تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815139548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلي در گفت‌وگو با فارس:مميزي بعد از چاپ به فرهنگ لطمه مي‌زند/ گراني كاغذ از مميزي مهم‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تجلي در گفت‌وگو با فارس:مميزي بعد از چاپ به فرهنگ لطمه مي‌زند/ گراني كاغذ از مميزي مهم‌تر است
مسؤول انتشارات دارالحديث با ابراز رضايت از وضعيت فعلي مميزي در كشور اظهار داشت: مميزي بعد از چاپ لطمه‌هاي بي‌شمار و جبران‌ناپذيري را به فرهنگ كشور وارد مي‌آورد.


حجت‌الاسلام محمدجعفر تجلي، مسؤول انتشارات دارالحديث در گفت‌وگو با خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس، با اشاره به اينكه با روند فعلي مميزي كتاب كاملا موافق است، گفت: اين فرايند كه كتابي بعد از چاپ مميزي و احيانا توزيع آن در كتاب‌فروشي‌ها متوقف شود، اسراف است. شايد كتابي در تيراژ بالا منتشر و بعد مشخص شود كه اثري مستهجن بوده يا باعث انحراف فكري جامعه شده است.

او ادامه داد: من معتقدم با ديد بازتر و كلان‌تر و همچنين با انعطاف بيشتري بايد با كتاب‌ها برخورد شود. بنده با اعمال سليقه در فرايند مميزي مخالف هستم، در عين حال معتقدم مميزي بعد از چاپ لطمه‌هاي بي‌شمار و جبران‌ناپذيري را به فرهنگ كشور وارد مي‌آورد.

تجلي در ادامه با اشاره به اينكه گراني كاغذ يكي از مهم‌ترين مشكلات صنعت نشر كشور و مهم‌تر از مسايلي همچون مميزي است، اضافه كرد: قيمت كاغذ با يارانه دولتي 8 هزار تومان بود و وقتي آزاد شد قيمتش به 28 هزار تومان رسيد. در حاليكه همان كاغذ امروز به قيمت 85 هزار تومان فروخته مي‌شود. همانطور كه قيمت كاغذ 10 برابر بيشتر شده، توان فعاليت و توليد ما نيز يك دهم قبل شده است. به‌عبارت ديگر اگر در آن زمان مي‌توانستيم 100 عنوان كتاب در سال منتشر كنيم، الان اين تعداد به 10 عنوان تقليل يافته است.

اين عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامي با بيان اينكه كاغذ توليد داخل از نظر كيفي مرغوب نيست، اظهار داشت: من شخصا با آزاد كردن قيمت كاغذ موافق بودم و اين‌كه اين كالاي اساسي مشمول يارانه شود را قبول نداشتم اما صعود قيمت كاغذ به 85 هزار تومان، ناشران را فلج كرده و نشر را از كار انداخته است.

پايان پيام/و

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن