تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 آبان 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823514073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا سریال‌های تاریخی در ایران به بن‌بست می‌خورند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

مسعود جعفری جوزانی، کارگردان پیشکسوت ایرانی، با طرح پرسشی مهم، به دلایل عدم ساخت سریال‌های تاریخی در ایران پرداخته است. او معتقد است که عوامل سیاسی و اقتصادی مانع از تولید آثاری می‌شود که به هویت و تاریخ ایران می‌پردازند.



جعفری جوزانی: اراده ساخت سریال‌های تاریخی در ایران وجود ندارد

مسعود جعفری جوزانی، کارگردان سرشناس ایرانی، درباره دلایل عدم ساخت سریال‌هایی مانند «پوریای ولی»، «کوروش کبیر» و «یعقوب لیث صفاری» ابراز تاسف کرد. جعفری جوزانی که پیش از این سریال ماندگاری همچون «در چشم باد» را کارگردانی کرده بود، معتقد است که اراده اصلی برای ساخت چنین سریال‌های تاریخی در ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه‌های این سریال‌ها سال‌ها پیش به پایان رسیده است، گفت: «کلا در ایران اراده تولید دست سازنده نیست. سیاست است که تعیین می‌کند چه چیزی ساخته شود و چه چیزی ساخته نشود. تا زمانی که سیاستمداران بر تصمیم‌گیری‌های فرهنگی حاکم باشند، نه سینما به جایی می‌رسد و نه سریال‌های تاریخی مانند کوروش یا پوریای ولی ساخته می‌شوند.»

جعفری جوزانی با انتقاد از وضعیت فعلی سینما و تلویزیون ایران، به کارگردانانی مانند ناصر تقوایی اشاره کرد که با وجود توانایی‌های بسیار، فرصت کافی برای ساخت آثار فاخر پیدا نکردند. وی همچنین به تجربه ساخت سریال «در چشم باد» اشاره کرد و گفت: «زمانی که در چشم باد ساخته شد، با وجود برخی موانع، آقای ضرغامی (رئیس وقت صداوسیما) از این سریال حمایت کرد. اما متاسفانه چنین حمایت‌هایی همیشه وجود ندارد.»

کارگردان سریال «در چشم باد» در ادامه افزود که دلیل نوشتن فیلمنامه سریال‌هایی مانند «یعقوب لیث صفاری» این بوده که او معتقد است شخصیت‌هایی مانند یعقوب لیث نقش مهمی در شکل‌گیری تاریخ و فرهنگ ایران داشته‌اند.



جعفری جوزانی درباره امکان ساخت سریال‌های تاریخی در شبکه‌های نمایش خانگی نیز ابراز تردید کرد و گفت که این پلتفرم‌ها بیشتر به دنبال کسب سود هستند و به تولید آثار فاخر و تاریخی کمتر اهمیت می‌دهند.

در پایان، جعفری جوزانی به ساخت فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» اشاره کرد و گفت که نسخه سریالی این فیلم نیز در دست تولید است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن