تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823708530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر آیینه جامعه؛ شیوا مسعودی به دنبال نمایش دغدغه‌های مردم


واضح آرشیو وب فارسی::

شیوا مسعودی، هنرمند تئاتری که آثارش همواره با استقبال مخاطبان روبرو شده است، در جدیدترین مصاحبه خود، به بیان دیدگاه‌هایش درباره نقش تئاتر در جامعه پرداخته است. او معتقد است که تئاتر باید فراتر از یک سرگرمی ساده باشد و به مسائل اجتماعی و دغدغه‌های مردم بپردازد. مسعودی می‌گوید: «مردم باید دغدغه‌های خود را روی صحنه ببینند.»



شیوا مسعودی: تئاتر باید بازتابی از جامعه باشد و دغدغه‌های مردم را به صحنه بیاورد

شیوا مسعودی، کارگردان و مدرس تئاتر، به بیان دغدغه‌های خود در زمینه تئاتر و فعالیت‌های آتی‌اش پرداخته است. او تاکید کرده که به دنبال اجرای نمایش‌هایی است که با دغدغه‌های جامعه هم‌سو باشد و بتواند ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کند. مسعودی به ویژه به اهمیت توجه به گروه سنی نوجوان و اجرای نمایشی با محوریت شخصیت دلقک علاقه‌مند است.

شیوا مسعودی، هنرمند تئاتری که آثارش همواره با استقبال مخاطبان روبرو شده است، در مصاحبه اخیر خود با ایسنا، به تشریح دغدغه‌های خود در حوزه تئاتر و برنامه‌های آتی‌اش پرداخته است. وی با تاکید بر اهمیت ارتباط تئاتر با جامعه و مخاطب، به دنبال خلق آثاری است که بتوانند دغدغه‌های روزمره مردم را بازتاب دهند.

توجه به گروه سنی نوجوان:

مسعودی به طور ویژه به اهمیت توجه به گروه سنی نوجوان اشاره کرده و بر این باور است که این گروه سنی به دلیل حساسیت‌های خاص خود، کمتر مورد توجه تئاتری قرار گرفته است. وی با اشاره به تجربیات شخصی خود در زمینه آموزش تئاتر به نوجوانان، به چالش‌ها و جذابیت‌های کار با این گروه سنی پرداخته است.

علاقه به شخصیت دلقک:

یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های مسعودی، اجرای نمایشی با محوریت شخصیت دلقک است. وی معتقد است که در تئاتر ایران، برداشت‌های سطحی از شخصیت دلقک شده و این شخصیت پتانسیل‌های بسیاری برای پرداخت‌های عمیق‌تر دارد. مسعودی به دنبال خلق نمایشی است که بتواند ابعاد مختلف شخصیت دلقک را به تصویر کشیده و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

اهمیت ارتباط تئاتر با جامعه:

مسعودی بر این باور است که تئاتر باید بتواند بازتابی از جامعه باشد و دغدغه‌های مردم را به زبان هنر بیان کند. وی معتقد است که اجرای نمایشی که هیچ ارتباطی با جامعه و مناسبات آن نداشته باشد، نمی‌تواند مخاطب را جذب کند.

تغییر سلیقه تماشاگران:

مسعودی با اشاره به تغییر سلیقه تماشاگران در سال‌های اخیر، بر اهمیت تطبیق آثار نمایشی با این تغییرات تاکید کرده است. وی معتقد است که تئاتر باید بتواند همواره خود را با نیازها و انتظارات مخاطبان جدید تطبیق دهد.

آثار گذشته و آینده:

مسعودی در این مصاحبه به برخی از آثار گذشته خود نیز اشاره کرده است. نمایش «زبان تمشک‌های وحشی» که با استقبال خوبی روبرو شد، نشان از توانایی وی در خلق آثاری با کیفیت و جذاب دارد. وی همچنین به طرحی برای اجرای نمایشنامه «دیو جغرافی» اشاره کرده است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

نتیجه‌گیری:

شیوا مسعودی به عنوان یکی از هنرمندان باسابقه و تاثیرگذار تئاتر ایران، همواره به دنبال خلق آثاری بوده است که بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و به مسائل اجتماعی بپردازند. علاقه‌مندی وی به گروه سنی نوجوان و شخصیت دلقک نشان از روحیه جستجوگر و نوآورانه او دارد. با توجه به سابقه کاری درخشان و دغدغه‌های هنری مسعودی، می‌توان انتظار داشت که در آینده نیز شاهد خلق آثار ارزشمند دیگری از سوی وی باشیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن