تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818905667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهرداد نظام‌آبادي در گفت‌وگو با فارس:افسار برنامه «گل‌آموز» در دست كودكان است‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مهرداد نظام‌آبادي در گفت‌وگو با فارس:افسار برنامه «گل‌آموز» در دست كودكان است‌
مجري برنامه تلويزيوني «گل‌آموز» گفت: در اين برنامه كودكان و نوجوانان افسار برنامه را به دست گرفته‌اند و مجري در حاشيه قرار گرفته است.


«مهرداد نظام‌آبادي» يا همان عمومهرداد در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس،‌ با بيان اينكه شيوه اجرايي برنامه كودك «گل آموز» در ابتدا براي خود من سوال بود، خاطرنشان كرد: در عرصه تصوير و صدا وسيماي بخش كودك كسي تا به حال اين جسارت را نداشته است تا افسار برنامه را به دست بچه ها بدهد. در اين برنامه كودك و نوجوان كار حرفه اي را به دست گرفته اند و مجري در حاشيه قرار گرفته است. ما يكسري جاها مي ترسيديم كه مطالبي روي برنامه زنده گفته نشود كه مشكل ساز شود. من در اوايل برنامه گيج بودم. احساس مي كردم انگار رودخانه اي ايجاد كرده اي و من كُنده درختي را گرفته بودم كه هر جا مي رود با آن بروم. اينكه چيكاره ام و تا چه حد مي توانم با مخاطبم حرف بزنم واقعا سخت بود اما با گذر زمان به اينجا رسيديم.

وي ادامه داد: شايد خيلي از مجرياني كه سال هاي سال اجرا كرده اند و من شاگردي انها را هم كرده ام حاضر نباشند برنامه هاي اين چنين را اجرا كنند، چون تجربه راحتي نيست.

نظام آبادي افزود: 21 سال هست كه معلم مدرسه هستم كه در عرصه پيش دبستاني را بر روي نمايش خلاق فعاليت كردم كه همه حضور دارند و بازي مي كنند ولذت مي برند اين اتفاق هم در برنامه كودك «گل آموز» مي افتد و همه بازي مي كنند و با هم لذت مي برند.

اين مجري توانمند با بيان اينكه در تهيه برنامه هاي اين چنيني بايد تهيه كننده و كارگردان بايد خيلي با هم هماهنگ باشد، گفت:ما در برنامه هاي اگر خطايي اتفاق بيفتد زود جلسه مي گذاريم تا اين خطاها را جبران كنيم.كار نمايش و تلويزيون كار تيمي است و همه عوامل اجرايي و پشت صحنه در اجراي خوب يك برنامه بسيار مثمر ثمر هستند. قطعا جراي ما مهم نيست و تصويربردار، آهنگساز و ... نقش بسيار اثر گذاري دارند.

وي با اشاره به اينكه قبل از شروع برنامه من تكنيك هاي اجرا را به بچه ها بياموزم، عنوان كرد: شايد خيلي ها حاضر نباشند تجارب خود را كه طي ساليان كسب كرده به سادگي در اختيار كسي قرار دهند اما من اينگونه نيستم و مي خواهم برنامه فرايند خوبي را طي كند.

عمو مهرداد در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: هرچند ما تايم بدي براي پخش داريم و گاه با برنامه هاي كودك ديگر همپوشاني دارد، اما توانسته ايم كودكان اين سرزمين را با خود همراه كنيم.البته اگر شبكه آموزش سيما برنامه ما را قبول كرده است بايد از آن حمايت كند، البته منظور از حمايت تنها مادي نيست و امكان اجراي برنامه در تايمي كه براي كودكان بهتر باشد هم حمايت بزرگي است.

وي افزود: از پيامك هايي كه به برنامه زده مي شود مشخص مي شود كه از اين برنامه خيلي استقبال مي كنند.

نظام آبادي كه در بخش ديگري از سخنان خود درباره اينكه در عموم برنامه هاي كودك، كودكان نقش انفعالي داشته و تنها جيغ و كف و هورا مي كشند، توضيح داد: در دهه 60 اجراها تك نفري بوده است و مجري با وقاري كه عموما خانم بودند مي نشستند و حرفهاي بسيار خوبي را مي زد؛ از دهه 70 اتفاقات ديگري افتاد و كم كم كودكان در نقش هورا كشان اضافه شدند و اين روند ادامه پيد كرد و هنوز هم داريم. همه همكاران خوبم قابل اعتماد هستند اما بچه ها در نقش جيغ و هورا بكشند كافي نيست و حاليكه بچه ها مي توانند كارهاي بيشتري و مهمتري را انجام بدهند.

وي افزود: بازي نمايش زير بناهايي دارد كه مطالعه مي خواهد و هر كسي نمي تواند اجرا كند. من كاملا با شيوه اي كه با كودكان منفعلانه رفتار مي شود، مخالف هستم.

اين مجري با بيان اينكه خودم نمي ترسم و دوست دارم تجربه هاي جديدي را داشته باشم، تصريح كرد: بچه ها مي توانند قسمتي از نمايش و برنامه باشند. اگر انها را ديديم و نترسيم اتفاقات خوبي خواهد افتاد، البته اين تجربه هاي متفاوت سختي هايي به همراه خواهد داشت و زمين خوردن هايي هم دارد اما به روند خوبي خواهيم رسيم.اين گونه از اجرا يك هنر خاص است كه شبكه اموزش و بخش هاي مختلف صدا و سيما مي تواند اين خلا را پر كنند.

وي ادامه داد: بايد براي مجريان كارگاه هاي كاربردي گذاشته شود و مطالب مطابق استانداردهاي جهاني را آموزش داد. از سوي ديگر بايد مجريان برنامه هاي كودك را كنار هم قرار داد تا با همراهي هم دوره هايي بگذارند.

برنامه زنده «گل آموز» براي گروه سني كودك با رويكرد مهارت آموزي روزانه ساعت 14:30 به تهيه كنندگي سارا روستاپور از شبكه اموزش سيما روي آنتن مي رود.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن