ها وجود نداشته باشد چون همه آنها به منظور حل مسايل و مشكلات اعضا يشان تشكيل شده‌اند و در مجموع بايد يك رابطه منطقي و تعامل دو سويه با دولت داشته باشند.براي اينكه چالش‌هاي پيش روي صنعت نشر را شناسايي كنند و از ظرفيت بخش خصوصي استفاده شود تا دولت را ياري كنند تا بر مشكلات چيره شود.

* اتحاديه ناشران و كتابفروشان در پي موقعيت براي غنيمت‌خواهي نيست

وي گفت: نكته اينجاست كه برخي دوستان تصور مي‌كنند كه يك موقعيت غنيمت‌خواهي وجود دارد در صورتي كه اينگونه نيست، يعني در حال حاضر همه از اوضاع كشور و وضعيت مالي آگاه هستند بنابراين بحث استفاده از رانت يا فرصتي نمي‌تواند در ميان باشد، آنچه كه هست، پا به ميدان گذاشتن و در مسئوليت‌ها شريك شدن و دولت را ياري دادن براي تفوق بر مسايل و مشكلات است.

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران ادامه داد: اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران ضمن احترامي كه براي همكاران خود قائل است از اين رويه دست بر نمي‌دارد و كماكان در هرجا كه لازم و ضروري باشد از امكانات و بضاعت خود براي كمك به دولت در اين وضعيت خطير در راستاي حل مشكلات استفاده خواهد كرد، كما اينكه در مسايل مختلف، اتحاديه علي‌رغم اينكه حدود مسئوليتش محدود به پايتخت بوده اما به هيچ وجه وظيفه ملي‌اش را فراموش نكرده است و اگر كه هدفي را تعقيب كرده، مانند معافيت‌هاي مالياتي ،به اين دليل بوده كه اين موضوع راهگشاي همه است، اين موضوع بحثي بوده كه آثار آن به تمام همكاران ما در سراسر كشور بر مي‌گردد يا حتي وقتي موضوع كاربري فرهنگي در تهران به تصويب مي‌رسد اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران است كه مرتب مقامات دولتي ، نمايندگان مجلس و ساير مسئولين را مخاطب قرار مي‌دهد و از آنها درخواست مي‌كند كه اين مصوبه سراسري شود كه مناطق ديگر كشور كه استحقاق بيشتري براي استفاده از چنين مصوباني دارند، ( چون با محروميت بيشتري دست و پنجه نرم مي‌كنند) بتوانند از اين امكان بهره‌مند شوند.

* اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در پي برطرف كردن عدم تناسب فعاليت‌هاي نشر در تهران و شهرستان‌هاست

آموزگار خاطر نشان كرد: با توجه به مطالب مذكور، اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران به فكر غنيمتي نيست، به فكر انجام وظيفه است، اينكه عنوان مي‌شود نمايشگاه كتاب تهران يا فرانكفورت را اداره مي‌كنيم به اين دليل است كه احساس مي‌كنيم در اين كار مي‌توانيم دولت را كمك كنيم تا نتيجه بهتري به دست آورد. اتفاقا قرار بر اين است نشست‌ها و حتي بحثي مطرح كنيم تا ببينيم ناهنجاري و عدم تناسب آزار دهنده‌ تمركز فعاليت‌هاي نشر در تهران و ساير نقاط كشور را چگونه مي‌توانيم اصلاح و بهبود ببخشيم.

وي گفت: 75 درصد فعاليت نشر كشور در تهران متمركز است و سهم بقيه كشور 25 درصد است، اگر بتوانيم با همكارانمان جلسات مستمر داشته باشيم و راهكارهاي مناسبي پيدا كنيم و در صورتي كه لازم شد دولت را دخالت دهيم و كمك كنيم اين فاصله تا حد امكان كمتر شود.

* نامه ارسالي وزير به رئيس جمهور در راستاي توقف پرونده‌هاي مالياتي اصحاب فرهنگ به مدت 6 ماه

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران درباره نامه ارسال شده به رئيس جمهور متذكر شد، زمان رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد بحث آئين نامه اجرايي تبصره 3 ماده 139 قانون ماليات‌هاي مستقيم مواد 15، 12 و 16 محل اعتراض بود و عملا معافيت مالياتي مذكور در قانون را منتفي مي‌كرد و اصلاح اين موضوع درخواست شد . به دستور آقاي احمدي‌نژاد سازمان امور مالياتي شش ماه رسيدگي به پرونده‌هاي مالياتي را تعليق كرد يا اجراي احكام مالياتي را معلق كرد و اين آئين نامه اصلاح شد، در ماده 15 و 16 تغييراتي صورت گرفت. هرچند با مطلوب ما فاصله داشت ولي در آن مقطع قابل قبول بود، همان موقع هم اعلام كرديم كه اين تغييرات كافي نيست، كماكان معتقديم كه آئين نامه تصميماتي گرفته كه مغاير با قانون است و با توجه به اينكه در سلسه مراتب قوانين، قانون بالا دست آئين نامه است، اين اقدام درست نيست و آئين نامه بايد اصلاح و منطبق با قانون شود.در حال حاضر كماكان همكاران ما در سراسر كشور از اين موضوع شكايت دارند. واقعا وقتي همه قوانين بر معافيت مالياتي ناشران و كتاب فروشان تاكيد دارند چرا بايد شرايطي فراهم شود كه ملك مسكوني همكار اهوازي ما(كتابفروشي رشد) به لحاظ بدهي مالياتي به مزايده گذاشته شود. اين همكار به همه جا مراجعه كرده است. ازجمله به اتحاديه ناشران تهران و درخواست توجه داشت. با توجه به اين مشكلات، آقاي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نامه‌اي به آقاي رئيس جمهور نوشته و درخواست كردند تا كليه پرونده‌هاي مالياتي اصحاب فرهنگ به مدت 6 ماه (تمام افرادي كه درگير موضوعات فرهنگي هستند) متوقف و معلق شوند تا آئين نامه مجددا اصلاح شود، يكي از مواردي كه اصلاح آن ضروري است و نبايد مغفول واقع شود ماده 12 آئين نامه است.

وي افزود: همانگونه كه در متن بند «ل» ماده 139 قانون ماليات‌هاي مستقيم قيد شده، شرط اصلي برخورداري فعاليت‌هاي 4 گانه از معافيت مالياتي اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه البته در دستورالعمل‌ ماده 12 آيين نامه اجرايي آمده است كه اعطاي اين مجوزها را وزارت ارشاد مي‌تواند به مراجع ديگر تفويض كند و اينگونه تفويض اختيار به منزله مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلقي مي‌شود. اما مشكلي كه در متن ماده 12 آئين نامه وجود دارد اين است كه علي‌رغم اينكه در خود ماده قانوني به صراحت اعلام شده مجوز وزارت ارشاد را داشته باشند، اما در متن ماده 12 آئين نامه گفته شده مصاديق مشاغل اين فعاليت‌ها را سازمان امور مالياتي تعيين مي‌كند كه اين مسئله به اعتقاد ما يك تعارض است، قانون وزارت ارشاد را مسئول صدور مجوز مي‌داند اما در آئين نامه كه توسط سازمان امور مالياتي تنظيم شده اختيار تعيين مصاديق براي سازمان امور مالياتي در نظر گرفته‌ شده است كه اين مهم مانع از اختياراتي مي‌شود كه قانون‌گذار براي اداره هرچه بهتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در قانون داده است، يعني در واقع اين ماده آئين نامه اختيارات ارشاد را سلب مي‌كند.

به گفته آموزگار، بايد اين امكان براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد شود كه بتواند متناسب با مسئوليت‌هاي متنوع و فراواني كه دارد اختيارات لازم را براي ايفاي مسئوليت خود داشته باشد.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن