تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802783880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عابدين مهدوي در گفت‌وگو با فارس:مشتاقم «حكمي براي جنين» را در كشورم بسازم/ گردنم را براي گرفتن كمك مقابل هيچ مديري خم نمي‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عابدين مهدوي در گفت‌وگو با فارس:مشتاقم «حكمي براي جنين» را در كشورم بسازم/ گردنم را براي گرفتن كمك مقابل هيچ مديري خم نمي‌كنم
عابدين مهدوي مستندساز گفت: من همچنان مشتاقم پروژه «حكمي براي جنين» را با عوامل توليد قوي و حرفه‌اي ايراني كه همگي نسبت به موضوع فيلمنامه و روايت آن علاقه‌اي خاص و انساني داشته‌اند، در ايران بسازم.


عابدين مهدوي عكاس و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد پروژه هاي فيلم سازي خود بيان كرد: در سال گذشته به دليل مشغوليت زياد كاري براي راه اندازي موسسه فيلم انسانيت و برقراري ارتباط با سازمان‌هاي فرهنگي هنري بين المللي و موسسات فيلم سازي و همچنين فيلم سازان در اقصي نقاط دنيا جهت فراخوان براي عضويت و همكاري با اين موسسه، به واقع نتوانستم به خوبي براي طرح هاي خود وقت بگذارم، من همواره در هرجاي دنيا و در هر موقعيتي كه حضور داشته باشم خود را خاك پاي مردم نازنين‌ام و خود را فرزند اين سرزمين و مديون اساتيد ايراني خود مي دانم و ثبت حقيقت را در هر شرايطي براي ارائه به مردم دنيا و مردم كشورم وظيفه خود مي‌دانم به همين دليل از سه ماه گذشته، فعالييت خود را به طور شخصي مجددا شروع كردم، در حال حاضر مجموعه مستندي را با موضوع بررسي حقوق بشر بين المللي و موارد نقض آن در منطقه خاورميانه در بيست و دو قسمت با همكاري تيم توليد اروپايي خود آغاز كرده ام كه در حال حاضر در مرحله تصويربرداري هستيم.

* «حكمي براي جنين» در انتظار تائيد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي

وي در مورد وضعيت پروژه سينمايي «حكمي براي جنين» كه توليدش در سال گذشته در ايران آغاز شده بود و به دليل عدم حمايت و درگيري با مديريت سابق مركز گسترش سينماي مستند و تجربي متوقف شده بود، گفت: كارنامه من خيلي مستقل هم نبوده است. تلويزيون از بنده چندين كار مستند را خريداري كرده است، همچنين در سال‌هاي گذشته مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به دليل نداشتن كار مستند در محدوده و حيطه سوژه هاي بنده، مستندهاي «هائيتي زنده است» و «خوش آمديد به موگاديشو» را از من خريداري كرد و مستند «چرا جنگ؟» را مشتركا توليد كرديم كه همگان مي دانند توليد اين مستندها به شدت سخت و دشوار بوده است.

اين مستندساز خاطرنشان كرد: زماني كه بنده با تيم مستند سازي ام به كشور زلزله زده هائيتي سفر كردم، حتي بسياري از گروه هاي مستند سازي شبكه هاي تلويزيوني معتبر و جهاني هنوز به آن كشور نرسيده بودند، در مورد سومالي، سودان، كلمبيا و بسياري از سفرها و موضوعات كار شده توسط تيم ما نيز بدين گونه بوده است و همواره با جرات مي توانيم بگوييم بدون هيچ گونه حمايتي از سوي سيستم هاي اجرايي دولتي و ارگان هاي خاص، ما مستقلانه پيشتاز بوده ايم، اگر اثري را به اين دوستان فروختيم و يا قراردادي بستيم تنها براي ديده شدن فيلم خود بوده است كه براي همين دو اثر نيز نقره داغ شديم، البته اين توهمي بود كه ذهن دوستان را فرا گرفته بود كه با هر رقمي مي توانند به هر مدل اثري دست بيابند، خير ، اينگونه نبوده و نيست.

وي ادامه داد:همگان بهتر مي دانند كه بسياري از شبكه هاي تلويزيوني بين المللي، بسياري از موسسات فيلم سازي اروپايي و آمريكايي بهاي بسيار بالايي براي تهيه مستندات جنگ و بحران پرداخت مي كنند اما اگر شما براي آنها كار بسازيد بايد به نوعي قيد ديده شدن اثرتان را در ايران بزنيد، اما من همواره تلاش كردم تا اولويت را براي مردم كشورم بگذارم.

مهدوي عنوان كرد: برخورد ناشايست دوستان در سيستم معاونت سينمايي سابق و مديريت سابق مركز گسترش سينماي مستند و تجربي باعث شد تا بنده و گروه ام، ضررهاي مالي و زماني فراواني براي اين پروژه متحمل شويم اما باعث شد تا براي هميشه بر روي پاهاي خود مستقل بمانيم.

وي تاكيد كرد: اگر خودمان پول داشتيم براي ارائه حقيقت درد هاي انساني و بشري، براي دفاع از مردم بيگناه و درد كشيده در دنيا و در يك كلام براي ثبت حقيقت دوربين به دست مي‌گيريم و ريسك مي كنيم. من بارها گفته ام معلق به هيچ جناح و گروهي نبوده و نخواهم بود و براي ساخت و توليد يك فيلم، گردنم را براي گرفتن كمك مقابل هيچ مديري خم نمي‌كنم.

اين مستندساز ادامه داد: اين دوستان قابليت‌هاي جوانان را در نظر نگرفته بودند، من به شخصه بعد از تحمل ضررهاي گوناگون، اين حمله كاملا دقيق و برنامه ريزي شده را به فال نيك گرفتم، نه تنها براي خود بلكه براي تمامي فيلم سازان و مستند سازاني كه در سراسر دنيا و در ايران با اين برخورد ها از سوي نيروهاي فرهنگي دولتي پروژه هايشان متوقف شده و خانه نشين شده اند و به همين دليل دقيقا اين موسسه را راه اندازي كرده‌ام تا تمام مهدوي‌ها بدانند كه تنها نيستند و مي‌توانند مستقلانه و با كمك يكديگر پشت دوربين بروند.

وي افزود: مديران كنوني نيز بدانند كه اگر در مسير ثبت حقيقت با صداقت كامل براي ياري اين جوانان در كنار ما باشند ما از حرمت تلاشهايشان با تمام قدرت دفاع خواهيم كرد، اگر هم علاقه‌اي نداشتند احترامشان صرفا به مثابه يك دوست پابرجاست.

* همچنان مشتاق هستم «حكمي براي جنين» را با عوامل توليد قوي در كشورم بسازم

مهدوي با اشاره مستند «حكمي براي جنين» خاطرنشان كرد: در مورد حكمي براي جنين نيز، من همچنان مشتاق هستم تا اين پروژه را با عوامل توليد قوي و حرفه اي ايراني كه همگي نسبت به موضوع فيلمنامه و روايت آن، علاقه اي خاص و انساني داشته اند، در ايران بسازم، براي مديران فرهنگي هنري دولت جديد نيز وضعيت كامل پروژه را همراه با نامه اي شرح داده ام تا در صورتي كه توافق داشتند ما را ياري نمايند.در غير اين صورت، مسلما اين پروژه توسط همان تهيه كننده اروپايي و برخلاف سليقه من با حذف سكانس ها و شخصيت هاي ايراني طبق زمان بندي اين تهيه كننده و پس از اتمام پروژه اي كه هم اكنون وي در دست دارد، توليد خواهد شد.

وي در پايان تاكيد كرد: من در يك جمله تنها مي‌توانم بگويم كه به انرژي، توان و هنر فيلم سازان جوان و مستقل ايراني به شدت معتقدم، تمام اين مشكلات در تمامي دوره‌ها بوده است و اينگونه كه تجربه شده است هيچگاه اين مشكلات از جامعه سينماي ايران به طور كامل رخت بر نخواهد بست، اما به عقيده من خود اين فيلم سازان جوان هستند كه مي‌توانند با اميد و شكيبايي و فعالييت شبانه روزي مسير خود را بيابند.

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مستند بلند داستاني «حكمي براي جنين» روايتگر استفاده تسليحات شيميايي آمريكا عليه عراق است كه آثار به جا مانده اين تسليحات بر روي جنين را به تصوير مي‌كشد و عابدين مهدوي كارگرداني اين مستند را بر عهده دارد كه طي توليد اين مستند در كشورهاي عراق و سوئيس به تصويربرداري پرداخته است.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن