تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 100 درصدي طرح هاي پژوهشي در صنعت آب و برق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: افزايش 100 درصدي طرح هاي پژوهشي در صنعت آب و برق
تهران/ واحد مركزي خبر/ اقتصادي 1392/09/28
مديركل دفتر آموزش، تحقيقات و فناوري وزارت نيرو از آغاز اجراي بيش از 300 طرح پژوهشي در صنعت آب و برق در نيمه نخست سال خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، حسين بنكداري ، گسترش و توسعه تحقيقات كاربردي و فناوري پيشرفته، تجاري سازي و ماموريت گرا كردن پژوهش را از اهداف اصلي دفتر تحقيقات و فناوري وزارت نيرو اعلام كرد.
مديركل دفتر آموزش، تحقيقات و فناوري وزارت نيرو اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاري، بيش از 300 طرح پژوهشي در صنعت آب و برق كشور با بيش از 230 طرح داراي كد ملي و تاييديه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري آغاز شده است.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود شمار اين طرح ها تا پايان سال جاري به 700 طرح برسد كه رشدي بيش از دو برابر در مقايسه با سال گذشته خواهد داشت.
وي تجاري سازي و ماموريت گرا كردن پژوهش و حمايت از مالكيت معنوي و توليدكنندگان دانش فني را از راهبردهاي وزارت نيرو دانست.
بنكداري گفت: صنعت آب و برق درصورتي مي تواند از تحقيق و پژوهش به عنوان تنها امكان شناسايي و برنامه ريزي چالش هاي جاري خود بهره گيرد كه افزون بر گسترش فرهنگ تحقيقاتي در تعامل مستقيم با مراكز تحقيقاتي و دانشگاه ها، به امر ساماندهي نظام تحقيقاتي و علمي خود نيز بپردازد و تحقيق را به عنوان عنصري بنيادين ، سازماندهي كند.

بنكداري تصريح كرد: فرهنگ تحقيقات در كشور مي تواند بسترهايي را براي مطالعه همه جانبه و همسو با قوانين
پديد آورد.
بنكداري تحقيق و توسعه را موجب پيشرفت فناوري، تنوع توليد، افزايش كيفيت، بهبود توزيع و افزايش مزيت نسبي دانست و گفت: فناوري و تحقيق و توسعه به شكل دوسويه با هم در ارتباط هستند.
وي ادامه داد: فناوري سبب ايجاد تحقيق و توسعه مي شود و تحقيق و توسعه زمينه ساز فناوري است، اين الگو در يك بنگاه موجب كاهش هزينه توليد و رشد بهر‌ه‌وري و همچنين انتقال فناوري از يك بنگاه به بنگاه ديگر و در نتيجه رشد ارزش افزوده در كل اقتصاد خواهد شد.
وي يكي از افتخارهاي غرورآفرين جمهوري اسلامي ايران را رشد روزافزون و حضور فعال كشور در عرصه‌هاي علمي و فناوري دانست.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن