تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815008869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت صحنه ساخت تندیس هایپررئال بیتا فرهی


واضح آرشیو وب فارسی::

تندیس بیتا فرهی: جنجالی که برانگیخت

ساخت مجسمه هایپررئال بیتا فرهی، بازیگر محبوب سینما، واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. برخی از این مجسمه به عنوان یک اثر هنری ماندگار استقبال کردند و برخی دیگر آن را با انتقاداتی همراه کردند. اما ماجرای این تندیس چه بود و چرا اینقدر جنجالی شد؟



هنر یا واقعیت؟

مجسمه بیتا فرهی با سبک هایپررئال ساخته شده است. این سبک به قدری واقع‌گرایانه است که گویی بازیگر محبوب ما همچنان در میان ما حضور دارد. اما همین واقع‌گرایی شدید، برخی را نگران کرده است. آن‌ها معتقدند که این مجسمه، مرز بین واقعیت و خیال را محو کرده و نوعی هراس از مرگ را در آن‌ها برانگیخته است.

نگاه مثبت دختر بیتا فرهی

اما دختر بیتا فرهی، نظر دیگری دارد. او معتقد است که این مجسمه، یادگاری ماندگار از مادرش است و به او کمک می‌کند تا خاطره او را زنده نگه دارد. او می‌گوید: «اهمیت تندیس در شباهتش نیست بلکه در شمایل و نمادی است که از آن هنرمند به جا می‌ماند.»

چالش‌های ساخت مجسمه هایپررئال در ایران

ساخت مجسمه‌های هایپررئال، کار بسیار ظریفی است و نیاز به مهارت و تجهیزات خاصی دارد. مرتضی سعیدی، یکی از سازندگان این مجسمه، می‌گوید که در ایران به این سبک هنری توجه کافی نشده است. محدودیت‌های وارداتی مواد اولیه و نبود موزه‌های تخصصی برای نگهداری از این مجسمه‌ها، از جمله چالش‌هایی است که هنرمندان این حوزه با آن روبرو هستند.

چرا مردم به موزه مادام توسو علاقه دارند؟

یکی از دلایل محبوبیت موزه مادام توسو، استفاده از سبک هایپررئال در ساخت مجسمه‌ها است. مردم دوست دارند که با چهره‌های مشهور از نزدیک ارتباط برقرار کنند و مجسمه‌های هایپررئال این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.



آینده مجسمه‌های هایپررئال در ایران

با توجه به علاقه روزافزون مردم به هنر و فرهنگ، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه هنر مجسمه‌سازی در ایران باشیم. اما برای رسیدن به این هدف، نیاز به حمایت بیشتر از هنرمندان و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

در نهایت، ساخت مجسمه بیتا فرهی یک رویداد فرهنگی مهم بود که بحث‌های زیادی را برانگیخت. این مجسمه، صرف نظر از همه انتقادها و تحسین‌ها، یادگاری ماندگار از یک هنرمند محبوب است که برای همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن